PDA

Bekijk Volledige Versie : dedicated kabinet



InstantXs
10/03/03, 18:32
Bij voldoende belangstelling zullen wij dedicated kabinetten(of hoe je het ook wilt noemen) gaan aanbieden.
Dit houdt in dat je een kabinet huurt, compleet met switch en 2 apc's
Je kan in principe dus zo de servers neer hangen.

voordelen?? geen hoge aanschaf kosten als je net begint, en geen risico's op defecte hardware(aangezien wij deze zullen vervangen)

De configuratie op de switch/apc heb je natuurlijk zelf in handen.

Is hier belangstelling voor?
(prijzen zal ik bij voldoende belangstelling posten)

WebBizz
10/03/03, 18:57
dedicated cabinetten? gewoon een rack huren dus :)

InstantXs
10/03/03, 18:59
je weet wel wat ik bedoel :p
normaal huur je gewoon een lege kast, en nu dus nie

WebBizz
10/03/03, 19:01
Naja, het enige dat er in zit is een switch en apc. Die switch is redelijk standaard geloof ik (hoe kom je anders aan een verbinding) en die apc's zijn zo bijzonder niet...

InstantXs
10/03/03, 19:04
uhu, normaal zitten die er niet bij als je een kabinet huurt, dat is dus ook nou net het verschil he

WebBizz
10/03/03, 19:23
Oh, okee. Maar als iemand een rack huurt lijkt het me dat er ook wel een APC'tje vanaf kan, zo duur zijn die dingen niet ;)

InstantXs
10/03/03, 19:29
nouja, kan me voorstellen dat het voor sommige niet zomaar te doen is he ;)

is toch 2x 500 + 1x 800 eur voor de apc's/switch wat er in 1 keer betaald moet worden.

vergelijk het maar met dedicated servers.. die kan je kopen, maar ook huren..

ProServe
10/03/03, 19:32
Dan huur je een rack, en een losse switch+apc's. Zo goed als alle coloboeren doen/kunnen dat.

[Elwin]
10/03/03, 19:49
In welk datacenter eigenlijk ?

Groeten,

InstantXs
10/03/03, 19:50
Redbus

xserve
10/03/03, 19:54
Maar wat gaat het kosten en wat voor internet verbinding zit er bij?

InstantXs
10/03/03, 19:56
Origineel geplaatst door xserve
En het heet een Rack en niet een kabinet. Een kabinet is een eigen ruimte, dus gewoon 5x5 meter leeg bijvoorbeeld.



wat jij bedoelt is een suite of een cage

[Elwin]
10/03/03, 19:57
Euhm een eigen ruimte is een : cage of suite.
een cabinet is volgens mij toch wel een benaming voor een rack

InstantXs
10/03/03, 19:58
dat zeg ik :)

[Elwin]
10/03/03, 19:59
Origineel geplaatst door InstantXs
Redbus

Hmmz Redbus is opzich wel mooi gebouw..maar zit eigenlijk nog te weinig. En zit ook geen AMS-IX helaas. Maar ik denk dat je beter gewone cabinets kunt aanbieden. Mensen die een heel rack nemen hebben toch meestal wel eigen APC en switches. Misschien is het wel een idee om bijvoorbeeld 1/4 of 1/2 rack space te verhuren samen met 1 apc en switch ofzo. Voor de mensen die niet zoveel nodig zijn maar toch een eigen plaatsje willen. Dan neem je het beste racks met 4 deuren aan de voorkant zodat iedere klant een eigen deur heeft.

Groeten,

WebBizz
10/03/03, 20:55
Dat lijkt me idd een beter aanbod. Want zoals ProServe al zegt: een rack met apc en switch is niets bijzonders.

Redbus --> welk netwerk?
Je staat zelf bij 2Fast = TeleCity zie ik...

[Elwin]
10/03/03, 20:59
Als ze in Redbus zitten / gaan dan zullen ze denk ik probaly hun eigen carriers moeten uitzoeken etc. Heb er wel eens aantal keer een gesprek gehad en redbus is een leuke keuze aangezien het niet al te duur is. Maar dan zit ik toch liever in Telecity of GlobalSwitch