PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijbaan in de hosting business?



Wezz6400
27/02/03, 00:24
Ik zou eigenlijk graag zelf webhost willen worden via een reseller account maar het hebben van een eigen bedrijf vind ik nogal een verantwoordelijkheid, bovendien moet ik zeker door de week genoeg tijd hebben voor school. Ik vroeg me eigenlijk af of je in de hosting ook een (bij)baan kunt hebben, als supporter eigenlijk. Dus support, afhandelen aanmeldingen etc. Overigens is dit dus niet een aanvraag daarvoor, ik vraag me gewoon af of er zoiets bestaat, en zo ja hoe dat in z'n werk gaat.

Wezz6400
28/02/03, 01:11
Niemand enig idee?

Web123.nl
28/02/03, 08:14
Als je bepaalde diensten wilt aanbieden onder een eigen label/merk, dan heb je toch je verantwoordelijkheden tegenover je klanten.

Supporter kan je in de vorm van reselling doen, waarbij je met de host afspreekt dat zij helpdesk zijn.

Wezz6400
28/02/03, 15:09
Reselling als een soort onderdeel van de host dus eigenlijk, dat klinkt wel interessant. Enig idee wat ik daar ongeveer mee zou kunnen verdienen?

WebBizz
28/02/03, 15:36
Mod edit: Geen zelfpromotie aub

Mod edit by: Deimos

Wezz6400
28/02/03, 16:17
Origineel geplaatst door WebBizz
Mod edit: Geen zelfpromotie aub

Mod edit by: Deimos
Te laat, ik had het al gelezen. :X
Waar het eigenlijk om gaat is dat ik wel graag de taken van een reseller wil doen, maar niet de nadelen ervan. Nu kan dat natuurlijk niet dus kan ik geen reseller worden. Daarom vroeg ik me af of je voor een provider kunt werken als bijbaan. Ik heb geen idee namelijk.

WebBizz
28/02/03, 16:29
Wat zijn de nadelen van het reseller zijn?? Klanten aanbrengen en daarvoor een vergoeding ontvangen lijkt mij alleen maar een voordeel...

Wezz6400
28/02/03, 16:33
De nadelen van een echte reseller is dat je dan je eigen bedrijfje moet starten wat de nodige rompslomp en verantwoordelijkheden met zich meebrengt waar ik niet echt op zit te wachten aangezien school voorgaat.
Reseller d.m.v. klanten doorverwijzen is op zich ook wel leuk maar ik zou graag wat meer doen. Bijvoorbeeld werken als supporter bij een webhost, maar dan wel als bijbaan omdat school voorgaat. :-\

RobbertC
28/02/03, 16:41
Ik snap het niet, altijd als iemand interesse in een bijbaantje in de hosting wereld heeft, wordt diegene geadviseerd om reseller te worden.

Als je een bijbaantje in de supermarkt wilt, wordt er toch ook niet gezegd dat je goedkoop groente in kunt slaan en het zelf kun doorverkopen?

[Elwin]
28/02/03, 16:53
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik snap het niet, altijd als iemand interesse in een bijbaantje in de hosting wereld heeft, wordt diegene geadviseerd om reseller te worden.

Als je een bijbaantje in de supermarkt wilt, wordt er toch ook niet gezegd dat je goedkoop groente in kunt slaan en het zelf kun doorverkopen?

Ela niks over mijn groente he ? :D

Maaruh Wezz6400 ik hoor je dus zeggen dat je wel de voordelen wilt hebben, maar de nadelen wil je niet. Nou ik denk dat het zo niet werkt in deze bedrijfstakt. Je zult te maken krijgen met de leuke dingen maar ook zeker met de minder leuke dingen.

Wezz6400
28/02/03, 17:04
Origineel geplaatst door [Elwin]

Maaruh Wezz6400 ik hoor je dus zeggen dat je wel de voordelen wilt hebben, maar de nadelen wil je niet. Nou ik denk dat het zo niet werkt in deze bedrijfstakt. Je zult te maken krijgen met de leuke dingen maar ook zeker met de minder leuke dingen.
Nou zei ik dat wel maar dat was niet wat ik bedoelde. :D
Wat ik bedoelde was dat ik wel graag een eigen webhosting bedrijf wil starten, maar wat ik niet leuk vind is de rompslomp die een eigen bedrijf met zich meebrengt. Verder, als je dat bedrijf alleen opstart (en ik ken niemand die ook een webhostingbedrijfje wil) ben jij ook de enige die er is om bijvoorbeeld de support en nieuwe klanten af te handelen. Dat zou nog wel eens problemen op kunnen leveren als ik het druk met school heb, en school gaat toch echt voor. Die nadelen wil ik niet dus ga ik geen eigen bedrijf nemen. Wat mij dan een betere manier lijkt is voor een webhost werken als bijbaan als dat mogelijk is. Dan heb ik geen eigen bedrijf, en dan kost het me dus minder tijd. Bovendien is de verantwoordelijkheid dan een stuk minder. Uiteraard kost zo'n bijbaan ook wel tijd maar dat valt wel in te passen.
Nu zullen er wel nadelen zijn maar daar kun je zoals je al zegt niet omheen, maar daar kan ik wel mee leven. :)

[Elwin]
28/02/03, 17:07
Die webhost moet jou dan maar net willen :)

WebBizz
28/02/03, 17:55
Ik geloof niet dat er webhosters zijn die iemand een bijbaantje geeft voor bijvoorbeeld support werkzaamheden. Zeker niet als deze niet in de buurt van de webhoster zit.

Wezz6400
28/02/03, 18:58
Daar was ik dus al bang voor. :(

superior-is
01/03/03, 09:27
Het punt is ook, dat als iemand support moet leveren aan een klant dat deze het systeem door en door moet kennen. Het is ook vaak dat 'dezelfde' mensen bellen/mailen met vragen. Er wordt dus een soort van zakenrelatie opgebouwd.

Ander punt voor de hoster is, dat er dan ook passwords moeten worden uitgewisseld en da's zou wel een hekel punt zijn voor beveiliging.

Een bijbaan zou denk ik wel mogelijk zijn, maar dan zou het puur voor 1e lijns werk zijn. Als een hoster z'n klanten van te voren goed op de hoogte brengt wat er allemaal mogelijk is, dan zullen er ook een hoop 1e lijns vragen afvallen. Hierdoor zou zo'n soort bijbaan weer komen te vervallen.

Ik denk dat je beter uitbent, dat je op een soort van call-center omgeving gaat zitten voor een access provider (kabel, dsl etc.), maar daar moet je ook maar van houden.

WebBizz
01/03/03, 16:36
Zou niks voor mij zijn, allemaal van die mensen die of klagen of er niets van af weten...

[Elwin]
01/03/03, 16:37
en dan meestal dat laatste :)

Wezz6400
01/03/03, 16:55
In zo'n callcenter voor een isp lijkt me niet zo veel. :(

superior-is
02/03/03, 14:21
Is het ook niet -- zou je niet m.b.t. je school stage kunnen lopen bij een hoster?

Wezz6400
02/03/03, 14:59
Nee jammergenoeg niet, ben nog bezig met de HAVO (beetje pech gehad op m'n vorige school :rolleyes: ).

Simpel Internet
02/03/03, 22:25
Op zich ben ik ook begonnen als reseller van...
Nu heb ik mijn eigen servers hangen en doe ik alles zelf.

ik had geen zin meer om veel werk te verrichten (werven van klanten etc.) voor een paar euro per jaar.

Dit is voor mij gewoon te combineren met mijn werk, heb flexible werktijden, een GSM en een zakelijke telefoonlijn die ik door kan schakelen naar de GSM.
Tevens heb ik een laptop in bezit dus via webmail kan ik al veel uitlezen.

Overigens is mijn bedrijf niet zo groot, maar mijn service wel aldus mijn klanten.

J.V.

WebBizz
02/03/03, 22:40
En als er een server plat gaat dan kun je ook weg van je werk om e.e.a. weer in orde te maken?

Simpel Internet
03/03/03, 12:09
Dan kan ik weg, maar ik vertrouw er op dat mijn colo man ook veel kan doen.
Uiteraard Heb ik wel de mogelijkhied om weg te gaan, thuis mijn EHBO koffer te hallen en op weg te gaan naar de server.

WebBizz
03/03/03, 12:15
Hehe, pleister er op en hij kan er weer tegen aan ;)

Simpel Internet
03/03/03, 12:21
En als een pleister geen zin heb vervangen dus! :)

Speedesign
07/03/03, 17:09
Wij bieden een resellerplan aan zonder enige risico's. Al wat je moet doen is onze paketten aanbieden en hoe meer je verkoopt, hoe meer je verdient. Als je niets verkoopt verlies je dus ook niets. Zie onze website voor meer info.

Simpel Internet
07/03/03, 18:24
Bekend, dat bieden wij ook aan :)
Zie http://www.simpel-internet.nl

RayManZ
07/03/03, 19:05
dit gaat wel de reclame richting op hoor :D


volgens mij is het zeer moeilijk om werk te zoeken in de hosting biz. Zeker als bij baantje. Stage kan denk ik wel want ik las laatst op www.2fast.nl dat die stages aannemen :)

Deimos
07/03/03, 19:05
Mod note: Mensen let er aub op dat dit niet het advertentie forum is!! Het aandragen van EIGEN oplossing is dan dus eigenlijk ook een vorm van ongewenst adverteren. Let hier op.

Je kan ook gewoon zeggen misschien is resellen wat ipv je eigen resellerdiensten naar voren te schuiven.

[Elwin]
07/03/03, 19:58
damn die mods hier zijn echt goed :)

Speedesign
08/03/03, 00:07
Origineel geplaatst door [Elwin]
damn die mods hier zijn echt goed :)
Kan sneller :)

RobbertC
08/03/03, 00:40
Commentaar op het modbeleid kan in het suggestie en feedback forum gegeven worden.