PDA

Bekijk Volledige Versie : MySQL max aantal database per gebruiker?



Herbert
03/03/03, 05:57
Ik ben gisteren ruim 4 uur aan het zoeken geweest naar het volgende en ik kom er niet uit:
Ik wil bepaade gebruikers maximaal 5 database's geven die ze zelf
online aan kunnen maken.
Ik kan MySQL wel zo instellen dat iedereen zomaar een database aan kan maken maar dat lijkt me niet verstandig.
Het is de bedoeling dat groep-a 5 database's online aan kunnen maken en groep-b maar één database.
Hopelijk kan me iemand helpen?
Herbert

Deimos
03/03/03, 12:27
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk en zul je zelf een beheer systeempje moeten gaan maken voor deze toepassing. Er zijn ook al enkele systemen die dit kunnen zie hiervoor onder andere: www.hotscripts.com

DaVaRiOuS
15/03/03, 20:32
het is niet mogelijk om in te stellen dat een bepaalde gebruiker ZELF 5 databases aanmaakt.
wat wel mogelijk is, is om 5 databases aan te maken voor een gebruiker en dat hij die alleen kan gebruiken.

maak eens kennis met PhpMyAdmin en gij zult zien :D

Herbert
15/03/03, 21:03
Ik had al een oplossing, het is wel mogelijk..
Je maakt eerst een database aan waarin je gebruikers zet die zelf databases aan mogen maken.
In deze database zet je een teller tot max 5
Deze teller kun je gaan gebruiken voor de aantal databases.

Deimos
15/03/03, 21:17
Dan moet ik dit toch maar eens nader gaan onderzoeken. Heb je toevalig ook een URL naar meer informatie betreffende deze mogelijkheid??

DaVaRiOuS
17/03/03, 20:49
Origineel geplaatst door Herbert
Ik had al een oplossing, het is wel mogelijk..
Je maakt eerst een database aan waarin je gebruikers zet die zelf databases aan mogen maken.
In deze database zet je een teller tot max 5
Deze teller kun je gaan gebruiken voor de aantal databases.

ah dan is dit cker weer nieuw?
want in voorgaande versies was dit totaal NIET mogelijk!

vertel hier eens wat meer informatie over, want het lijkt me dat meerdere mensen hiervan gebruik willen maken zodat de klanten een eigen keus hebben hoe een database moet heten.