PDA

Bekijk Volledige Versie : Procedures/ informatiemanagementsysteem



Groefsema
27/02/03, 10:58
Ik zal me even voorstellen, ik ben Heerko Groefsema. Ik loop momenteel afstudeerstage bij T.made in Groningen. Onder T.made is een hostingbedrijf opgezet.

Mijn afstudeeropdracht is stroomlijning te geven aan de informatiestromen binnen het nieuw opgerichte bedrijf.
De doelstelling luidt als volgt: Procedures en werkinstructies zullen moeten zorgen voor doelmatige en efficiënte werkwijze en verlichting van de arbeidsomstandigheden bijgestaan door een (voorstel voor een) geautomatiseerd systeem.

Ik heb het grootste gedeelte voor afhandeling van domeinregistraties al af. Ben momenteel bezig met een voorstel doen voor een klachtenmanagementsysteem.

Maar omdat ik het wiel niet opnieuw wil uitvinden is mijn vraag:

Heeft iemand procedures en/of werkinstructies en/of een kwaliteitshandboek voor mij? En dan vooral voor het beheersgedeelte.

Bij voorbaat dank.

WebBizz
27/02/03, 11:22
Origineel geplaatst door Groefsema
De doelstelling luidt als volgt: Procedures en werkinstructies zullen moeten zorgen voor doelmatige en efficiënte werkwijze en verlichting van de arbeidsomstandigheden bijgestaan door een (voorstel voor een) geautomatiseerd systeem.

Pffff.... :D

Groefsema
27/02/03, 12:13
:D Yep, ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik met veel plezier met deze opdracht aan de gang ben. Maar ja, het MOET af.

Domenico
27/02/03, 12:24
Je kan natuurlijk ook van de andere kant beginnen en gaan kijken naar bestaande software die zichzelf voor veel mensen al heeft bewezen.

Een goed en populair email management / helpdesk / ticket systeem is cerebus dat je kunt vinden op http://www.cerberusweb.com

Bekijk dat eens goed en beschrijf de beschikbare paden...

Succes!

Groefsema
27/02/03, 12:39
Thnx! Ik heb ff snel gekeken, het lijkt mij een configuratiebeheersysteem toe. Ik zal ff proberen of ik online kan checken wat het programma doet. Alleen vrees dat ik hiet niet veel aan heb voor mijn afstudeeropdracht. Ik moet nl. procedures en werkinstructies schrijven (daarnaast moet ik ook alle processen beschrijven), en alleen een aanbeveling doen voor een geautomatiseerd systeem.
Wat ik dus wel kan doen is dit programma vermelden bij mijn aanbevelingen.

BlueLagoon
27/02/03, 14:03
Al eens naar de ITIL methode gekeken? Die omschrijft vrij goed hoe met dergelijke zaken om te gaan... en gaat bij ITIL ALLEEN maar om procedures e.d.
Ik weet zo even geen website, maar er zijn zat boeken over te krijgen denk ik... anders bij Google even zoeken op ITIL of ITIL Foundation.

Groefsema
27/02/03, 14:06
Ik heb me daar inderdaad al in verdiept. Ik heb het boek: Beheer van informatiesystemen, hier word het ITIL proces beschreven. MAar is allemaal heel theoretisch. Ik doel echt op werkbare procedures en werkinstructies. Ook gaat dit boek niet heel diep op de procesgang in. Voor bijvoorbeeld klachtenmanagement heb ik veel meer gehad aan het boekje: Van helpdesk tot Servicedesk.

Maar thnx anyway!

WebBizz
27/02/03, 15:28
Welke opleiding doe je eigenlijk, dat je van deze *#$!-opdrachten krijgt?

Groefsema
27/02/03, 15:32
hahaha Ik doe HBO Bedrijfskundige Informatica richting Exploitatie & Beheer (op de Hanzehogeschool in Groningen). En het meest lullige is nog; ik wil helemaal niks in deze richting gaan doen! Vormgeving lijkt me veel leuker. Ik heb deze opleiding -ooit- gekozen omdat ik nooit wiast wat ik wilde worden/doen. *zucht*

Maar ja, het lijkt me verstandig mijn opleiding af te maken, mn papiertje te halen, en op zoek te gaan naar een leuke baan. Wat momenteel heel moeilijk is voor net afgestudeerden. En al helemaal in IT of vormgeving.

WebBizz
27/02/03, 15:36
Vind je de opleiding wel leuk? Niks vervelender als een studie doen waar niets aan is! (zelf ervaren). Aan de andere kant... als je er bijna klaar mee bent zou het zonde zijn als je het niet zou afmaken.

Groefsema
27/02/03, 15:38
Nee ik vind er absoluut niks aan. Maar idd, mijn lieve mama en papa :P hebben er al veel geld in gestoken en ik veel werk en tijd, zou zonde zijn dat weg te gooien.