PDA

Bekijk Volledige Versie : servers niet stapelen maar



Qweb
11/03/03, 16:38
Beste mensen,

Je kent het wel, mocht er een probleem zijn met een server, kom je erachter dat die server nou net onderin de stapel zit. Vervelend dus. Sledes gebruiken wij niet, maar wat ik heb gezien in een kast was een stukje ijzer met een 90 graden bocht erin aan weerszijden van de kast waar je dan een stuk of 3 tot 4 servers op kunt stapelen. Ik geloof dat die dingen hoekprofielen heten, al weet ik het niet zeker.

In onze kasten zou dat betekenen dat ze van voor en van achter geschroefd moeten worden.

Weet iemand waar ik die hoekprofielen (als ze al zo heten) kan kopen?

xserve
11/03/03, 16:57
Hoe bedoel je dat?
Gebruik je niet gewoon servers in een 19" rack?

Deimos
11/03/03, 17:38
Mm, misschien een tussenschot plaatsen. Zou de naam er van niet weten, maar zijn in ieder geval te koop bij procase als ik me niet vergis.

Ijsbox
11/03/03, 17:42
Als je je rackmount cases in een 19" rack schroeft en de onderste of de middelste of de bovenst of welke dan ook moet eruit voor onderhoud dan schroef je deze gewoon los en trek je m eruit....

Weet niet wat voor servers jij stapelt, maar een stapel van 20 desktops lijkt me niet optimaal :)

WebBizz
11/03/03, 18:35
LOL :D

Web123.nl
11/03/03, 20:49
Stapelen? Dat doet een metselaar!!

tom
12/03/03, 01:02
Gebruik sledes(slidingrails), voor die prijs en het comfort dat je ermee hebt, kan je het niet laten.

Deimos
12/03/03, 01:13
Origineel geplaatst door tom
Gebruik sledes(slidingrails), voor die prijs en het comfort dat je ermee hebt, kan je het niet laten. Werken inderdaad perfect alleen jammer dat die dingen zo verekte duur zijn. 70 euro voor een paar sliding rails is meer regelmaat dan uitzondering :(

Qweb
12/03/03, 10:21
Het zijn 19 inch servers, met een diepte van zon 80 cm. Die kun je dus wel aan de voorkant schroeven, maar ik denk niet dat die met 4 schroeven aan de voorkant het gewicht aankan.

Het zijn ServeLinux Sapphire L4 bakken (meesten) in een Rittal kast. Sliding rails zijn inderdaad duur, en tussenschotten heb ik liggen, misschien is dat inderdaad een oplossing.

Nog meer ideeen?

[edit] tussenschotten die ik heb liggen zijn wel "hoog", bijna 1U, dus echt goed kan ik die oplossing niet noemen

Deimos
12/03/03, 11:13
Ken van die tussenschotten van zeg 1 รก 2 cm. Die hebben ze gleoof ik ook bij procase, ik zou zeggen mail ze anders eens.

thomas
12/03/03, 12:34
Bij supermicro krijg je ze er mooi bij, die rails :)

Ijsbox
13/03/03, 12:16
mijn (beperkte) ervaring met procase kasten leert me dat de 4 schroeven van een 2U kast deze met gemak op z'n plek houden zonder verdere ondersteuning....