PDA

Bekijk Volledige Versie : Online bankieren in Nederland?



Speedesign
09/03/03, 10:36
Ik wil een bankrekening openen in Nederland wegens hoge internationale betalingskosten... Dat op zich is niet zo'n probleem maar ik zou graag weten of er een Nederlandse bank is die online bankieren toelaat. Anders zou ik iedere keer naar Nederland moeten gaan om te controleren of al iemand betaald heeft en dat is niet bepaald handig en duurt ook veel te lang. Kent iemand zo'n bank aub?

Deimos
09/03/03, 10:44
postbank

Ijsbox
09/03/03, 11:05
Momenteel hebben wij een rekening bij de postbank en een bij abn-amro. beide banken hebben internet bankieren voor zowel zakelijke als particuliere klanten. Ik neem aan dat alle andere grote banken (ING, Rabobank, SNS etc) dat ook hebben.

Als ik jou was zou ik de sites van de banken even goed lezen en de kosten vergelijken....

bij de postbank kost internet bankieren iets van EUR 35 per jaar bij de ABN-AMRO iets van EUR 25 alleen zijn daar de transactie kosten weer hoger......

InstantXs
09/03/03, 12:20
Internet bankieren bij de abn kost 2 eur per maand, maar is het eerste jaar gratis

Web123.nl
09/03/03, 12:24
SNS heeft ook internet bankieren voor zakelijke rekeningen. Goed programma vind ik zelf.

Verder heeft de postbank het ook, postbank is voor buitenlanders wel een makkelijke bank denk ik. Want ALLES gaat via de post met standaard formulieren, bij een andere bank heb je de kans dat je af en toe naar NL moet. (hoewel SNS bank ben ik 1x geweest, de rest gaat altijd per fax)

RobbertC
09/03/03, 12:37
Ik ben zelf erg tevreden over het online bankieren bij de Rabobank.

Web123.nl
09/03/03, 12:38
Ik heb een prive rekening bij de rabo.
Dat werkt inderdaad prima.

Speedesign
09/03/03, 12:42
Oké, in dat geval zal ik eens op hun website (rabo & postbank) een kijkje nemen, bedankt.

NicoV
10/03/03, 15:05
ik zou ook maar eens bij abn amro online bankieren kijken, die gebruik ik namelijk en ik vind dat het perfect werkt.

ihost
26/06/03, 13:09
SNS BANK, online bankieren van hun is echt perfect, ben overgestapt van die waardeloze support van PoBa naar SNS en zou niet meer anders willen.

host3000
26/06/03, 14:23
---> reverse topic

mag ik van de belgische collegae horen, of er in belgië een rekening te openen is voor een 'buitenlander' zonder je persoonlijk te melden?

WebBizz
26/06/03, 15:19
Wij werken met ABN AMRO Internetbankieren naar volle tevredenheid.

tom
26/06/03, 15:39
Origineel geplaatst door host3000
---> reverse topic

mag ik van de belgische collegae horen, of er in belgië een rekening te openen is voor een 'buitenlander' zonder je persoonlijk te melden?

persoonlijk melden moet altijd...

maar ik kan je de KBC aanraden.

exploder
26/06/03, 16:09
Waarom zou je dit nu willen? Want per 1 juli is het het gewone tarief voor buitenlandse betalingen dankzij het International Bank Account Number (IBAN) en de Bank Identifier Code (BIC)

Dus dan is een rekening in een ander EU land (ook Groot-Brittannië, Zweden en Denemarken, en de overzeese gebieden van Frankrijk, Spanje en Portugal) toch niet meer nodig?


Dankzij veranderende Europese wetgeving mag er per 1 juli 2003 geen prijsverschil meer bestaan tussen binnenlands betalingsverkeer en bepaald buitenlands betalingsverkeer. Deze zogenaamde Europese verordening kan op jaarbasis een behoorlijke besparing opleveren. Zeker wanneer u regelmatig buitenlandbetalingen doet.

xserve
26/06/03, 16:20
Persoonlijk melden bij de postbank is wel noodzakelijk. Niet om een rekening aan te vragen, gaat inderdaad via de post, maar als je wil internet bankieren zul je de inlogcode op een postkantoor moeten ophalen, jij persoonlijk.

host3000
26/06/03, 16:42
Origineel geplaatst door exploder
Waarom zou je dit nu willen? Want per 1 juli is het het gewone tarief voor buitenlandse betalingen dankzij het International Bank Account Number (IBAN) en de Bank Identifier Code (BIC)

Dus dan is een rekening in een ander EU land (ook Groot-Brittannië, Zweden en Denemarken, en de overzeese gebieden van Frankrijk, Spanje en Portugal) toch niet meer nodig?


Volgens mij is er geen tariefgelijkheid voor alle buitenlandse betalingen. Dat blijkt ook weluit het stukje bepaald buitenlands betalingsverkeer . Maar idd wel iets om uit te zoeken

eXite
26/06/03, 16:48
Rabobank.

exploder
27/06/03, 02:11
Origineel geplaatst door host3000

Volgens mij is er geen tariefgelijkheid voor alle buitenlandse betalingen. Dat blijkt ook weluit het stukje bepaald buitenlands betalingsverkeer . Maar idd wel iets om uit te zoeken

Dat het gelijk zou zijn kwam van een SNS pagina af die ik vond met google.

Bij de ABN-AMRO hebben ze een pdf met nieuwe kosten online staan: http://www.abnamro.nl/imgs/nl/extra/belangrijkste_tarieven.pdf
Als ik het goed begrijp gaat het dus zo'n 0.0045 euro per transactie kosten als alles netjes wordt ingevult. (en niet opeens iets van 7 euro zoals nu).

Zie ook http://www.abnamro.nl/ec

X-Networks
27/06/03, 09:58
Rabobank: Toppie, snel, overzichtelijk, en niet duur ;)

Dus ik zou het wel weten als ik jouw was :D