PDA

Bekijk Volledige Versie : Adr?



xee
09/03/03, 02:20
Kan iemand mij vertellen wat dit is:
gebonden aan ADR

Dit krijg ik te zien als ik mijn domein opvraag bij de SIDN.

michael
09/03/03, 11:20
Volgens http://www.sidn.nl/sidn/flat/Home/Wat_is_de_betekenis_van_Gebonden_aan_ADR_/index.html houd het in:

Voor een .nl-domeinnaam betekent “Gebonden aan ADR” dat de betreffende domeinnaam onderworpen is aan de “Regeling voor .nl-domeinnaamarbitrage” (ADR staat voor Alternative Dispute Resolution, de Engelse term voor alternatieve geschillenbeslechting). Enkel .nl-domeinnamen die na 29 januari 2003 zijn aangevraagd, verhuisd of een wijziging domeinnaamhouder hebben ondergaan, vallen onder deze arbitrageregeling. Eveneens is arbitrage mogelijk wanneer voor “oudere” .nl-domeinnamen de houder zich vrijwillig onderwerpt aan arbitrage.


Meer informatie over de “Regeling voor .nl-domeinnaamarbitrage” vindt u op de SIDN-website onder de rubriek "Algemeen | Voorschriften | Regeling voor .nl-domeinnaamarbitrage".

Het heeft, denk ik, te maken met het registreren van domeinnamen door particulieren.

Michael

Web123.nl
09/03/03, 12:33
Het is van toepassing op alle domeinen (particulier of niet). Een arbitrageregeling om een zogenaamd 'domeinnaamgeschil' makkelijker op te lossen.