PDA

Bekijk Volledige Versie : Planet pakt geen gegevens uit mijn DNS!



boppe
20/03/03, 19:10
Hallo,

Sinds enige weken draaien wij zelf DNS op een Cobalt raq4 voor zowel .com/.net/.org etc. domeinen, als .nl domeinen.

Alles scheen netjes te werken, behalve dat we deze week merkten dat GEEN van de domeinen in onze DNS door Planet/WideXS/Wanadoo/TweakDSL bezocht kunnen worden!

Ik heb hierover contact gehad met planet, die aangaf dat hun DNS ze inderdaad niet meenam, en dat ik de nameserver check bij SIDN moest doen. dat heb ik gedaan;

Bij SIDN nameserver check kregen we geen errors, wel warnings

oa:
A record voor Localhost ontbreekt
iets in de trant van ttl te laag.

de ttl is nu van 10800 op alle domeinen naar 24600 veranderd. die errorWARNING is dus weg.

Nu vraag ik me af of dit een bekend probleem is, die op deze wijze (aanpassen ttl) opgelost is?
of: de A record voor localhost moet ook aangemaakt worden (lukt niet op een cobalt, als ik hem invoer, wordt ie vanzelf weer verwijderd)
OF is er nog iets meer aan de hand??
zo ja, zijn er suggesties voor oplossingen?? (andere DNS software oid?)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Met vriendelijke groet,
David Jacobs

PS: een paar domeinvoorbeeldjes:
Littlesins.info/nl/org/net
webraad.nl
boppeforum.com

ns1.hostnation.nl
ns2.hostnation.nl

almar
20/03/03, 19:33
ik neem aan dat je voor localhost 127.0.0.1 gebruikt?

boppe
20/03/03, 19:55
Almar;

Ik gebruik inderdaad 127.0.0.1 voor localhost, ik heb gewoon (handmatig, want via de GUI gaat het niet - Cobalt foutje) een localhost in A 127.0.0.1 aangemaakt.

Dat werkt niet, ook heb ik er toen een localhost in a [ip van server] in gezet, maar nog werkt het niet!

almar
20/03/03, 21:37
pm me even een zonefile.

boppe
20/03/03, 22:20
almar wil geen Privéberichten ontvangen, en dus kan je geen berichten naar hem/haar versturen.

maar ik heb je gemaild op een Make Web adres

timmie
27/03/03, 15:52
is een fout in je eigen dns server denk ik en niet bij planet :)