PDA

Bekijk Volledige Versie : Contract afkopen



InstantXs
18/03/03, 10:43
Stel:

Je hebt een klant die een contract bij je heeft.. maar deze klant wilt het contract afkopen. Hoe berekenen jullie dit bedrag? wat is redelijk? Gebruiken jullie een percentage van het bedrag wat jullie eigenlijk nog zouden ontvangen?

Het gaat er namelijk om dat we onder een contract uit willen, aangezien deze achteraf veel te duur is. maar dan moet het natuurlijk wel te betalen zijn ;)

Cardinoz
18/03/03, 23:09
Als 't gewoon bij vrienden van me dan laat ik ze gewoon het percentage van 't jaar betalen dat ze gebruikt hebben. Als we bijv een jaar hadden afgesproken, en ze willen stoppen na een half jaar, dan laat ik ze 50% betalen.

Als 't gewoon een klant is die ik nie ken zou ik 'm wel 65% laten betalen als ze plotseling nog maar een half jaar willen.

Web123.nl
19/03/03, 11:18
"Bij het beƫindigen van de overeenkomst voor het einde van een
betalingsperiode zal er restitutie van de abonnementsgelden plaatsvinden. Dit bedrag is evenredig met het teveel betaalde bedrag berekend in dagen, met een maximum van 40% van de totale periodeprijs."

De klant moet altijd 60% betalen. Dit heeft vanzelfsprekend te maken met het feit dat je domeinen geregistreerd hebt, plotselinge inkomensten wegval (al zal dat bij 1 klant wel meevallen) en het opzegritueel kost je ook tijd.

Misschien is 60% dan nog wel te weinig ... ?

WebBizz
19/03/03, 16:41
Contract afkopen? Contract voor een jaar is contract voor een jaar, de klant betaalt dus altijd voor een jaar. Wil de klant eerder weg dan kan dat, maar van resitutie is nooit sprake.

InstantXs
19/03/03, 16:56
Ik heb het niet over restitutie, betaling is per maand, alleen moeten er nog een paar maanden komen....

WebBizz
19/03/03, 17:02
Ah, op die manier. Die situatie komt bij ons niet voor. We hebben contracten voor drie maanden (betaling per drie maanden) en contracten voor een jaar (betaling per jaar). Weg kan dus altijd, doch zonder resitutie. We hebben altijd het geld al ontvangen voor de volledige contractperiode.

Web123.nl
19/03/03, 20:23
Wij hebben een minimale contractduur van een jaar, daarna kun je opzeggen wanneer je wilt, maar wel rekeninghouden met een opzegtermijn. Als je dus na 1,5 jaar wilt opzeggen, geldt de restitutieregeling. Het is niet echt het afkopen van het contract....

cridea
20/03/03, 10:59
Origineel geplaatst door WebBizz
Ah, op die manier. Die situatie komt bij ons niet voor. We hebben contracten voor drie maanden (betaling per drie maanden) en contracten voor een jaar (betaling per jaar). Weg kan dus altijd, doch zonder resitutie. We hebben altijd het geld al ontvangen voor de volledige contractperiode.

Precies, vooruitbetaling voorkomt zoveel gezeur....