PDA

Bekijk Volledige Versie : Linux probleem, ik kom er niet uit.



hvr1985
27/02/03, 19:21
Hallo,

Een tijdje terug heb ik besloten om thuis een linux webserver te gaan gebruiken voor het maken van websites. Dit, omdat ik het zat was om Apache enzo te draaien op Windows 98. Dus vorige week heb ik een computertje gekocht (Pentium 2 333MHz) En daar Red Hat Linux 8.0 op geinstalleerd (Niet in de grafische mode!!). Vandaag een netwerkkaart van Sitecom gekocht en erin gezet. De kaart werd automatisch geconfigureerd, maar nu kan ik de computer niet meer gewoon opstarten. Bij Bringing up interface eth0 blijft hij hangen. Wel kan ik de computer opstarten, door het gedeelte van Bringing up interface eth0 over te slaan. Dit heb ik gedaan. Volgens iemand anders moest het probleem zijn, dat hij via DHCP een IP-adres wil toekennen aan de computer maar hij kan geen DHCP server vinden. Wat ik heb gedaan, is zelf het IP-adres enzo ingesteld voor de computer. Maar als ik dan de computer opnieuw opstart gaat het weer mis... Kan iemand mij helpen? Even voor de duidelijkheid: Ik weet vrijwel niets van Linux, maar ik wil het wel graag leren.

Deimos
27/02/03, 20:57
Wat voor regels gebruik je om je kaart te configgen tijdens het booten?

hvr1985
27/02/03, 22:32
Gelukt!!

Ik heb de netwerkkaart van de Windows computer waar ik nu op zit omgewisseld met die van de Linux computer. Bij beide computers heb ik de IP-adressen ingesteld. Wanneer ik de Linux computer laat pingen naar zijn eigen IP-adres dan lukt dat. Wanneer ik de Windows computer laat pingen naar zijn eigen IP-adres lukt dat niet. Ik heb minstens 10 keer gecontroleerd of het IP-adres goed ingesteld stond. Waar kan dit aan liggen?

michael
28/02/03, 08:24
Kaart stuk?

WebBizz
28/02/03, 10:07
Zou goed kunnen, ik heb hetzelfde gehad. Kaart erin deed 'ie het niet, met een andere kaart erbij deed 'ie het wel, haalde ik de oude kaart er uit zodat alleen de nieuwe er in zat deed 'ie het weer niet. Nu zitten er dus twee netwerkkaarten in waarvan er eentje werkt :) Beetje wazige computer zeg maar...

michael
28/02/03, 11:27
Ultieme test in Windows is kijken in je Netwerkomgeving. Als je niks te zien krijgt, of de melding "kan het netwerk niet doorzoeken" is die kaart stuk

maxgbw26
15/10/04, 16:54
Ik waagde al meerdere pogingen RedHat8 en daarna Mandrake 10 te installeren. Dat lukte wel, maar daarna kreeg ik dezelfde melding als genoemd door hvr 1985. Het scannen werd wel afgemaakt, maar daar bleef het bij. Ik kon er zelfs niet meer op andere wijze uitkomen dan met de reset-knop.
Van bovenstaande diskussie begrijp ik nauwelijks iets, maar wellicht dat iemand mij kan helpen met het verhelpen van mijn probleem??