PDA

Bekijk Volledige Versie : WebhostingInfo.nl



Xander
11/10/02, 12:51
Graag commentaar op mijn nieuwe website: www.webhostinginfo.nl .

De site is vooral gericht op mensen die op zoek zijn naar webhosting. Via artikelen probeer ik hen te informeren over allerlei zaken die van belang zijn bij het kiezen van een webhost/domeinnaam.
Daarnaast probeer ik het laatste nieuws in Nederland en het buitenland op het gebied van webhosting en domeinnamen weer te geven.

Naast opmerkingen over de layout en inhoud, zou ik graag willen horen of jullie het uberhaupt een goed idee vinden om zo'n site te beginnen. Voor zover ik weet is er in Nederland geen andere site die zich speciaal op dit onderwerp richt. Dus: zou het een nuttige site kunnen worden, of is er nauwelijks belangstelling voor onder internetters?

Tenslotte zou ik willen vragen of iemand tips/suggesties heeft voor het vinden van nieuws over de webhostingindustrie en domeinnamen in Nederland. Internationaal nieuws op dit gebied kan ik makkelijk vinden, maar in Nederland is er praktisch niets. Bijvoorbeeld dingen als: welke webhosts zijn de grootste in Nederland en het vinden van vrijgekomen .nl-domeinen. Zijn daarover nog gegevens beschikbaar?

De webhosts op dit forum wil ik verder uitnodigen om belangrijk nieuws over hun bedrijf bij mij te melden via e-mail. Ik heb het dan niet over aanbiedingen of nieuwsbrieven e.d. maar meer dingen als mijlpalen die bereikt zijn (bijv. "5000 geregistreerde domeinnamen", "3000 gehoste websites") en andere grote ontwikkelingen die interessant zijn voor bezoekers van mijn site. Dit nieuws zal ik dan publiceren op de site.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen. :)

Domenico
11/10/02, 16:09
Heb je site nog niet bekeken maar dat ga ik nog wel doen maar mijn eerste reactie is dat je met je doelstellingen overeen komt met die van ons dus ik begrijp niet goed dat je zegt dat er in nederland niets is wat gaat over webhosters. Daar is juist deze site voor opgericht en ik zie dat jij hem zelfs ook gevonden hebt en gebruikt voor promotie van je site.

Dat nieuws gedeelt waar jij mee wil gaan beginnen zou ook onderdeel gaan worden van webhostingtalk.nl en een nieuws gedeelte daarvoor bestaal al alleen is die nog niet zichtbaar en wilde we daarmee later gaan beginnen.

Ik wil je daarom graag iets voorstellen hierover maar PM me daarover eerst even.

Xander
11/10/02, 20:13
Ok, even mijn reactie op je opmerkingen:

* "ik zie dat jij hem zelfs ook gevonden hebt en gebruikt voor promotie van je site."
Ik gebruik dit forum niet voor de promotie van mijn site. Ik wil graag commentaar op mijn site om hem te verbeteren, ik dacht dat daar dit forum "website besprekingen" ook voor bedoeld was. Als dat niet zo is, verwijder deze topic dan maar. Ik wil niet als een soort spammer betiteld worden, zelfs niet impliciet.

* "ik begrijp niet goed dat je zegt dat er in nederland niets is wat gaat over webhosters." Dat heb ik niet gezegd. Die sites zijn er wel, bijv. deze site, Webhosters.nl, Webselect.nl.
Ik zei wel dat er mij geen sites bekend zijn die zich specifiek richten op nieuws over webhosting/domeinnamen en artikelen publiceren over deze onderwerpen.

* Het nieuwsgedeelte op mijn site wil ik niet gaan beginnen, dat ben ik al begonnen. Dat jullie ook iets dergelijks willen beginnen lijkt me geen probleem. Ik wil de concurrentie best aangaan. ;) Maar ik zal je een PM sturen, ik ben wel benieuwd naar je voorstel.

* "mijn eerste reactie is dat je met je doelstellingen overeen komt met die van ons". Dat ben ik niet met je eens. Deze site richt zich voornamelijk op webhosters als ik het goed begrijp. De meeste topics gaan in ieder geval wel over onderwerpen die vooral webhosters aangaan.
Mijn site richt zich totaal niet op webhosters, maar alleen op mensen die informatie willen voor het vinden van een geschikte host.

uFx
11/10/02, 23:55
Ik heb de site even kort bekeken, maar als je zo'n dergelijke site wilt beginnen, moet je onafhankelijk blijven en niet meteen acties erop gaan plaatsen van bepaalde hosters.

Jammer...

Xander
12/10/02, 00:27
Dat zie ik niet in. Als je de advertenties goed scheidt van de inhoud dan lijkt me dat geen probleem. Praktisch alle sites werken met advertenties, ook een bekende site als Webhosters.nl doet dat.

Als je veel tijd besteed aan een bepaalde site dan mogen daar best reclame-inkomsten tegenover staan. Zoals ik al zei moet je wel een goed onderscheid hebben tussen de inhoud van de site en de advertenties. Ik heb dat geprobeerd op een goede manier te doen.

Maar goed, ik begrijp wel dat je daar anders over denkt. Geen enkele bezoeker wil reclame.

uFx
12/10/02, 13:33
Dat webhosters.nl ook reclame bevat, geeft wel aan hoe je een goede site geheel kan laten verpesten.

Voordat webhosters.nl z'n eigen domeinnaam kreeg, was het een hele informatieve site met goede persoonlijke ervaringen en een betrouwbare database. Helaas is dat inmiddels gewijzigd in een reclamepretpark met veel onduidelijke informatie.

Probeer je inkomsten op een andere manier te werven, want reclamebanners verdien je niet veel aan en zijn erg irritant voor de bezoekers.

Domenico
12/10/02, 13:56
Origineel geplaatst door Xander
Ok, even mijn reactie op je opmerkingen:

* "ik zie dat jij hem zelfs ook gevonden hebt en gebruikt voor promotie van je site."
Ik gebruik dit forum niet voor de promotie van mijn site. Ik wil graag commentaar op mijn site om hem te verbeteren, ik dacht dat daar dit forum "website besprekingen" ook voor bedoeld was. Als dat niet zo is, verwijder deze topic dan maar. Ik wil niet als een soort spammer betiteld worden, zelfs niet impliciet.

Was niet zozeer negatief bedoeld want anders zat er allang een slot op uiteraard. Wat jij hebt gedaan is helemaal toegestaan dus je hoeft je hierover niet druk te maken. :)


Origineel geplaatst door Xander
* "ik begrijp niet goed dat je zegt dat er in nederland niets is wat gaat over webhosters." Dat heb ik niet gezegd. Die sites zijn er wel, bijv. deze site, Webhosters.nl, Webselect.nl.
Ik zei wel dat er mij geen sites bekend zijn die zich specifiek richten op nieuws over webhosting/domeinnamen en artikelen publiceren over deze onderwerpen.

In het forum is er ook plaats voor nieuws uit het wereldje met het voordeel dat erover gediscussieerd kan worden.


Origineel geplaatst door Xander
* Het nieuwsgedeelte op mijn site wil ik niet gaan beginnen, dat ben ik al begonnen. Dat jullie ook iets dergelijks willen beginnen lijkt me geen probleem. Ik wil de concurrentie best aangaan. ;) Maar ik zal je een PM sturen, ik ben wel benieuwd naar je voorstel.

Ik zal je een PM terug sturen...


Origineel geplaatst door Xander
* "mijn eerste reactie is dat je met je doelstellingen overeen komt met die van ons". Dat ben ik niet met je eens. Deze site richt zich voornamelijk op webhosters als ik het goed begrijp. De meeste topics gaan in ieder geval wel over onderwerpen die vooral webhosters aangaan.
Mijn site richt zich totaal niet op webhosters, maar alleen op mensen die informatie willen voor het vinden van een geschikte host.

Als je goed kijkt zie je dat er ook al mensen beginnen te posten met vragen over hosting waarmee ik wil zeggen dat we ook voor de beginnelingen (zowel hoster als nieuwe klanten) iets kunnen betekenen.

Verder zal niemand je proberen tegen te houden met het starten van je site. Ik blijf erbij dat het elkaar allemaal een beetje overlapt maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening en verder niets.

Overigens vind ik de reclame van LaDot niet echt spreken voor je site om de voor veel mensen bekende redenen. Als je beginnelingen goed wil voorlichten moet je ze om te beginnen zeker niet de verkeerde richting opsturen maar dit is wederom een persoonlijke mening waarvan ik wel weet dat veel mensen het mij mij eens zullen zijn. Dus tip, haal je reclame weg om onafhankelijk en geloofwaardig over te komen en te blijven.

Xander
12/10/02, 14:26
Reclame: zoals gezegd begrijp ik de nadelen van reclame voor bezoekers. Ik vind alleen niet dat het mijn onafhankelijkheid aantast. Reclame zal ik scheiden van de inhoud van de site en zal alleen worden geplaatst onder mijn voorwaarden.

Ik zie ook geen andere mogelijkheden om inkomsten te genereren. Tuurlijk, je kunt een betaald lidmaatschap invoeren, maar dan heb je geen vrij toegankelijke site meer en dat vind ik nog veel belangrijker dan de nadelen van reclame. Ik ben ook niet van plan het al te commercieel te maken. Maar ik vind dus wel dat een kleine vergoeding voor de tijd en kosten best moet kunnen.

Ladot: heeft nadelen, maar als voordeel een hele scherpe prijs. Verder is het de grootste webhost van Nederland, dus kennelijk doen ze toch iets goed. Maar als ik betere webhosts vind met advertentiemogelijkheden, zal ik zeker niet nalaten om de reclame te vervangen.

Overlappen van Webhostingtalk met mijn site: misschien een beetje, maar niet al te veel vind ik. Daarbij komt dat een forum naar mijn mening een heel ander karakter heeft dan een "traditionele" site met artikelen en andere inhoud.

Deimos
12/10/02, 16:28
Ben het niet helemaal met je eens. De hosts waarvan reclame op je site staat zal automatische worden geassocieerd met goede host. Tenminste dat lijkt mij zo.

Je probeerd mensen immers te wijzen op de goede hosts en ze daarbij tips te geven. Dus dan lijkt mij het logische dat de hosters die er staan voldoen aan de (volgens jou) geldende kwaliteits eisen.

Xander
12/10/02, 17:38
Ik vind Ladot dan ook geen slechte host. :)
Voor starters die heel weinig geld willen uitgeven lijkt het me een goede keus. En blijkens het aantal klanten van Ladot zijn er veel van zulke mensen.

Je moet natuurlijk als klant wel nagaan wat je precies nodig hebt voor je site. Als je een hoop extra's nodig hebt zoals Mysql databases en je scripts wilt draaien dan kan je natuurlijk niet verwachten dat Ladot dat aan kan bieden bij het goedkoopste pakket van 43 Euro. Sommige van die klanten gaan vervolgens klagen dat allerlei dingen niet blijken te kunnen en zijn ontevreden, terwijl ze met een beetje onderzoek erachter hadden kunnen komen wat er precies bij dat pakket zat.

Ik hoop dan ook uiteindelijk te bereiken met mijn site dat mensen beter begrijpen wat allerlei termen in hostingpakketten betekenen en beter in kunnen schatten wat ze precies nodig hebben in hun hostingpakket. Het uiteindelijke resultaat zou dan moeten zijn dat ze een goed hostingpakket kunnen kiezen dat aan hun wensen voldoet. Naar mijn mening kan zo'n pakket voor veel mensen dus best bij Ladot te vinden zijn.

Domenico
12/10/02, 20:30
Maar weet je ook hoe LaDot een van de grootste heeft kunnen worden? Zegt freehosting je iets?

Xander
13/10/02, 01:09
Ja, die zijn overgenomen door Ladot, nadat het management van Freehosting het bedrijf tot op de rand van de afgrond had gebracht door alles gratis weg te geven.

Kort na de overname heeft Ladot een betaald abonnement ingevoerd voor de oude Freehosting klanten.
Dus alle mensen die er eerst gratis zaten, betalen nu.
Men had op het moment dat het betaalde abonnement werd ingevoerd dus ook over kunnen stappen naar een andere host, maar dat deden een heleboel mensen niet. Kennelijk waren zij tevreden met het pakket dat Ladot hen bood na de overname en waren ze bereid daarvoor in het vervolg te gaan betalen.

superior-is
13/10/02, 10:43
Aandeelhouder? :)

Enfin, zullen we het maar weer ontopic houden?

PlugInInfo
06/11/02, 16:49
Origineel geplaatst door Xander Voor zover ik weet is er in Nederland geen andere site die zich speciaal op dit onderwerp richt.[/B]

Mmm, doe ik toch iets verkeerd bij de promotie van mijn website (www.plugininfo.com). PlugInInfo Host Center (de website met de meeste hostingartikelen in geheel Nederland) bestaat namelijk al meer dan een half jaar. Zo moeilijk is de site nu ook weer niet te vinden (dacht ik). Het is namelijk partner van Webhosters.nl, Webselect.nl, hosting.pagina.nl en internetten.nl.

Xander
06/11/02, 17:49
Excuses, ik heb je inderdaad over het hoofd gezien. :)
Ik zie dat ik toch concurrentie heb. ;)

Maar er zullen nog wel meer sites op dit gebied bijkomen in de toekomst. Ik heb nooit de illusie gehad dat één site exclusief een onderwerp zal kunnen behandelen op het web.

Je site ziet er goed uit in ieder geval.
Veel succes ermee! :)

WebBizz
06/11/02, 17:53
Hm, ik had nog nooit van je website gehoord... Let alleen eens op de vele spelfouten die er op staan, komt niet zo professioneel over. Verder leuke website!

PlugInInfo
06/11/02, 18:33
WebBizz, Xander: Beide bedankt. Ennu jij ook veel succes met jouw website xander.

Wat die spelfouten betreft: Ik heb dyslexie en dat is niet zo makkelijk te verbergen. Maar mocht er iemand zijn die mij hierbij wil helpen (mij teksten nalezen en verbeteren) neem dan met mij contact op.