PDA

Bekijk Volledige Versie : plesk vs cpanel



skoop
16/03/03, 16:48
op het moment ben ik reseller bij een engels bedrijfje met servers in amerika. de server waarop mijn reseller-account draait gebruikt plesk control panel. ik ben hier op zich heel blij mee.

het bedrijfje wil echter volledig overstappen op cpanel. en dus willen ze ook hun resellers natuurlijk graag overhebben.

hoe vergelijkt cpanel zich tot plesk? ik heb veel positieve dingen gehoord, maar plesk ken ik ondertussen compleet uit mijn hoofd... hoe makkelijk is een overstap naar cpanel?

en, ook heel belangrijk: hoe makkelijk is het praktisch gezien? kan cpanel instellingen inlezen van plesk servers zodat ik zelf niets meer hoef te doen (laat staan mijn klanten)?

Domenico
16/03/03, 17:49
kijk eens naar onze demo... PM verzonden.

WebBizz
16/03/03, 20:56
Origineel geplaatst door skoop
kan cpanel instellingen inlezen van plesk servers zodat ik zelf niets meer hoef te doen (laat staan mijn klanten)?

Nope, alles lekker opnieuw instellen, pop voor pop, domein voor domein...

skoop
17/03/03, 09:45
Domenico: danks voor de toegang. het ziet er goed duidelijk en overzichtelijk uit. dus op zich wel goed.

ik zit een beetje te twijfelen of ik nu al over zal gaan. ik ben aan het overwegen binnenkort een dedicated bij rackshack aan te schaffen en dan moet dus ook alles overgezet gaan worden... ik ben dus een beetje huiverig om twee keer die rotzooi te doen.

overigens denk ik wel dat ik dan voor cpanel ga... ziet er allemaal echt een stuk duidelijker uit :)

xxlwebhosting
18/03/03, 23:12
Origineel geplaatst door WebBizz


Nope, alles lekker opnieuw instellen, pop voor pop, domein voor domein...

Cpanel/WebHost Manager heeft een Account Copier functie waarmee je één of meerdere accounts van een Plesk server naar een Cpanel server kunt kopiëren.

skoop
19/03/03, 14:04
Origineel geplaatst door xxlwebhosting


Cpanel/WebHost Manager heeft een Account Copier functie waarmee je één of meerdere accounts van een Plesk server naar een Cpanel server kunt kopiëren.

kijk. hier begint het interessant te worden ;)

weet je toevallig een link naar meer informatie?

Domenico
19/03/03, 14:24
cpanel.net :)

justonefee
20/03/03, 13:52
En als je op een Rackshack server cpanel wil installeren, zal je ergens een licentie moeten aankopen, aangezien rackshack deze niet aanbiedt...
Een cPanel licentie kost je al snel $50 - $70 PER MAAND...

Wij hebben een hele tijd met cpanel gewerkt, maar door de bugs en instabiliteit overgeschakeld naar ensim, die heel stabiel is, maar bitter weinig functies ondersteunt. CPanel 6.0 zou heel wat stabieler moeten zijn, en we overwegen momenteel dan ook terug over te schakelen naar cpanel...

xxlwebhosting
20/03/03, 14:22
Origineel geplaatst door skoop


kijk. hier begint het interessant te worden ;)

weet je toevallig een link naar meer informatie?

Het enige wat je nodig hebt om deze funtie te kunnen gebruiken is:
- Het IP adres van de Plesk server
- Het root password van die server
- De te kopiëren gebruikersnaam

Behalve Plesk, ondersteunt deze functie ook Cpanel, WebPanel, Alabanza, Ensim en CIHost servers.

xxlwebhosting
20/03/03, 14:29
Origineel geplaatst door justonefee
En als je op een Rackshack server cpanel wil installeren, zal je ergens een licentie moeten aankopen, aangezien rackshack deze niet aanbiedt...
Een cPanel licentie kost je al snel $50 - $70 PER MAAND...

Wij hebben een hele tijd met cpanel gewerkt, maar door de bugs en instabiliteit overgeschakeld naar ensim, die heel stabiel is, maar bitter weinig functies ondersteunt. CPanel 6.0 zou heel wat stabieler moeten zijn, en we overwegen momenteel dan ook terug over te schakelen naar cpanel...

Zelf gebruik ik sinds 2 jaar ook Cpanel. Cpanel had inderdaad in het verleden veel last van bugs en instabiliteit. Maar vooral sinds versie 6.0 uit is, draait het erg stabiel en ben ik er erg tevreden over. Nieuwe functies worden zeer geregeld toegevoegd, en bugfixes worden meestal binnen een dag verholpen.

Ik ben nu enige tijd zelf Cpanel distributeur, en dan ligt de prijs niet erg hoog meer.

Deimos
20/03/03, 14:34
xxlwebhosting, dan ben ik erg benieuwd naar de prijs die jij mij rekent voor een external license fee. :)

beetle
21/03/03, 21:00
Als een provider nu Cpanel 5.2 aanbied, is dit dan aan te raden of niet????

Ik ken Cpanel niet, maar zag wel dat 6 er een stuk mooier uitziet,

Domenico
21/03/03, 21:10
Origineel geplaatst door beetle
Als een provider nu Cpanel 5.2 aanbied, is dit dan aan te raden of niet????

Ik ken Cpanel niet, maar zag wel dat 6 er een stuk mooier uitziet,

Dan krijg je toch gewoon de laatse versie hoor. Deze hoster is gewoon erg langzaam met het updaten van zijn site. :)

skoop
26/03/03, 17:58
nou, dan misschien toch maar cpanel :)

zie dedicated aanvragen forum ;)