PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische zakenbankrekening



Web123.nl
05/03/03, 21:23
Fortis Belgie kwam vandaag met een wel hele opmerkelijke reactie toen ik een zakelijke bankrekening wilde aanvragen:



Dear Sir,
Thank you for your interest in Fortis Bank
Unfortunately we do not open account for Internet business.
Regards,

Catherine OOSTLAND
Commercial Adviser
AG.RAVENSTEIN.BR (1MS3I)
RUE RAVENSTEIN 29
1000 BRUXELLES
TEL.3225650752
FAX.3225650710


Blijkbaar willen ze geen hostingproviders meer als klant.

michael
05/03/03, 21:37
Raar dat ze geen rede van afwijzing heeft genoemd. Er zullen wel andere banken te zijn, die jou wel als klant wilt hebben

WebBizz
05/03/03, 21:47
Hoe heb je die rekening aangevraagd? Via internet?

Web123.nl
05/03/03, 22:31
Gebeld, daarna KvK gefaxt. En toen kreeg ik deze mail. Vreemd hoor.

[Elwin]
06/03/03, 01:39
Je moet ook persoonlijk naar belgie om een handtekening te zetten. Hebben wij ook gedaan en dat ging perfect. Was alleen de BBL (ING) maar fortis heeft inderdaad een beetje een achterlijke houding als het om nederlandse klanten gaat.

thomas
06/03/03, 12:10
Origineel geplaatst door [Elwin]
Je moet ook persoonlijk naar belgie om een handtekening te zetten. Hebben wij ook gedaan en dat ging perfect. Was alleen de BBL (ING) maar fortis heeft inderdaad een beetje een achterlijke houding als het om nederlandse klanten gaat.

Mja hoe zou je zelf zijn :DDDDDDDDDDDDDD

[Elwin]
06/03/03, 12:27
Origineel geplaatst door thomas


Mja hoe zou je zelf zijn :DDDDDDDDDDDDDD

Ik weet wel dat als je in Nederland naar een bank toe stapt als "buitenlander" dan weet ik 100% zeker dat je ook een rekening kan openen mits je daar goede redenen voor hebt.

Ik ben toen in Belgie eerst naar de Fortis gegaan, daar wilden ze mij niet als klant na een hoop gezeur etc etc..daarna naar de BBL een paar 100 meter verderop en ik werd direct geholpen en was binnen 15 minuten geregeld. Dat zegt dan al wel weer wat van de fortis. En dat is hetzelfde met de fortis in NL, die snauwen je ook alleen maar af als je wat vraagt. Kortom mijn mening :)

Domenico
06/03/03, 15:47
Origineel geplaatst door [Elwin]


Ik weet wel dat als je in Nederland naar een bank toe stapt als "buitenlander" dan weet ik 100% zeker dat je ook een rekening kan openen mits je daar goede redenen voor hebt.

Ik ben toen in Belgie eerst naar de Fortis gegaan, daar wilden ze mij niet als klant na een hoop gezeur etc etc..daarna naar de BBL een paar 100 meter verderop en ik werd direct geholpen en was binnen 15 minuten geregeld. Dat zegt dan al wel weer wat van de fortis. En dat is hetzelfde met de fortis in NL, die snauwen je ook alleen maar af als je wat vraagt. Kortom mijn mening :)

Ik hoorde laatst dat Fortis zich alleen maar richt op grote zakelijke klanten en ze zullen bedrijven zoals xs4all en planet niet wijgeren hoor. pietjehosting.nl is natuurlijk een heel ander verhaal. :D

Banken zoals Fortis zijn vergeten hoe ze groot zijn kunnen worden en die moet je dus gewoon links laten liggen.

michael
06/03/03, 16:43
Dus het is net zoiets als Ahold.. ze letten niet meer op de kleintjes :D

WebBizz
06/03/03, 18:29
Origineel geplaatst door [Elwin]
Dat zegt dan al wel weer wat van de fortis. En dat is hetzelfde met de fortis in NL, die snauwen je ook alleen maar af als je wat vraagt. Kortom mijn mening :)

Hmm, bedankt voor je ervaring. Dat wordt dus geen Fortis. Ik was van plan om volgende week even over de grens te gaan kijken, maar naar de Fortis ga ik dus niet.

Bij welke banken in België kun je gebruik maken van internetbankieren?

RobbertC
06/03/03, 19:23
Dat kan zover ik weet bij Rabobank België

[Elwin]
06/03/03, 21:03
Origineel geplaatst door WebBizz


Hmm, bedankt voor je ervaring. Dat wordt dus geen Fortis. Ik was van plan om volgende week even over de grens te gaan kijken, maar naar de Fortis ga ik dus niet.

Bij welke banken in België kun je gebruik maken van internetbankieren?

Als je dicht bij de grens wilt ga je het beste naar Turnhout. Op de mark in Turnhout zit de BBL waarbij je ook internetbanking krijgt. Op zich mooi programma waarbij je ook offline je betalingen en transacties kunt bekijken.

almar
06/03/03, 22:18
Origineel geplaatst door Domenico


Ik hoorde laatst dat Fortis zich alleen maar richt op grote zakelijke klanten en ze zullen bedrijven zoals xs4all en planet niet wijgeren hoor. pietjehosting.nl is natuurlijk een heel ander verhaal. :D



Ik ga er vanuit dat je Makeweb dan als groot beschouwd;)

We hadden afgezien van de enorme stapel met papieren die ze daar kennen geen problemen om een rekening aan te vragen. Gewoon per post opgestuurd en binnen een week lag hier het rekeningnummer en de rest van de papieren zooi.

Web123.nl
19/03/03, 20:18
Origineel geplaatst door [Elwin]


....

Ik ben toen in Belgie eerst naar de Fortis gegaan, daar wilden ze mij niet als klant na een hoop gezeur etc etc..daarna naar de BBL een paar 100 meter verderop en ik werd direct geholpen en was binnen 15 minuten geregeld. Dat zegt dan al wel weer wat van de fortis. En dat is hetzelfde met de fortis in NL, die snauwen je ook alleen maar af als je wat vraagt. Kortom mijn mening :)

Vandaag ben ik (op basis van bovenstaande informatie) naar BBL gereden in Turnhout Belgie. En ze waren zeker klantvriendelijk, behulpzaam, beleefd en super snel! Binnen 20 minuten stond ik buiten.. dat was inclusief wachttijd en naar de toilet gaan :)

Heb ook gelijk Internet bankieren genomen, erg handig. Kost 15 euro per jaar. De andere kosten waren volgens die man bij niet al teveel transacties ook te verwaarlozen (30 euro per jaar ong.). Al met al ben ik nu al tevreden, behalve dat ik enkel een CD en rekeningnummer heb gehad :) (inlog codes komen morgen)

Ter info: BBL gaat op 22 april ING heten, nu voeren ze beiden namen al.

[Elwin]
20/03/03, 16:44
gelukkig maar :)
Heb jij trouwens geregeld hoe je je geld kunt overmaken naar Nederland? Anders moet je daar elke keer heen om het geld op te halen als het veel geld is. Je kunt namelijk maar 500 - 1000 euro opnemen per week dacht ik.

tom
20/03/03, 21:22
KBC Belgie (http://www.kbc.be) heeft internetbankieren.

Mooie interface, op overschrijven naar NL staat geen limiet.
Rekeningafschriften kan je krijgen via PDF op de site.

Als je inlogt zie je ongeveer volgende menustructuur(afhankelijk van wat je hebt)



Basisfuncties



Rekeninginformatie
Drukken rekeningafschriften en bijlagen
Overschrijvingen
Overschrijvingen tussen eigen rekeningen
Overschrijvingen naar andere rekeningen
Beheer begunstigden binnenland
Overschrijvingen naar andere rekeningen buitenland
Beheer betaalagenda
Automatische opdrachten
Opvragen periodieke opdrachten/ automatisch sparen
Invoeren periodieke opdrachten/ automatisch sparen
Beheren periodieke opdrachten/ automatisch sparen
Opvragen domiciliëringen
Kredietkaarten



Beleggingen



Portefeuille
Beleggingsplan
Effectenrekeningen
Termijnbeleggingen
Opvragen termijnbeleggingen
Invoeren termijnbeleggingen
Wijzigen bestemming termijnbeleggingen
Bijstorten pensioensparen
Beleggingsfondsen
Aankopen beleggingsfondsen
Aankopen beleggingsfondsen tijdens emissieperiode
Verkopen beleggingsfondsen
Opvragen en beheren orders
Beursorders
Aankoop en verkoop orders
Openstaande orders
Uitgevoerde orders
Geschrapte orders
Beleggingsverzekeringen
Beheer Life Invest Plan



Verzekeringen



Verzekeringsoverzicht
Beheer Life Invest Plan
Schadeaangifte



Kredieten



Opvragen kredieten



Online-berichten



Versturen berichten
Ontvangen berichten
Verzonden berichten



Aanvraag andere abonnementen



KBC-Phone/Telecenter
AT&T Internet

Simpel Internet
20/03/03, 23:45
Vandaag was ik toevallig in belgie bij een klant op bezoek en ben daar eens een bank binnen gelopen.
Vanaf 1 juni 2003 wordt al het betalingsverkeer eenvoudiger en goedkoper. (besluit Brussel)
Een buitenlandse betaling mag maximaal even veel kosten dan een binnenlandse betaling. Ook het aantal bank dagen moet even lang / kort zijn.

Wel moet de persoon die de overschrijving doet de juiste gegevens gebruiken zolas het iban nummer etc.

Kortom een reden om een belgische bankrekening te openen is door Brussel voor mij te niet gedaan.

Wellicht overbodig maar ik meld het toch maar even!

J. V.

Web123.nl
23/03/03, 15:32
Origineel geplaatst door [Elwin]
gelukkig maar :)
Heb jij trouwens geregeld hoe je je geld kunt overmaken naar Nederland? Anders moet je daar elke keer heen om het geld op te halen als het veel geld is. Je kunt namelijk maar 500 - 1000 euro opnemen per week dacht ik.

Overboeking via Internet bankieren.