PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen forum



Ton
15/10/02, 18:33
Hoi,

Ik wil een eigen forum gaan hosten op mijn eigen computer. Kan en wil iemand mij uitleggen, wat ik allemaal nodig heb, en moet aanvragen etc.

Groetjes Ton

hvr1985
15/10/02, 20:41
Om te beginnen heb je een snelle internet verbinding nodig. Ler er op dat de meeste providers het verbieden om websites te hosten. Dan heb je een stabiele computer nodig, met als liefst Linux erop. Een webserver, bijvoorbeeld Apache. Ervan uitgaande dat je de combinatie Apache, PHP en MySQL gebruikt, heb je de PHP parser en een MySQL database nodig. En dat moet allemaal goed geconfigureerd worden. Verder heb je een goede firewall nodig. En als forum zou ik phpbb gebruiken ofzo. Maar t is niet zo makkelijk las het klinkt.

Henk

ADMIN EDIT: Henk, geen sluikreclame maken voor jezelf aub en op deze manier is het gewoon not done. (de desbetreffende tekst is weggehaald)

hvr1985
16/10/02, 16:52
ff offtopic:

Een vraagje aan de moderator: Wat was er mis met mijn bericht? Wat ik deed was niet adverteren. Ik bood hem alleen maar wat aan. Het enige wat ik zeg is dat hij contact met me op kan nemen voor hulp.

RobbertC
16/10/02, 16:56
En dat is sluikreclame.

Hier zijn we erg streng in, voor we het weten is het niet meer in de hand te houden.

(mompelt iets over vinger en hele hand...)

Verder wil ik vragen om weer on-topic te gaan.

superior-is
16/10/02, 19:48
Ik kan me indenken dat je een website wilt hosten op je eigen computer, maar een forum is vrij intensief hoor. Natuurlijk kan je zo wel beginnen, maar je moet er niet van opkijken dat je later genoodzaakt* bent om ergens een hosting account af te sluiten.

* Dat is natuurlijk een groot woord, maar 'weet waar je aan begint' :).

Ton
16/10/02, 20:09
Hoi hoi,

Oke dank voor jullie reactie's. Ga dus toch maar opzoek naar een goede webhost. Wie weet/heeft ervaring met een goede webhost ?.


Groetjes Ton

Deimos
16/10/02, 21:31
Denk niet echt dat je hier ervaringen van hosts zal kunnen vinden. Dit aangezien bijna alle leden van dit forum bij een hosting bedrijfwerken of op een 1 of andere manier er mee te maken hebben.

Kijk eens op www.webselect.nl of www.webhosters.nl en kies er een aantal uit mail ze bel ze etc etc. Nog 1 tip ga niet in zee met personen die zich melden bij je via dit Forum. Want bedenk zelf de mensen die echt achter klanten aan zitten waarom doen die dat? Een bedrijf dat immers goed is verkoopt zich zelf en heeft die vorm van promotie dus niet nodig.

Mijn € 0.02

plugintools
17/10/02, 17:23
Origineel geplaatst door Deimos
Denk niet echt dat je hier ervaringen van hosts zal kunnen vinden. Dit aangezien bijna alle leden van dit forum bij een hosting bedrijfwerken of op een 1 of andere manier er mee te maken hebben.

Kijk eens op www.webselect.nl of www.webhosters.nl en kies er een aantal uit mail ze bel ze etc etc. Nog 1 tip ga niet in zee met personen die zich melden bij je via dit Forum. Want bedenk zelf de mensen die echt achter klanten aan zitten waarom doen die dat? Een bedrijf dat immers goed is verkoopt zich zelf en heeft die vorm van promotie dus niet nodig.

Mijn € 0.02

Dit is niet waar, de bekendste in niet altijd de beste. Als een bedrijf je een aanbod wilt doen kan dat ook via dit forum, en dat heeft niks te maken met wanhopig zijn of geen goede naam hebben. Dit is gewoon een extra mogelijkheid om klanten te werven op een persoonlijke manier. Op deze manier zeik je dit forum wel af, aangezien er hier ook een vraag en aanbod sectie is...

RobbertC
17/10/02, 18:44
Origineel geplaatst door plugintools

Op deze manier zeik je dit forum wel af, aangezien er hier ook een vraag en aanbod sectie is...
De vraag & aanbod sectie op deze site is heel wat anders dan het versturen van ongevraagde berichten naar iemand persoonlijk.

Domenico
17/10/02, 20:09
Precies! Het is ook de bedoeling dat via dit forum klant en webhoster elkaar kunnen vinden maar het is niet de bedoeling dat webhosters op een agressieve manier gebruikers gaan lastigvallen met email en PM's.

Het zijn de klanten zelf die het initiatief moeten houden en elkaar helpen is uiteraard toegestaan en een van de bestaansrechten van dit forum maar ga aub geen pakketten proberen aan te smeren (openlijk als via PM/email). Je kan natuurlijk altijd vragen aan iemand om je te contacten voor hulp of andere gebruikers persoonlijk benaderen voor hulp maar ik beschouw het aanpraten van een hostingpakket aan een gebruiker niet zo zeer als hulp maar dat is mijn mening.

Ik ga er overigens wel vanuit dat gebruikers melden als ze worden "lastiggevallen" door medegebruikers van het forum zodat wij kunnen optreden.