PDA

Bekijk Volledige Versie : Personeel



cridea
28/02/03, 17:38
Veel hostingbedrijven zijn een VOF.

Voordeel is dat je er dan wel eens een dagje tussenuit kan.

Ik doe het nu in mn eentje, maar zie het er op termijn wel van komen dat ik dat niet meer red. Bovendien wil ik ook wel eens op vakantie natuurlijk. En heb ik ook wel eens een griepje (zoals momenteel)...

Ik ben druk aan het brainstormen over hoe hiermee om te gaan. Bij het runnen van een hostingbedrijfje komt nogal wat kijken, dus "even" een weekje een uitzendkracht huren is er niet bij.

Naja, ik kan hier wel al mijn mijmeringen neer gaan planten, maar hebben jullie misschien iets zinnigs te melden hierover?

Als niet duidelijk is welke richting ik graag wat advies hoor, dan zeg je het maar.

WebBizz
28/02/03, 17:52
Zorg dat er iemand is die als het nodig is werkzaamheden kan overnemen. Een collegahoster bijvoorbeeld die ook in z'n eentje is. Voordeel is dat die meestal al weet hoe dingen gaan en ook in de business zit. Je kunt zo voor elkaar werkzaamheden opvangen.

cridea
28/02/03, 18:41
De meeste oplossingen heb ik ook al bedacht, maar weet niet wat ik zal kiezen...

Oja, hoe selecteer je een collega hoster, zodat je zeker weet dat die niet met jouw strategieen aan de haal gaat?

WebBizz
28/02/03, 18:58
Tsja... kwestie van vertrouwen. Kijk eens rond bij hosters die je kent, wellicht dat je met hun iets kunt regelen.

Ik ken een provider die wanneer 'ie op vakantie was de telefoon doorschakelde naar een andere provider. Die ander beantwoorde ook de email, registreerde domeinnamen en dergelijke en ze hadden ook elkaars sleutels van elkaars racks. Ideale oplossing, ze konden beide op vakantie en de zaak was in goede handen.

superior-is
01/03/03, 09:30
Het draait altijd om vertrouwen. Als het nou gaat om een extra vennoot of met het zoeken naar een geschikte concullega.

babak
02/03/03, 01:24
nou ik zit hier ook in dezelfde S***!

ik werk nu letterlijk 24/7 en na 2 jaar verdien ik zeker een week vakantie!!

maar goed, wie kan ik 123 vertrouwen? en niemand kan je eigen werk doen :(

almar
02/03/03, 13:49
Het lijkt mij dat als je alleen bent je jezelf moet afvragen of je in je vakantieperiode bestellingen wilt accepteren. Een technisch beheerder lijkt mij eenvoudiger gevonden dan iemand die en tech en admin doet. Hij / zij moet natuurlijk ook de binnenkomende e-mails afhandelen.

Wellicht een fee per antwoord of een incident o.i.d. Verder kan ik je van weinig nuttig advies voorzien. We zijn met drie man, dus het komt niet voor dat we onbezet zijn.

babak
02/03/03, 14:20
Origineel geplaatst door almar
Het lijkt mij dat als je alleen bent je jezelf moet afvragen of je in je vakantieperiode bestellingen wilt accepteren

ik krijg toch ook rekeningen in mijn vakantieperiode;)



Origineel geplaatst door almar
Hij / zij moet natuurlijk ook de binnenkomende e-mails afhandelen.


dat kan ik zelf ook vanuit mijn vakantie, maar stel eens voor dat een van de servers zegt doe het lekker zelf maar!! en dan?
:(

daarom moet ik altijd in de beurt zijn.:mad:

superior-is
02/03/03, 14:24
Neem dan een lang weekend. Als je dat regelmatig doet, kan dat ook erg ontspannend werken. In de tussentijd kan het natuurlijk niet kwaad om een goede vervanger te zoeken, zodat je een keertje wat langer op vakantie kunt gaan.

almar
02/03/03, 19:40
Origineel geplaatst door babak

ik krijg toch ook rekeningen in mijn vakantieperiode;)


Rekeningen kunnen wel een week of drie wachten. Als dat je grootste probleem is. De techniek lijkt mij wel degelijk belangrijk. Wellicht zijn er mensen in de buurt (zelfde NOC) die je server wel willen beheren tegen een redelijk tarief.

Je kunt wel besparen op dit tarief door geen vakantie te nemen, maar dan vraag ik me af hoe lang je dat nog vol houdt.

babak
02/03/03, 19:48
niet lang meer denk ik:(

het loopt wel TE goed met de zaken, daarom red ik het ook niet meer in mijn eentje.

hoe kan ik het beste iemand in dienst nemen?
wat is jullie ervaringen met personeel?
waar moet ik extra opletten?

elke advies is welkom:)

WebBizz
02/03/03, 22:33
Origineel geplaatst door babak
het loopt wel TE goed met de zaken, daarom red ik het ook niet meer in mijn eentje.

Als het probleem echt TE groot wordt kun je altijd wat klanten onze richting op sturen hoor, we hebben capaciteit genoeg :D

babak
02/03/03, 22:58
ja ja dat dacht ik al:D