PDA

Bekijk Volledige Versie : Ondernemingsplan



InstantXs
09/03/03, 16:18
Wie o wie heeft voor mij het programma van de kvk om een ondernemingsplan te maken?

Web123.nl
09/03/03, 18:50
Ik heb de handleiding en de twee floppy's van de KvK. Ooit 2-3 jaar geleden eens aangeschaft. Doe maar een voorstel: info@web123.nl

Overigens een goed streven om een ondernemingsplan op te zetten! Zeker als je full-time wilt gaan werken en je hele inkomen uit je onderneming moet halen, een ondernemingsplan is meestal wel vereist om de aandacht van grote bedrijven te krijgen of om veel geld te lenen voor investeringen.

RobbertC
09/03/03, 19:00
Inderdaad thehunter, ik denk dat veel hosters daar nog iets van kunnen leren.

Ik weet niet hoe uitgebreid dat programma van de KvK is, maar een echt goed ondernemerplan is moeilijk. Ze zijn wel leuk om te maken, maar ja, ik studeer dan ook Bedrijfseconomie :D

(Hé, post 200! :) )

tom
09/03/03, 19:10
de meeste zien het licht op een dag en denken, laat ik ff een server huren en een webhostingco oprichten :)

WebBizz
09/03/03, 21:36
Of zoals ik ooit ergens las: $99 server + website + PayPal = Web Host

Maar zo werkt het natuurlijk niet ondankt het feit dat er veel starters wellicht zo over denken...

almar
09/03/03, 23:29
Sinds het wegvallen van de verplichting voor AOV, zie je dit steeds meer. Een ondernemingsplan is direct noodzakelijk indien je een lening wilt verkrijgen bij een bank. Voor alle andere gevallen is het niet direct vereist. Ik weet niet of het een welkome aanvulling is.

Op basis van bestaande financiele gegevens kun je natuurlijk een mooie extrapolatie maken en die als basis van een rapportage gebruiken. Wil je echt een mooi ondernemingsplan maken dan adviseer ik je om dit te doen samen met een accountant of een finacieel adviseur. Deze mensen hebben er meer verstand van dan een diskette.

Web123.nl
10/03/03, 00:36
Origineel geplaatst door almar
Deze mensen hebben er meer verstand van dan een diskette.

:) De diskette en een handleinding vormen een hulpmiddel. Als je er echt iets serieus mee wilt doen, dan kun je hier een opzetje mee maken en dan inderdaad iemand met meer verstand ervan naar laten kijken.