PDA

Bekijk Volledige Versie : Certificaten scoren



ric0
10/03/03, 09:51
Welke certificaten uitgeverijen (voor SSL certificaten) gebruiken jullie?

Ik ken er een paar waarvan Verisign al af valt (gewoon te slechte ervaringen met Verisign/NetSol kwa domeinen).

Tawthe is volgens mij ook een grote, maar misschien hebben jullie ervaringen ermee?

Deimos
10/03/03, 09:59
Met bovenstaande heb ik geen ervaring. Gebruik momenteel zelf instantssl van www.instantssl.com Deze certificaten bevallen me goed, zijn er vanaf 49 dollar per jaar. En je kan een maand lang en certificaat testen. (dat certificaat staat gewoon op je eigen server).

Heb ook ervaring met geotrust certificaten en deze werken ook perfect. Enig verschil is dat die minimaal 89 of 99 dollar per stuk kosten in tegenstelling tot de instantssl certificaten. De prijs is wellicht van dit certificaat inmiddels gezakt, want dit is de prijs die ik er ongeveer een jaar terug voor heb betaald.

Belangrijkste om op te letten bij een certificaat is de browser compactibiliteit. De rest maakt niet zoveel uit. Ze werken over het algemeen alleemaal perfect en op dezelfde manier. Gewoon een kwestie van instaleren en meer support is er van de leverancier / reseller niet nodig.

almar
10/03/03, 22:26
freessl.com. Geweldig concept, certificaat voor een domein kost je 9 dollar. Per telefoon moet je even bevestigen.

Support, geen idee nooit last van gehad.

Web123.nl
10/03/03, 23:01
Ook freessl.com op tip van almar, werkt inderdaad prima en snel.