PDA

Bekijk Volledige Versie : PowerDNS



Pinocchi
25/02/03, 16:50
L.S.,

Ik zou graag weten wat de ervaringen zijn met PowerDNS. Het ziet er allemaal interessant uit en met de sql database ook eenvoudig onderhoudbaar.

Maar helaas wil dat niet altijd zeggen dat het ook een goed product is, ervaringen van anderen zijn daarom van harte welkom.

Dank

WebBizz
25/02/03, 17:06
Wij gebruiken PowerDNS icm PowerAdmin. Werkt prima! PowerAdmin ziet er alleen wat simpel uit, er ontbreken m.i. nog wat dingen, maar als je bekend bent met PHP valt daar zelf denk ik eenvoudig een mouw aan te passen.

superior-is
25/02/03, 21:01
Heb ik nagenoeg alleen maar goede verhalen over gehoord. Wij gebruiken het zelf niet, dus ik moet afgaan op anderen. Ohja, en voortaan opensource -- i.t.t. vroeger toen je nog een licentie moest afnemen per x aantal domeinnamen.

almar
25/02/03, 23:57
Is het nu gratis? Ik kan mij herinneren dat we dat idd niet hebben gebruikt omdat je er flink voor moest betalen. Tsjaa en wat doe je dan als hoster? Juist.. zelf bouwen.

WebBizz
26/02/03, 00:15
Het is nu geheel gratis. PowerDNS is de eigenlijke database, die middels PowerAdmin eenvoudig webbased te beheren is. Zie ook:

http://www.powerdns.com
http://www.poweradmin.org

WebBizz
26/02/03, 00:18
Zij bijgaand plaatje voor een voorbeeldje van het editen van de zones van een domeinnaam.

superior-is
26/02/03, 05:44
Origineel geplaatst door almar
Is het nu gratis? Ik kan mij herinneren dat we dat idd niet hebben gebruikt omdat je er flink voor moest betalen. Tsjaa en wat doe je dan als hoster? Juist.. zelf bouwen.

Idem :)

WebBizz
26/02/03, 08:50
Zelf bouwen was voor ons geen optie. Een aangezien we dit jaar pas zijn begonnen met het zelf draaien van DNS en PowerDNS gratis was en als erg goed bekend stond hebben we daarvoor gekozen.

PowerDNS wordt ook gebruikt door ISP Services (Hubris, Registratie.net ed)

Pinocchi
26/02/03, 13:28
Dank voor alle reacties.

Heb het inmiddels geinstalleerd en ziet er veel belovend uit. Ga denk ik zelf een interface ontwerpen omdat er inderdaad nog wat zaken missen naar mijn mening. Kan het ook direct geintegreerd worden in het cms waar ik mee bezig ben.

Dank

DaVaRiOuS
15/03/03, 18:23
ziet er gelikt uit :)
gebruikte zelf eerst ook even Webmin/Usermin maar dat is wat sloebrig :)

trancer
22/07/03, 01:07
Hoi,

Beetje laat antwoord maar goed.. vond dit op google toen ik zocht op poweradmin :) (nieuwsgierig)

Er zit een versie van PowerAdmin 2.0 aan te komen, deze is een stuk flexibeler en laat je ook veel meer slopen. Ook zit het framework wat beter in elkaar zodat je zelf ook makkelijker dingen kan uitbreiden enzovoorts...

Ik denk dat ik het aan het einde van augustus tot een groot eind gereed zal hebben...

Goed te zien dat mensen tevreden zijn met poweradmin! Als je wensen hebt.. stuur ze gerust naar info <AT> poweradmin <DOT> org

wdv
22/07/03, 02:00
Origineel geplaatst door trancer
Hoi,

Beetje laat antwoord maar goed.. vond dit op google toen ik zocht op poweradmin :) (nieuwsgierig)

Er zit een versie van PowerAdmin 2.0 aan te komen, deze is een stuk flexibeler en laat je ook veel meer slopen. Ook zit het framework wat beter in elkaar zodat je zelf ook makkelijker dingen kan uitbreiden enzovoorts...

Ik denk dat ik het aan het einde van augustus tot een groot eind gereed zal hebben...

Goed te zien dat mensen tevreden zijn met poweradmin! Als je wensen hebt.. stuur ze gerust naar info <AT> poweradmin <DOT> org

Nou je hier toch zit, ook mijn complimenten!

Deimos
22/07/03, 05:36
Tja eigenlijk 1 request :). Zorg dat die soa autoincrement goed werkt want die update zich niet altijd zelf helemaal is mijn ervaring.

eXite
22/07/03, 11:35
En dit draait goed naast cPanel / bind ? Nee zeker... :)

[edit] Nee dus ik zie het al :D

trancer
22/07/03, 14:39
Origineel geplaatst door Deimos
Tja eigenlijk 1 request :). Zorg dat die soa autoincrement goed werkt want die update zich niet altijd zelf helemaal is mijn ervaring.

Ik had inderdaad ook al zoiets gezien ja, ik moet nog precies uitvogelen waarin dit zit (it doesnt make sense for now :))

Ik ben iig weer met de 1.0 branch bezig om wat bugs eruit te slopen en andere gadgets in te bouwen die men heeft aangevraagd. Zal er van de week even naar kijken.


En nee het werkt dus niet met bind samen nee :P Alhoewel je wel PowerDNS met een bindbackend zou kunnen gebruiken en je cPanel op die bind files laten klooien.

Qweb
29/07/03, 14:48
Ook wij gebruiken powerdns + poweradmin, werkt zeer goed.

En trancer, puik werk

StarInternet
31/07/03, 14:38
Waar kan ik de SOA refresh instellen?
-> W SOA refresh (10800) < 4 uur (zie RFC1537)
Of zie ik wat over het hoofd?

trancer
31/07/03, 14:45
Dat kan met PowerAdmin nog niet lekker.. wel met PowerDNS (even de SOA handmatig aanpassen) de standaar van PowerDNS staat op 3 uur namelijk

StarInternet
31/07/03, 14:51
Origineel geplaatst door trancer
Dat kan met PowerAdmin nog niet lekker.. wel met PowerDNS (even de SOA handmatig aanpassen) de standaar van PowerDNS staat op 3 uur namelijk
Domme vraag =) waar?
heb al in mySQL gekeken maar zag niet erg veel

wdv
31/07/03, 15:21
Origineel geplaatst door Qweb-Yavuz
Ook wij gebruiken powerdns + poweradmin, werkt zeer goed.

En trancer, puik werk

Jij gebruikt ook webcp niet waar? Heb je dat gecombineerd (webcp+poweradmin) of heb je webcp aan zitten passen?

trancer
31/07/03, 16:41
Origineel geplaatst door StarInternet

Domme vraag =) waar?
heb al in mySQL gekeken maar zag niet erg veel

http://docs.powerdns.com/types.html#AEN2437

Dat format dus

primary hostmaster serial refresh retry expire default_ttl

even je expire op 14400 zetten en het is in orde

(records table.. en dan je SOA record zoeken en content modificeren)

StarInternet
31/07/03, 17:08
Thanks werkt =)
Zou dit ook in de nieuwe versie van PowerAdmin verwerkt worden?
Ik wil hem wel veranderen maar dan is ie met de volgende update weer uit de scripts vandaag.

trancer
31/07/03, 17:46
Yep komt erin

StarInternet
31/07/03, 17:49
Origineel geplaatst door trancer
Yep komt erin
heb al een $REFRESH in de config gezet en geplaatst in de SOA template =)

g.krist
11/09/03, 13:51
Sorry trancer ik snap de oplossing even niet (heb het zelfde probleem en ben er al een halve morgen mee bezig). Ik gebruik ook de poweradmin frontend. Hulp is geprecieerd ...

g.krist
11/09/03, 14:25
nm ik heb config file van poweradmin veranderd. werkt nu flawless ..

ispservices
18/12/03, 11:29
Zie bijlage voor screenshots van de ISP Services DNS Admin.

FSCJasper
18/12/03, 11:38
Ispservices, leuk dat je er bent ..maar om in een topic van 3 maanden oud een reactie te geven, en ook nog eens spammen....

Domenico
18/12/03, 11:46
Zo Huug dat is een grote advertentie.
Ziet er goed uit maar is dit naast SPAM niet gewoon een cosmetische aanpassing van PowerDNS met een aantal uitbreidingen?

TMourik
18/12/03, 14:38
indien trancer nog aanwezig is...

de aanpassing heb ik enkele weken/maanden aan je gegeven :) staat nog in je in todo list :)

in ieder geval, als iemande de correcte SOA code wil...ask me

ispservices
19/12/03, 12:00
Origineel geplaatst door Domenico
Zo Huug dat is een grote advertentie.
Ziet er goed uit maar is dit naast SPAM niet gewoon een cosmetische aanpassing van PowerDNS met een aantal uitbreidingen?

Ben Huug niet. Ik ben degene die ooit begonnen is met PowerAdmin. Ik heb versie 1.0 gemaakt, daarna is Trancer er bij gekomen, en inmiddels heeft hij 't van me overgenomen.

Onze DNSAdmin is eigenlijk een complete rewrite van PowerAdmin 1.0, met vele nieuwe opties, zoals het doen van een zonetranfer bij het toevoegen van een nieuw domein, ingebouwde SIDN-check, database integrity checks, etc...

Overigens mijn excuses voor de SPAM, was nog niet helemaal bekend met de forum regels.

The MAzTER
19/12/03, 12:17
Ik zit steeds meer te denken om van bind over te gaan op powerdns. Reden is dat ik te veel problemen heb met de combinatie WHM + bind (errors blijven je iedere keer om de oren vliegen. Voeg ze op het moment dus handmatig toe).

Heb alleen nog 4 vragen
- kan cPanel overweg met powerdns?
- is er een convert tool ofzo om van bind op powerdns over te gaan?
- snelheid tov bind
- als het met cpanel kan samenwerken, kan je dan ook nog apparte users in powerDNS ofzo aanmaken voor mensen die alleen een domein via ons registreren en geen hosting?

ispservices
19/12/03, 12:24
Origineel geplaatst door The MAzTER
Ik zit steeds meer te denken om van bind over te gaan op powerdns. Reden is dat ik te veel problemen heb met de combinatie WHM + bind (errors blijven je iedere keer om de oren vliegen. Voeg ze op het moment dus handmatig toe).

Heb alleen nog 4 vragen
- kan cPanel overweg met powerdns?
- is er een convert tool ofzo om van bind op powerdns over te gaan?
- snelheid tov bind
- als het met cpanel kan samenwerken, kan je dan ook nog apparte users in powerDNS ofzo aanmaken voor mensen die alleen een domein via ons registreren en geen hosting?

cpanel, geen idee... nooit gebruikt... ik verwacht van niet.

bij powerdns zit een convert tool voor je bind files zone2sql heet het.
tevens kan powerdns direct uit je bind zonefiles lezen (bind backend)

zeker tot 250.000 domeinen is PowerDNS snel zat, iemand heeft ooit een benchmark gedaan, maar heb geen idee meer waar die staat (try google)

ipv. cpanel zou je poweradmin kunnen proberen, eventueel kun je er zelf wat meerdere userlevels etc. in hakken.

ispservices
19/12/03, 12:45
Origineel geplaatst door Domenico
[...]Ziet er goed uit maar is dit naast SPAM niet gewoon een cosmetische aanpassing van PowerDNS met een aantal uitbreidingen?

Ik neem aan dat je PowerAdmin bedoelt? Zie mijn 2e post in deze thread.
Die cosmetische aanpassing is slechts bijzaak.

DNS Admin heeft de volgende voordelen ten opzichte van PowerAdmin (de huidige release):

* mogelijkheid tot het doen van een zonetransfer bij bijv. een domein-verhuizing naar powerdns
* diverse checks zodat je meteen ziet dat je zone niet klopt (bijv. wanneer je localhost record ontbreekt)
* geintegreerde SIDN check, zodat je meteen in de DNS kunt zien of je domein er ook bij SIDN doorheen komt
* dynamische templates, bij het toevoegen van een nieuwe domein hoef je slechts 3 dingen in te vullen: domein naam, web location en mail location: web location kan zowel een IP adres als een URL zijn, mail location kan zowel een IP als een e-mail adres zijn. Aan de hand van de door jou gemaakte template zet het systeem dan automatisch de juiste records in je nieuwe domain
* meerdere userlevels, je kan zelf eigen users in je group aanmaken, en domeinen uit je group toekennen aan die users, zodat je bijv. een klant toegang geeft tot z'n eigen domeinen
* de mogelijkheid om een domein te disablen, bijv. wanneer je klant niet wil betalen ;)
* power-edit: de mogelijkheid om alle records in je domein handig en snel in 1x te editten, zo je niet ieder record apart hoeft te wijzigen.
* website forwardings en email forwardings kunnen direct in de dnsadmin aangemaakt, en zijn ook meteen actief
* externe daemon die alles wat tussen de <HEAD> en </HEAD> tags van de target pagina bij website-forwardings staat harvest, en opslaat in een database, zodat de te forwarden domeinnaam ook netjes een <TITLE></TITLE> en de juiste META keywords heeft.

en nog vele andere dingen... het systeem heeft overigens ook een pentest ondergaan, en is secure bevonden :)