PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren



BlueLagoon
16/10/02, 23:41
Hoe is jullie ervaring met adverteren voor webhosting (/ webdesig)? Werkt dit, of is dit weg gegooid geld? En wat is dan het best om in te adverteren...? Hobby blaadjes, vakbladen... kranten?

Groetjes

BlueLagoon

uFx
17/10/02, 10:07
Ligt eraan waar je adverteert. Tegenwoordig is er in een redelijk computerblad of bijvoorbeeld de e-merce vrij veel webhosting reclame te vinden. Om daar nu bij te gaan staan lijkt me een nutteloze stap.

De beste reclame blijft nog altijd mond tot mond reclame :)

Deimos
17/10/02, 10:28
Ik dnek dat je reclame tegenwoordig moet zien als het bekendmaken van je naam onder anderen. Daadwerkelijke klanten zul je er bijna niet van krijgen.

Althans dat is mijn ervaring :)

superior-is
17/10/02, 11:29
Inderdaad. Wat je ook kunt doen is iets sponseren. Denk aan een sport vereniging of een non profit instelling. In ruil vraag je een advertentie in hun clubblad oid. Een stuk goedkoper dan ergens een eenmalige advertentie zetten en waarschijnlijk qua respons een stuk groter.

Domenico
17/10/02, 13:55
Mond tot mond reclame is een van de betere maar een strakke reclame campagne op radio/tv/dagbladen doet wonderen hoor.

Een beetje naamsbekendheid is nooit verkeerd natuurlijk maar voordat je dat hebt...

ric0
17/10/02, 14:36
Sponsoring kan ook nog in andere vorm.
Sponsor de webhosting of misschien zelfs het design erbij.

Zo is het bedrijf waar ik werk ook begonnen (we zijn niet echt een webhoster). Via wat sponsoring links en rechts zitten we nu in de sponsoring van een eredivisie voetbalclub (ook je sponsoring groeit mee).

Wel leuk om je eigen bedrijf in Studio Sport voorbij te zien komen, maar van marketing begrijp ik dat vooral zo'n businessclub (andere sponsoren) goed werkt.