PDA

Bekijk Volledige Versie : chmod op een W2K server



Greta
25/09/02, 18:16
Hallo allemaal,

Wij zitten met een probleempje. We hebben een Windows2000 server met php draaien. En dit werkte tot dusver zonder problemen. Echter nu wil een klant van ons met chmod gebruikers gaan aanmaken en rechten op directorys zetten. Nu weet ik dat chmod een unix commando is en dit dus niet gaat werken op een W2K server :-(.
Nu is mijn vraag aan jullie, of iemand hiervoor een oplossing heeft.

Groetjes Greta.

Deimos
25/09/02, 19:55
Wat wilt de klant precies bereiken? Als we dat weten kunnen we wellicht een oplossing aandragen.

Greta
25/09/02, 21:53
Sorry dat ik het niet helemaal duidelijk omschreven heb.
Wat hij wil is het volgende: hij wil gebruikers, die hij in een mysql database staan, rechten op directory’s en bestanden geven met behulp van chmod. (met $cmd=”CHMOD 755 $program”;)

Euh…. Stom wat ik hier schrijf kan volgens mij helemaal niet onder Windows. De gebruikers uit de database hebben totaal geen rechten om het Windows filesystem. Dus zal niet gaan werken.
Vraag me nu wel af hoe zij dit ooit op linux of unix aan de gang willen krijgen.


Een kleine aanvulling….
Ik zie net dat ze de gebruiker rechten proberen te geven door middel van een .htaccess bestandje regelen. En dat werkt niet met IIS.
Maar mocht iemand van jullie nog een suggestie hebben dan hoor ik het graag.


Groetjes Greta.

Deimos
25/09/02, 22:45
Mm, volgens mij gaat dit idd niet lukken. En ik denk ook niet dat dit zal werken op een *nix omgeving hoe ik het nu hoor. Dit aangezien je gebruikers niet kunt machtigen iets te doen wanneer deze zelf niet aanwezig zijn op het systeem.

Kan het mis hebben maar vrees het ergste voor die klant.

Greta
27/09/02, 13:44
vrees het ergste voor die klant.
Denk ik ook. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes Greta.

muzor1
03/08/03, 05:49
hoi,
w2k resourcekit ;chmod voor windows

wdv
03/08/03, 15:16
http://www.php.net/chmod

Zoek maar op Windows in dat document.. :)