PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated servers



justonefee
20/03/03, 13:00
Niet echt een aanbieding, maar SpeedPacket.com heeft - eindelijk - zijn sectie dedicated servers online staan; we bieden 4 standaard configuraties aan:

RedhatServer
========================================
Pentium IV 2,4 Ghz
1 GB RAM
80 GB hard disk (7200 rpm)
350 GB maandelijkse traffic
Redhat Linux
8 IPs
ONBEPERKT aantal domeinen
99.99% uptime gegarandeerd

SETUP: €129.00
MONTHLY: €299.00
========================================
CPanelServer
========================================
Pentium IV 2,4 Ghz
1 GB RAM
80 GB hard disk (7200 rpm)
350 GB maandelijkse traffic
Redhat Linux met CPANEL INBEGREPEN
8 IPs
ONBEPERKT aantal domeinen
99.99% uptime gegarandeerd

SETUP: €129.00
MONTHLY: €349.00
========================================
EnsimServer
========================================
Pentium IV 2,4 Ghz
1 GB RAM
80 GB hard disk (7200 rpm)
350 GB maandelijkse traffic
Redhat Linux met ENSIM INBEGREPEN
8 IPs
300 domeinen
99.99% uptime gegarandeerd

SETUP: €529.00
MONTHLY: €349.00
========================================
WindowsServer
========================================
Pentium IV 2,4 Ghz
1 GB RAM
80 GB hard disk (7200 rpm)
350 GB maandelijkse traffic
Windows 2000 / IIS
8 IPs
ONBEPERKT aantal domeinen
99.99% uptime gegarandeerd

SETUP: €269.00
MONTHLY: €479.00
========================================

Deze servers hebben hetvolgende dienstenpakket standaard inbegrepen:

Network/Server Monitoring: Uw server wordt 24/7 gemonitored Monitoring service houdt FTP, HTTP, MySQL, JSP, POP, SMTP en server loads in.

Software Installatie: Server side software will be kept up-to-date depending on whether you have plain RedHat or Cpanel installed. We will install any extra software requested by the client such as Perl modules upon request.

Security: We install several security applications on a regular basis to keep your server secure from hackers. Security patches are installed immediately when advisories are released.
========================================

Informatie en onmiddellijk bestellen kan vanop onze website: www.speedpacket.com

cridea
20/03/03, 13:29
Die 99.9% uptime geldt voor het netwerk neem ik aan?

Deimos
20/03/03, 13:33
EN dataverkeer zit dat er ook bij? Staat namelijk nergens, verder onbeperkt domeinen, ben heel benieuwd hoe je dat wilt gaan aanbieden. Want anders heb ik ook nog wel wat sites :) Kijken hoeveel onbeperkt dan is ......

RayManZ
20/03/03, 13:42
ik denk dat hij bedoelt dat je er zoveel als je maar wilt op mag zetten. en dus niet registeren, zoals jij denk ik denkt :p

Deimos
20/03/03, 13:49
Bedoelde nog niet eens registreren, meer het feit om er onbeperkt domeinnamen op te hosten en dus onbeperkt accounts. :)

HGM
20/03/03, 13:56
Origineel geplaatst door Deimos
EN dataverkeer zit dat er ook bij? Staat namelijk nergens, 350GB lees ik, of kijk ik nu verkeerd?

Deimos
20/03/03, 14:05
HGM, je hebt helemaal gelijk. Kijk niet helemaal goed :). Sorry,

cridea
20/03/03, 15:48
Origineel geplaatst door Deimos
Bedoelde nog niet eens registreren, meer het feit om er onbeperkt domeinnamen op te hosten en dus onbeperkt accounts. :)

Is toch niet zo gek? Je hebt alleen jezelf ermee als je er teveel op gooit.

Deimos
20/03/03, 15:54
Onbeperkt domeinen erop gooien kan niet, zoals met alles dat onbeperkt is. Niet is onbeperkt en zeker niet bij een commercieel bedrijf.

cridea
20/03/03, 17:43
Origineel geplaatst door Deimos
Onbeperkt domeinen erop gooien kan niet, zoals met alles dat onbeperkt is. Niet is onbeperkt en zeker niet bij een commercieel bedrijf.

Waarom zou dat niet kunnen dan, als het je eigen server is en je netjes aan je dataverkeer blijft?

Het is aan jezelf hoe snel je je server wilt houden, lijkt mij?

Deimos
20/03/03, 19:39
Zie je echt niet in dat Onbeperkt niet bestaat op geen enkele manier?? Je kan geen 1000.000 domeinen op 1 server hosten. Laat staan onbeperkt, dat kan je doos niet aan. Durf te garanderen dat die het dan begeeft. .....

Wezz6400
20/03/03, 21:06
Wat ik niet snap is waarom de ensim server zo veel duurder is dan de cpanel server? De goedkoopste cpanel licentie kost 600 dollar per jaar, je kunt ook eenmalig betalen, dat bedrag is wel veel hoger. Ensim kost als ik het goed heb eenmalig 300 dollar, dat is wel een licentie met een limiet van 300 domeinen, die limiet zie ik ook bij de ensim server staan. Ondanks dat is de setup van de ensim server 400 euro hoger, wat is daar de reden van? Het kan best zijn dat ik wat over het hoofd zie overigens, ik weet er niet heel erg veel af. Ik wil dan ook zeker niet suggereren dat het bedrog o.i.d is.

cridea
21/03/03, 08:56
Origineel geplaatst door Deimos
Zie je echt niet in dat Onbeperkt niet bestaat op geen enkele manier?? Je kan geen 1000.000 domeinen op 1 server hosten. Laat staan onbeperkt, dat kan je doos niet aan. Durf te garanderen dat die het dan begeeft. .....

Uiteraard zie ik dat in, maar aangezien het hier dedicated boxes betreft is dat de verantwoordelijkheid van de gebruiker.

Ieder kan zelf inschatten wat een server met dergelijke specificaties kan hebben.

Dus wat Justonefee betreft zet je er zoveel op als je wilt.

Of dat verstandig en technisch mogelijk is is een heel andere discussie.

Ik denk trouwens dat het vooral slaat op de Ensim licentie maar dat terzijde.

cridea
21/03/03, 08:57
Ik snap dus prima dat onbeperkt niet kan, maar ik snap niet waarom justonefee niet kan zeggen dat je op deze servers zelf mag weten hoeveel domeinen je host.

superior-is
21/03/03, 10:21
*wilde gooi*: Het is zo ingeburgerd qua 'marktingpraat', dat justonefee/speedpacket het overgenomen heeft, zodat $klant weet wat hij bedoeld.

Een realistisch persoon weet natuurlijk wel dat je geen 10k domeinnamen/pakketten op 1 zo'n server kan plaatsen.

cridea
21/03/03, 10:42
Het is mij idd volledig duidelijk wat hij bedoeld, vandaar mijn onbegrip over de ontstane commotie.

superior-is
21/03/03, 11:53
onbeperkt = over het algemeen rellen :P

skoop
26/03/03, 17:51
Origineel geplaatst door superior-is
Een realistisch persoon weet natuurlijk wel dat je geen 10k domeinnamen/pakketten op 1 zo'n server kan plaatsen.

al zijn er hosting providers, vooral in amerika, die dit nog wel proberen ook nog ;)

superior-is
26/03/03, 18:25
Da's dus vragen om problemen -- gierig ook. :)

justonefee
27/03/03, 11:00
hmmm - met excuses - ik was deze thread zelf uit het oog verloren...
Een aantal antwoorden die inderdaad een beetje zouden moeten kunnen ophelderen...

1. Het laat ons inderdaad koud hoeveel domeinen je erop plaatst; het gaat erover dat we geen limiet opleggen, en dat het "unlimited domain licenses" zijn; er bestaan bijvoorbeeld cpanel licenses die maar voor 25 domeinen geldig zijn, en dat is dus niet het geval. Het lijkt ons, zoals BYH aanhaalt, inderdaad nogal logisch dat je er geen 10.000 domeinen op plaatst; zou je tevreden zijn moesten we als limiet 1000 domeinen geven? Een ander punt om voor unlimited te kiezen; dit geldt ook voor aliases, en als je voor elke account bijvoorbeeld in elke TLD de naam gaat registreren en linken aan de server, gaat die domain count wel snel de hoogte in...

2. Het prijsverschil tussen CPanel en Ensim was te wijten aan het feit dat we met Cpanel een betere deal hebben kunnen sluiten dan met ensim. Ik kan je trouwens vermelden dat ensim met de release van 3.5. een heel pak duurder gaat worden... In elk geval; de prijzen werden inmiddels reeds aangepast, en je kan de nieuwe tariefstructuur vinden op http://www.speedpacket.com/resellers/dedicated.php

3. De 99.99% uptime geldt inderdaad voor het netwerk, alhoewel we zoals vermeld ook de servers monitoren, maar je kan onmogelijk verwachten dat een klant die duizenden domeinen host ook nog eens van een 99.99% uptime geniet wat de server betreft; de server heeft zijn limits, en een hostingbedrijf dat zichzelf respecteert, houdt daar rekening mee...

4. dataverkeer is inderdaad 350 GB per maand.

Nog een laatste noot aan Deimos: onbeperkt geldt inderdaad NERGENS, en zoals je op onze website zal zien hebben wij voor al onze diensten duidelijk afgelijnde limieten (je zal ons bijvoorbeeld nergens over onbeperkte traffic of webspace zien praten...) Voor die domeinen is het echter onmogelijk om daar een duidelijke limiet op te zetten. Als je een site als ebay.com wil opzetten, kom je niet toe met 1 server, maar moet je met een cluster gaan werken, en gebruik je wellicht Xeon processoren of zelfs AS/400 systemen; als je daarentegen enkel sites host van de plaatselijke bakker en florist, kan je gemakkelijk een aantal 100 sites hosten... Wij geven steeds de raad om de server load in het oog te houden; op SpeedPacket.com houden we die bewust steeds onder 3.0 - gaan we daarboven, is het dringend tijd om sites te verhuizen naar nieuwe servers...

Hopelijk beantwoordt dit de meeste van de vragen...

Noot voor WHT.nl: ik had het vakje "email mij wanneer er wordt gereageerd op deze topic" aangevinkt, maar had geen email ontvangen; vandaar dat er nog geen reactie op deze discussie van ons te vinden was, met excuses...

Domenico
27/03/03, 11:40
Origineel geplaatst door justonefee
Noot voor WHT.nl: ik had het vakje "email mij wanneer er wordt gereageerd op deze topic" aangevinkt, maar had geen email ontvangen; vandaar dat er nog geen reactie op deze discussie van ons te vinden was, met excuses...

Als nog iemand hier last van heeft dan PM me dan even maar naar mijn weten werkt het gewoon.

[Elwin]
28/03/03, 14:20
Offtopic: De mail server is af en toe wel erg traag..maar ik krijg de mailtjes wel gewoon.