PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanmelden nieuwe users?



Herbert
27/10/02, 15:41
Ik zoek een oplossing voor het volgende..

Nieuwe users die zich aanmelden doen dat doormiddel van een form.
Ik ben al dagen aan het zoeken naar een manier dat dan ook automatisch een homedir en een unix password aangemaakt wordt.

Ik ben geen programeur, wie kan me helpen aan iets?

Groetjes Herbert

Deimos
27/10/02, 17:26
Welke linux distributie? Wat mag het kosten etc. etc. En weet je zeker dat je het zo wilt doen, want stel ik betaal niet. Dan tja jammer, voor jou maar je kan er niet echt veel aan doen.

Herbert
27/10/02, 18:47
Hoi Deimos,

Of ik dat zeker weet?
Voorlopig is alles gratis op mijn server, ben nog druk aan het testen hier.
Het systeem is Mandrake 8.2

Wat mag het kosten?
Nu even niks, in de toekomst wel.

Als er iemand de url wil dan mail ik hem wel even door!

groetjes van herbert

Domenico
28/10/02, 01:36
Bedoel je zoiets als dit:
http://www.locked-area.com/html/
of
http://www.gacybertech.com/phpProMembers.php

Er zijn genoeg oplossingen voor je, zeker als je wat kunt betalen maar kijk anders eens op hotscripts.com voor gratis scipts die kunnen doen wat jij wenst.

babak
30/10/02, 20:10
Origineel geplaatst door Herbert
dat dan ook automatisch een homedir en een unix password aangemaakt wordt.


Lijkt mij een zeer slechte idee!!!!

uFx
31/10/02, 00:23
Babak: ....en waarom?

babak
31/10/02, 01:48
Ik citeer Deimos: “want stel ik betaal niet. Dan tja jammer, voor jou maar je kan er niet echt veel aan doen.”

Is ook zeer ongebruikelijk in het Nederlandse markt. Een account opzetten duurt maar +/-10min en je weet zeker dat alles goed gaat.

Persoonlijk zou ik zeker niet voor zoiets kiezen. Automatisering is wel leuk en handig maar alles heeft zijn grenzen.
:D

superior-is
31/10/02, 08:59
Een account verwijderen kost toch ook maar 10 minuten of is zoiets onmogelijk met een automagisch opgezet account?

Domenico
31/10/02, 11:40
Ja maar in die tien minuten kunnen al heel veel bulk mailtjes verstuurd worden ;)

superior-is
31/10/02, 14:56
Kunnen klanten bij jou al binnen 10 minuten mail versturen? M.a.w. heb jij daar dan al een domeinnaam aangekoppeld?

just curious ;)

Om eerlijk te zijn ben ik voorstander van de volgende oplossing:
- klant meldt zich aan en pakket gegevens worden aangemaakt en in de queue gegooid
- om de zoveel tijd de queue bekijken en goed en/of afkeuringen geven voor aangemaakte pakketten.

Domenico
31/10/02, 16:50
Origineel geplaatst door superior-is
Kunnen klanten bij jou al binnen 10 minuten mail versturen? M.a.w. heb jij daar dan al een domeinnaam aangekoppeld?

just curious ;)

Om eerlijk te zijn ben ik voorstander van de volgende oplossing:
- klant meldt zich aan en pakket gegevens worden aangemaakt en in de queue gegooid
- om de zoveel tijd de queue bekijken en goed en/of afkeuringen geven voor aangemaakte pakketten.

Nee maar bij degene die het volautomatisch doen wel (IP) zoals de grote jongens met 'instant activation' reclamejargon.

Inderdaad, een que. Controleren en als alles goed is wordt alles automatisch aangemaakt.

DaVaRiOuS
15/03/03, 20:02
voor het aanmaken van users en dergelijken heb ik een eigen script geschreven, en ben er nog aan bezig.

je kunt hem bekijken op: http://www.nuclearmp3s.com/script

om het script op te starten moet je de scripts account/user en email in de dir: /usr/bin/ plaatsen,
er komen nog veel meer mogelijkheden bij, maar dit is voorlopig het genoodzaakte opties!

BTW: Dit script kan door niemand anders gebruikt worden, omdat in het script gebruik wordt gemaakt van persoonlijke directorie's en installaties van programma's!!
als je het evt. wil gebruiken pas het dan zonodig aan.
maar ik denk niet dat het voor andere eficient is om dit te gebruiken :)

DaVaRiOuS
15/03/03, 20:43
ik ben nu eerst alles op mijn eigen (thuis) server aan het testen, en een account aanmaken met alles erop en eraan is bij mij nu binnen hooguit 5minuut up and running!

dankzij mijn scripts in bovenstaande posts.

Deimos
15/03/03, 20:57
Hier kwestie van 2 minuten :) Maximaal, hangt van de snelheid af waarmee ik alle formulierne invul :)

Toon
24/03/03, 13:35
unix password aanmaken gaat volgens mij niet zo makkelijk vanaf een apache usertje

Deimos
24/03/03, 15:04
Gaat hartstikke makkelijk hoor :) Even simpel PHP scriptje heeft apache niets mee van doen.