PDA

Bekijk Volledige Versie : Scholier zijn en toch een eigen ICT bedrijf hebben



StarInternet
22/09/02, 13:02
Ik heb deze topic geopent omdat ik wil weten of er veel scholieren zijn die in de ICT zitten {eigen bedrijf}.
En vinden jullie deze {bij}baan kranteloop baan ?

Ik ben zelf nog een VMBO Scholier en heb tussen door een ICT bedrijf, wij bieden van webhosting tot complete content manangers.

Ja, 16 jarig iemand kan getekend machtigt zijn!

Bij mijn gaat school voor, daarna de klanten daarna het bedrijf.
Hebben jullie ook service contracten lopen? of zijn jullie resellers?

StarInternet
22/09/02, 22:03
Ik zeg hier even bij dat ik 15 jaar ben, het bedrijf die met mijn samenwerkt heeft wel oudere werknemers :-)

BlueLagoon
24/09/02, 10:33
Ook ik kon het niet laten :) Ben begonnen toen ik net 17 was, en het loopt nog steeds als een trein... Volg op dit moment HIO aan de Hogeschool te Rotterdam... besteed niets uit, doe alles zelf... en dat moet ik mezelf toch nog eens af leren :)

babak
21/10/02, 02:45
Origineel geplaatst door BlueLagoon
en dat moet ik mezelf toch nog eens af leren :)


Ik ook :D

BeDesign
21/01/03, 23:38
Ik ben er ook een maand geleden mee begonnen, maar hoofdzakelijk omdat ik al enkele sites had gemaakt en ik deze samen wou hosten. Reseller account genomen en voila..

Ik heb een vraagje, hoe doen jullie het om geld te innen ? gebruiken jullie een payment processor (credit cards) ? want daar ben ik nog niet helemaal aan uit..

StarInternet
21/01/03, 23:48
Origineel geplaatst door BeDesign
Ik heb een vraagje, hoe doen jullie het om geld te innen ? gebruiken jullie een payment processor (credit cards) ? want daar ben ik nog niet helemaal aan uit..
Ik stuur gewoon een factuur.
En buitenlandse klanten (buiten EU) bestelen via een creditcard maatschapij

BeDesign
22/01/03, 00:07
site in den tijd nog gratis gemaakt voor een hockey-club, staat nog op een server van easyhost,
mijn eerste php site, altijd leuk om te proberen :)

Toon
22/01/03, 10:57
ook ik studeer ICT in Den Bosch, ben ook 21 jaar en mijn bedrijfje loopt perfect! Als dit zo lekker blijft gaan, kan ik na deze school prima zelf verder gaan ,wat toch een wens is.

StarInternet
22/01/03, 15:16
Wij hebben een service contract afgesloten en een speciale server kijkt om de 5 minuten of alles nog leeft (Web, FTP, Mail, MySQL, DNS).
DNS is niet zo erg vanwege dat ik vaak de DNS van de provider gebruik vanwege de e-mail backup mogelijkheid

DelTa
26/01/03, 12:18
Origineel geplaatst door StarInternet
Wij hebben een service contract afgesloten en een speciale server kijkt om de 5 minuten of alles nog leeft (Web, FTP, Mail, MySQL, DNS).
DNS is niet zo erg vanwege dat ik vaak de DNS van de provider gebruik vanwege de e-mail backup mogelijkheid

Ik maak gebruik van een monitoring service. Controleert ook alles :)
En als een box een rebootje nodig heeft, dan gebeurt dat :)

Is rond de $75/maand per server per maand, maar zeker de moeite waard.

Bovendien zijn er monitoring services (worden door een andere server gerunned) die alles monitoren, en als de server een reboot nodig heeft, gebeurt dit automatisch.

Is wel 2x zo duur...

almar
26/01/03, 15:18
Origineel geplaatst door StarInternet
DNS is niet zo erg vanwege dat ik vaak de DNS van de provider gebruik vanwege de e-mail backup mogelijkheid

Een fallback server is tegenwoordig niet noodzakelijk meer, pas als je mailserver meer dan 7 dagen dagen off-line is, wordt de mail gebounced.

Dit even *off-topic*.

NicoV
09/02/03, 01:12
En ik ben 19 en studeer Informatica & Economie op de Erasmus in Rotterdam. Ik ben geen host maar doe wel webdesign & volledige php/mysql sites.

Peter
12/02/03, 18:34
Ik ben 17 en ben begin vorig jaar van beetje hobbien overgestapt naar commercieel hobbien. Eerst veel gezeik met KVK en, omdat ik nog geen 18 was, een handlichting. Ik deed toen 4 VWO en ben inmiddels fulltime in dienst van mn bedrijf. Inmiddels alles volgens de Nederlandse regels. Heb nog wel een bijbaantje.

Uitbesteden? Ja, tuurlijk. Kan niet alles zelf. Enerzijds omdat het te veel is, anderzijds omdat ik geen alleskunner ben en andere mensen andere kwaliteiten hebben.

Heeft r iemand enig idee hoeveel van deze 'jonge providers' er in Nederland zijn? Ik denk dat, als je al die kleintjes samenvoegd, je en miljoenenbedrijf hebt... Welliswaar met een flinke directie, maar dat doet er niet toe.

almar
12/02/03, 21:44
> Webdesigners: Peter en Desmond

Hmmmm,

de wereld is klein zie ik.

WebBizz
12/02/03, 21:48
Volgens mij is SkySurf reseller van Xventus

TuXxie
13/02/03, 00:48
Vanaf hoe oud is dit mogelijk eig?

TuXxie
13/02/03, 00:52
Ik ben armando,

ben zelf nog VMBO schoolier...
hierna ga ik opleiding ICT doen.
Veder werk ik als Freelance... vang onder andere het uitbestend werk van Skysurf op... (Webdesign)


Met Vriendelijke Groet,
Armando Meeuwenoord

WebBizz
13/02/03, 09:30
Origineel geplaatst door TuXxie
Vanaf hoe oud is dit mogelijk eig?

Vanaf hoe oud is WAT mogelijk??

Deimos
13/02/03, 12:14
Webizz, ik neem aan dat ie het beginnen van een (hosting)bedrijf bedoeld.

WebBizz
13/02/03, 12:34
Daar van uit gaande: als je 18 jaar bent kun je je volgens mij inschrijven bij de KvK. Anders moet je handlichting aanvragen bij de rechtbank. Je kunt natuurlijk ook evt je vader of moeder een bedrijfje laten starten, al zullen ze dat voor de belasting niet zo zien zitten.

StarInternet
13/02/03, 15:56
Het is officeel mogelijk met je vijftiende verjaardag.
Maar ik zou als ik jouw eerst even afwachten.
Probeer een beetje het gevoel er van te krijgen.
Het is niet zo maar iets alles moet goed geregelt zijn.
Zo als de telefoon, fax, algemene voorwaarden, etc etc...
Trouwens pas vanaf je 16de mag je naar de rechtbank voor meer rechten.
Dan zijn je ouders namelijk niet meer verantwoordelijk voor jouw
En mag je zelf je contracten ondertekenen.

Domenico
13/02/03, 16:08
Ehm, wie wil er nu een bedrijfje runnen als je 16 jaar oud bent of zelfs een paar ouder?

Voor 'serieuze' dingen zoals het starten van een eigen bedrijf is later als je 'oud' bent nog genoeg tijd.
Het is voor mij lang geleden maar op die leeftijd waren er vele andere interresante dingen te verkennen in de wereld. :D

Nog steeds trouwens...

StarInternet
13/02/03, 16:25
Dat vind ik ook,
opz nu ga ik de fout in denk ik?
De mensen die me leeftijd weten weten waarom :)
Maar dat is zo, er zijn veel andere leuke dingen!

VTI
13/02/03, 16:33
je bent 15 zeg je één pagina terug, ik snap eigenlijk niet hoe je op het idee komt om daar mee te beginnen. Oké reseller hosting, of dedicated server met onderhoud door iemand anders, maar echt zelf een webhostingbedrijf begrijp ik niet. En hoe krijg je dan genoeg publiciteit enzo op het begin? Just wondering:p

WebBizz
13/02/03, 17:56
En wie neemt de telefoon op? Wie zorgt voor de facturen en belt de bedrijven even op als de rekening nog niet voldaan is?

VTI
13/02/03, 18:02
Ik denk hij en of zijn vader. Of het bedrijf waar hij mee samen werkt (zie 1 pagina terug)

Shr3d
13/02/03, 18:09
Ikzelf ben ook 15, maar haast niemand weet het.
De klanten weten het vaak wel en dat maakt ze niets uit.

We doen het wel met zijn 3-en, ik ben de jongste, andere 2 zijn 16 en 18

We doen momenteel alleen reseller hosting, dus we hebben geen eigen server of iets dergelijks.
Onze meeste zaken zijn webdesign :)

Maar hosting verkoopt ook zeer goed!

Verder zijn er nog veel leukere dingen te doen op mijn leeftijd, die ik ook zeker doe!

WebBizz
13/02/03, 18:11
En heb je een inschrijving KvK Shr3d?

Shr3d
13/02/03, 18:13
Origineel geplaatst door WebBizz
En heb je een inschrijving KvK Shr3d?
Helaas niet, we zitten er zeker aan te denken dit binnen de korste keer te gaan doen als het lekker gaat lopen (wat het nu al doet)

Misschien heb je hier wel een oplossing voor?

WebBizz
13/02/03, 18:17
Oplossing: je vader of moeder start een bedrijfje of je vraagt handlichting aan.

Shr3d
13/02/03, 18:23
Check je PM inbox ;)

dieter
13/02/03, 20:13
Ik ben 15 en ik heb al wat gratis sites gemaakt,
maar nu dak 2e was bij "Site van het Jaar" en op TV kwam, ga'k een eigen "webdesign-bedrijfje" beginne, om wat geld bij te verdienen

100-200 € per site ofzo
ik krijg al gratis hosting, en ik werk samen met een hostingbedrijf om de hosting voor klanten te regelen.

kmoet alleen nog ff domein betalen, en dan begin ik ermee !!
ma ik weet ni of mensen die een site willen voor hun bedrijf
zo geneigd zijn om e paar honderd euro te geven aan iemand van 15 :-(

let's hope so !!

RobbertC
13/02/03, 20:47
100 tot 200 euro voor een site? Doe het niet, je verpest er de complete markt mee...

Bovendien is de webdesign wereld enorm verzadigd en heb je alleen kans van slagen als je echt goed en origineel bent. Een bedrijfje beginnen omdat je toevallig 2e was geworden is niet de manier...

En als je sites wil gaan leveren zoals je Zweinstein site: doe het niet, erg professioneel ziet die er niet uit...

Shr3d
13/02/03, 20:53
Volledig met RobbertC eens!

Je site is waarschijnlijk 2e geworden in de bepaalde categorie, omdat het aanslaat bij kleine kindjes (Harry Potter bedoel ik dan) en die kopen echt geen website voor die prijzen!

Dat was het..

Edit door Robbert: Het is RobbertC met 2 b's! :)

RobbertC
13/02/03, 20:59
Overigens, het is niet m'n bedoeling om je af te zeiken ofzo. Op zich is de site niet slecht, zeker niet voor iemand van jouw leeftijd. Alleen, websites maken voor klanten en alles wat daar bij komt kijken (stukje marketing, administratie, etc.) is toch iets anders...

Shr3d
13/02/03, 21:04
Goed gezegd RobertC!

j/k ;)

VTI
13/02/03, 21:11
denk dat ze hier wel een punt hebben. Het is ook plannen ontwerpen. Customer care en nog veel meer. Inlichtingen en tips geven. Het is vrij veelzijdig en zoals hierboven, je site zieter wel goed uit, maar niet proffesioneel.

StarInternet
13/02/03, 23:53
RobbertC heeft gelijk,
Tevens moet je er om denken dat je tijdens kantoor tijden bereikbaar moet zijn.
Wat een erg moeilijk iets is voor iemand van 15 die leer plicht heeft.
Ik zelf heb daar gelukkig zins kort een oplossing voor maar is nog erg moeilijk om de klant uit te gaan leggen dat het bedrijf uit erg jongen mensen bestaat.
Mijn bedrijf staat wel ingeschreven bij de Kamer van Koop handel wat wel een plus punt is.
Ik ben hier eigenlijk mee begonnen vanwege dat ik verschillende .nl domeinen had en nu eens op mijn eigen naam wilde zetten.
Tevens moet je vooral rekening houden met de algemene voorwaarden.
Als bijvoorbeeld de server offline is heb je een kans dat de klant een schade vergoeding wil ontvangen.
Het zal niet zo snel gebeuren maar de kans is er wel dat het gebeurt.
Dus het is niet zo makelijk om zo maar "even" een ICT bedrijf op te starten.

WebBizz
14/02/03, 00:14
Origineel geplaatst door StarInternet
Tevens moet je er om denken dat je tijdens kantoor tijden bereikbaar moet zijn. Wat een erg moeilijk iets is voor iemand van 15 die leer plicht heeft. Ik zelf heb daar gelukkig zins kort een oplossing voor maar is nog erg moeilijk om de klant uit te gaan leggen dat het bedrijf uit erg jongen mensen bestaat.

Vertel, wat voor oplossing heb je? Daar kunnen wellicht anderen hier ook hun voordeel mee doen.

WebBizz
14/02/03, 00:16
StarInternet, hoe kom je aan een KvK als je nog minderjarig bent? Heb je handlichting aangevraagd of heb je iets anders bedacht?

StarInternet
14/02/03, 08:33
Origineel geplaatst door WebBizz
StarInternet, hoe kom je aan een KvK als je nog minderjarig bent? Heb je handlichting aangevraagd of heb je iets anders bedacht?
Na je 15de verjaardag mag je een kamer van koophandel aan vragen.
Maar heb handlichting aangevraagt.

De oplossing is dat ik de telefonish contact via een andere bedrijf laat regelenen.
Het is geen goedkope oplossing maar we zijn wel bereikbaar tijdens kantoor uren.

WebBizz
14/02/03, 09:49
Zo'n soort berichtenservice bedoel je? Een bedrijf dat de telefoon opneemt, berichten opschrijft en aan jou doorgeeft zodat je terug kunt bellen?

Blijft vreemd als een klant belt voor bijvoorbeeld de prijs van een domeinnaam of iets dergelijks en ze weten dat niet te vertellen....

[Elwin]
14/02/03, 10:56
Origineel geplaatst door WebBizz
Zo'n soort berichtenservice bedoel je? Een bedrijf dat de telefoon opneemt, berichten opschrijft en aan jou doorgeeft zodat je terug kunt bellen?

Blijft vreemd als een klant belt voor bijvoorbeeld de prijs van een domeinnaam of iets dergelijks en ze weten dat niet te vertellen....

Jup dat zal wel raar klinken. Dat bedrijf zal natuurlijk ook niet alles er van af weten. En misschien belt wel net die ene klant waar jij een speciale prijs voor hebt gemaakt en de mensen weten er niks vanaf. Kortom geen goede zaak denk ik :p

WebBizz
14/02/03, 11:26
Denk het ook niet nee. Wat ik aan ervaring heb met dat soort berichtenservices is niet al te best. Zeggen dat dieendiepersoon niet aanwezig is, bericht noteren en dat was het. Komt niet echt professioneel over op klanten, zeker als ze het antwoord op simpele vragen schuldig moeten blijven (hetgeen waarschijnlijk het geval zal zijn)

StarInternet
14/02/03, 15:49
Origineel geplaatst door WebBizz
Zo'n soort berichtenservice bedoel je? Een bedrijf dat de telefoon opneemt, berichten opschrijft en aan jou doorgeeft zodat je terug kunt bellen?

Blijft vreemd als een klant belt voor bijvoorbeeld de prijs van een domeinnaam of iets dergelijks en ze weten dat niet te vertellen....
Dit wilde ik precies niet.
Zei helpen ook de klant, dus ze geven de prijzen, geven de support en geven als er stroringen zijn een melding van de technishedienst.
Tevens als er speciale afspraken zijn met de klant dan wordt dat ook bij hun gemeld.

xserve
10/03/03, 13:28
Ik ben inmiddels 16 en heb al meer dan een jaar ook een eigen internet bedrijf.
Ik werk alleen, en het gaat erg goed. Op dit moment doe ik vooral dedicated servers.

Ik denk dat jonge mensen heel goed zo'n bedrijf draaiend kunnen houden. Als ze kunnen laten zien dat ze gewoon weten waar ze mee bezig zijn is dat geen enkel probleem.

WebBizz
10/03/03, 14:24
Iemand van 16 met een bedrijf in dedicated servers?

Wat als er eentje plat gaat als je op school zit of midden in de nacht? Het lijkt me sterk dat je dan ff in de auto van je pa gaat joyriden om naar Amsterdam te rijden...

NicoV
10/03/03, 15:03
jonge mensen kunnen ook personeel inhuren of hun support outsourcen natuurlijk. Maar idd wel interssante vraag? Hoe ga je daar mee om xserve?

xserve
10/03/03, 16:16
De mensen daar van de NOC lossen dat dan op. Zit bij de prijs van de plek inbegrepen.

WebBizz
10/03/03, 16:23
Goed geregeld!

DaVaRiOuS
19/03/03, 19:19
Origineel geplaatst door xserve
De mensen daar van de NOC lossen dat dan op. Zit bij de prijs van de plek inbegrepen.

dat heb je dan zeer goed voor elkaar! *compliment*

Leandros
19/03/03, 20:41
gewoon proberen..
Ik ben ook 16 (bijna 17) en hou me nu al zo'n 6 jaar ongeveer bezig met het bouwen van website's. Zin's September vorig jaar heb ik me ook ingeschreven bij de Kvk (mag gewoon zelfs zonder toestemming van je ouders... alleen voor een btw nummer moet je toestemming van je ouders hebben) Maar in de loop van die tijd heb ik natuurlijk ook de nodige ervaring met webhosting opgedaan vandaar heb ik zin's vorig jaar ook de dienst Webhosting in mijn pakket opgenomen. Dit is zeer handig want dan kan ik mijn klanten van Webdesign gelijk die dienst ook bieden. Mijn administratie gebeurd ook netjes volgens alle regels ik zit namelijk op de opleiding Small Business and Retailmanagement en leer daar allerlei economische dingen (marketing, juridisch, ook administratie noem maar op) ik kan dus gelijk dingen die ik op school leer toepassen in de praktijk. Mijn klanten hebben er ook nooit problemen mee dat ik niet bereikbaar ben ik ken ze allemaal persoonlijk en ze hebben mijn 06 en voor de enkele die ik niet ken die mailen mij ook gewoon en ik check mijn mail minstens elk uur dus ja dan hebben ze ook gewoon antwoord gelijk.

Wij gaan binnenkort wel doorgroeien ik heb zin's kort 2 mensen in dienst en wij gaan snel naar een kantoorpand toe met eigen tel-fax etc. Maar dit is gewoon een slimme en handige oplossing en zeer kostenbesparend. En tja als de klanten je vertrouwen is toch alles goed??? (hier draait het toch allemaal om...)

En een sociaal leven naast dit is ook nog steeds mogelijk hoor ik werk iets van 25uur per week en het verschil is met vakkenvullen is dat je dit zelf mag bepalen wanneer je die doet. Het is gewoon een andere manier in bij te verdienen en als je het goed doet ook een veel makkelijker manier.

Ik zou zeggen voor iedere jonge ondernemer waag het erop en kijk maar waar het schip strand! Zolang je maar niet teveel inversteerd (alleen uit winst inversteren!!!) en jezelf goed indenkt tegen risico's!

DaVaRiOuS
19/03/03, 21:29
bij het begin zal je altijd moeten investeren van je eigen (prive)geld.
en later zodra je klanten krijgt kun je dat geld erbij gebruiken zodat het minder voor jezelf gaat kosten, en na het krijgen van nog meer klanten kun je er alles van betalen (investering) en maak je nog winst ook.

berekeing vanmezelf:
bedrag bedrijf opstarten: € 750,- (1e maand)
bedrag verzekering, voorwaarden, rechtsbijstand, aanspraakelijkheid etc... € 500,- (per jaar)
bedrag boekhouder: € 800 (per jaar)

wij zullen de boekhouding niet zelf doen, we laten dit doen door een profesioneel boekhouder om fouten te voorkomen.
hiermee krijgen we nog 75% terug per jaar van de belasting. (per jaar)
dus totaal betalen we maar 25% van de € 800,- per jaar.

(heb vanavond even contact gehad met de boekhouder).

Leandros
19/03/03, 21:41
Ja das wel waar. Maar omdat wij niet gelijk vanaf het begin webhosting hebben aangeboden was dat bij ons beduidend minder. Over de administratie heb ik laatst nog een rapport gehad van de Belastingdienst en die was keurig voor elkaar. Ik denk dat ik iets van 400euro heb geinversteerd aan het begin. (excl. verzekeringen)Maar dat was eigenlijk ook gewoon uit winst van andere opdrachten.

StarInternet
02/09/03, 09:41
Het valt mijn op dat er veel webhosting bedrijven zijn met een jonge eigenaar.

Wat ik wel door heb is dat veel mensen hun 06 nummer gebruiken als contact telefoon nummer.
Ik weet uit ervaring klanten niet graag bellen naar een 06 nummer.
Ik snap ook wel dat niet iedereen ISDN kan betalen vanwege hun extreem lage webhosting prijzen.
Ik snap nog niet hoe deze bedrijven kunnen bestaan met zulke extreem lage webhosting prijzen.

StarInternet
02/09/03, 09:46
Origineel geplaatst door WebBizz
Goed geregeld!
Deze bericht voor xserve bedoeld ?
Als er iets mis gaat met een dedicated server bij ons dan laten we de kleine dingen oplossen door de NoC medewerkers.
Als er grotere problemen zijn dan huur ik tijdelijk een linux server exper in.
Maar meestal doe ik het zelf vanwege ik de systemen door en door ken.

Mikey
02/09/03, 11:16
Origineel geplaatst door StarInternet
Het valt mijn op dat er veel webhosting bedrijven zijn met een jonge eigenaar.

Wat ik wel door heb is dat veel mensen hun 06 nummer gebruiken als contact telefoon nummer.
Ik weet uit ervaring klanten niet graag bellen naar een 06 nummer.
Ik snap ook wel dat niet iedereen ISDN kan betalen vanwege hun extreem lage webhosting prijzen.
Ik snap nog niet hoe deze bedrijven kunnen bestaan met zulke extreem lage webhosting prijzen.

en weet je wat ik niet snap, je hebt geld genoeg om alles uit te besteden, maar je site draait bij 2fast

FSCJasper
02/09/03, 12:24
Origineel geplaatst door StarInternet
Het valt mijn op dat er veel webhosting bedrijven zijn met een jonge eigenaar.

Wat ik wel door heb is dat veel mensen hun 06 nummer gebruiken als contact telefoon nummer.
Ik weet uit ervaring klanten niet graag bellen naar een 06 nummer.
Ik snap ook wel dat niet iedereen ISDN kan betalen vanwege hun extreem lage webhosting prijzen.
Ik snap nog niet hoe deze bedrijven kunnen bestaan met zulke extreem lage webhosting prijzen.

Makkelijk, als je kijkt wat sommige rackshack verdelertjes aanbieden, en daar al voor $10 tot $15,- p/m 5 gig schijf en 70 gig dataverkeer krijgt, is het niet lastig om voor een eurootje een redelijk pakket te maken,omdat je toch genoeg hebt, en dus makkelijk het geld terug verdient. Natuurlijk levert dit wel in op kwaliteit. Ikzelf ben ook pas 14 en bied sinds kort resellerpakket voor weinig geld, maar ook weinig geld maar dan wel kwaliteit en daar gaat het om. Maak zeer minimaal winst( nu maar €0.50 cent p/m ;)) maar bij mij gaat kwaliteit voor kwantiteit. Ik ben ook nog met de kvk iets aan proberen te regelen, waardoor ik wat meer winst moet krijgen om de kosten voor kvk eruit te krijgen. Omdat ik geen btw hoef te betalen omdat ik zeker nooit boven de grens van €1500,- p/j inkomsten heb, is dat ook weer makkelijker. Maar het is inderdaad zo dat er veel jongere mensen al een hostingbedrijf hebben,en daarom is er ook veel slechte kwaliteit te vinden in nederland. Daarom ben ik ook blij dat Rik met een paar anderen een 'webhosting keurmerk' aant maken zijn. Hierbij, Rik en vrienden, veel succes ermee, zodat de mensen die hosting zoeken kunnen zien wie kwaliteit bied en wie niet!

Mikey
02/09/03, 13:41
Origineel geplaatst door FSCJasper


Makkelijk, als je kijkt wat sommige rackshack verdelertjes aanbieden, en daar al voor $10 tot $15,- p/m 5 gig schijf en 70 gig dataverkeer krijgt, is het niet lastig om voor een eurootje een redelijk pakket te maken,omdat je toch genoeg hebt, en dus makkelijk het geld terug verdient. Natuurlijk levert dit wel in op kwaliteit. Ikzelf ben ook pas 14 en bied sinds kort resellerpakket voor weinig geld, maar ook weinig geld maar dan wel kwaliteit en daar gaat het om. Maak zeer minimaal winst( nu maar €0.50 cent p/m ;)) maar bij mij gaat kwaliteit voor kwantiteit. Ik ben ook nog met de kvk iets aan proberen te regelen, waardoor ik wat meer winst moet krijgen om de kosten voor kvk eruit te krijgen. Omdat ik geen btw hoef te betalen omdat ik zeker nooit boven de grens van €1500,- p/j inkomsten heb, is dat ook weer makkelijker. Maar het is inderdaad zo dat er veel jongere mensen al een hostingbedrijf hebben,en daarom is er ook veel slechte kwaliteit te vinden in nederland. Daarom ben ik ook blij dat Rik met een paar anderen een 'webhosting keurmerk' aant maken zijn. Hierbij, Rik en vrienden, veel succes ermee, zodat de mensen die hosting zoeken kunnen zien wie kwaliteit bied en wie niet!

uhmzzz hoe kun je kwaliteit bieden terwijl het niet in je eigen beheer is ?? je bent nog altijd afhankelijk van je server admin, Denk dat het een beetje een groot woord is om te zeggen dat je voor de kwaliteit gaat, kijk dat je je best doet is uiteraard super maar je bent en blijft afhankelijk van je sys admin

correct me if i`m wrong

Rik
02/09/03, 13:46
Origineel geplaatst door dieter
Ik ben 15 en ik heb al wat gratis sites gemaakt,
maar nu dak 2e was bij "Site van het Jaar" en op TV kwam, ga'k een eigen "webdesign-bedrijfje" beginne, om wat geld bij te verdienen

100-200 € per site ofzo
ik krijg al gratis hosting, en ik werk samen met een hostingbedrijf om de hosting voor klanten te regelen.

kmoet alleen nog ff domein betalen, en dan begin ik ermee !!
ma ik weet ni of mensen die een site willen voor hun bedrijf
zo geneigd zijn om e paar honderd euro te geven aan iemand van 15 :-(

let's hope so !!

1) Als je zo goed bent, geloof me, dan kun je véél meer vragen, ongeacht je leeftijd !

2) JE MOET een KvK hebben als je een bedrijf gaat beginnen... het valt me op hoeveel "jongeren" er eigenlijk illegaal bezig zijn in Nederland...

3) Maak een design voor een paar honderd, koop je domeinnaam, GA NAAR DE KVK !!!!!!!! en de belastingdienst en begin met het benutten van je talent !!!

4) als ik merk dat iemand liegt over zijn of haar leeftijd, sorry, maar dan is het afgelopen, kom je er meteen voor uit, geen enkel probleem (mits alles in orde is volgens de wet)

Het is precies wat Domenico een stuk terug al aangaf, waarom nu al zo snel met iets starten en het rommelig/niet correct/ niet volgens de wet enz.. afwerken ???

Geniet nog even van je jeugd, bereid je GOED voor, en start dan pas, met hulp van ervaren mensen... niemand is te beroerd om jullie van goede adviezen te voorzien, maar ik krijg het idee dat jullie allemaal in een droomwereld leven, en denken dat het allemaal ZOOOO simpel is... helaas mensen, er komt redelijk wat bij kijken ;)

Mvg Rik

Rik
02/09/03, 13:49
Origineel geplaatst door Leandros

......Ik zou zeggen voor iedere jonge ondernemer waag het erop en kijk maar waar het schip strand! Zolang je maar niet teveel inversteerd (alleen uit winst inversteren!!!) en jezelf goed indenkt tegen risico's!


En zo gaat mede de markt kapot.... "kijk maar waar het schip strand!" zo kun je toch niet serieus met een eigen zaak omgaan, of zie ik dat nu zo verkeerd ???

StarInternet
02/09/03, 14:00
Origineel geplaatst door Mikey


en weet je wat ik niet snap, je hebt geld genoeg om alles uit te besteden, maar je site draait bij 2fast
Wel snel een oordeel maar geen onderzoek?
Als je goed ziet draai ik alleen DNS via 2Fast.
Waarom? dan weet ik zekker dat starinternet.nl in de DNS blijft.

Mikey
02/09/03, 14:09
oke oke oke,

was idd beetje snel :)

mail.starinternet.nl claims to be host studio2.dedicated.vuurwerk.net.

StarInternet
02/09/03, 14:34
Origineel geplaatst door Mikey
oke oke oke,

was idd beetje snel :)

mail.starinternet.nl claims to be host studio2.dedicated.vuurwerk.net.
Klopt, studio2 werken wij erg nauw mee samen.
Zij houden zich bezig met Content Managers.
Wij houden ons bezig met servers, hardware en op maat beheer systemen.

FSCJasper
02/09/03, 14:50
Origineel geplaatst door Mikey


uhmzzz hoe kun je kwaliteit bieden terwijl het niet in je eigen beheer is ?? je bent nog altijd afhankelijk van je server admin, Denk dat het een beetje een groot woord is om te zeggen dat je voor de kwaliteit gaat, kijk dat je je best doet is uiteraard super maar je bent en blijft afhankelijk van je sys admin

correct me if i`m wrong

Natuurlijk blijf je altijd als reseller afhankelijk van mijn server admin. Maar als ik weet dat hij ook kwaliteit levert, kan je daar op verder gaan. Ik weet nu dat hij een heel simpel en handig control panel heeft, en zijn servers zijn snel. Dan verleent hij goede service in voor de rest is alles goed in orde, en dus verleent hij goede kwaliteit. En omdat hij kwaliteit verleent, kan ik dat dus ook..mits het goed aangepakt wordt. Als ik nu zat bij een rackstack verdelertje in de VS, dan had je gelijk,,.dan wordt het meteen moeilijker om kwaliteit te leveren,maar als je bij de juiste provider zit die kwaliteit levert, kan je daar verder op in gaan.

Icheb
02/09/03, 15:02
Ik zelf ben 17 jaar oud (althans, deze week nog), en heb al enkele jaren een bedrijfje. Het heeft wel een lange tijd op een laag pitje gestaan vanwege school, maar de hosting kosten die ik op dit moment betaal voor de domeinen die ik heb voor mezelf en enkele klanten begint het toch wel erg duur te worden.

Dit is de reden dat ik een colocated server ga plaatsen en daar ook ruimte en bandbreedte op ga aanbieden. Het is natuurlijk niet zo'n revolutionair concept, maar ik heb wel het gevoel dat het gaat lukken.
Vooral hier in de omgeving in het midden en klein bedrijf, dit omdat de meeste bedrijven hier in de buurt bij gigantisch dure en amateuristische hosters zitten (een voorbeeld daarvan is een bedrijf dat in een naburig dorp zit, die laat zijn site hosten bij een bedrijf, dit bedrijf laat de site hosten bij een reseller die ook het weer bij een ander bedrijf onderbrengt), bij een paar van deze bedrijfjes heb ik een offerte gedaan om er achter te komen waar ik in ieder geval niet met mijn prijzen moet gaan zitten.

Ook ben ik bezig met het ontwikkelen van een content management systeem om dit voor de mensen die weinig van computers weten ook aan te kunnen gaan bieden.

School komt op dit moment wel in de eerste plaats, maar ik heb toch wel goede afspraken gemaakt met het bedrijf waar ik ga colocaten...
Het is natuurlijk ook zo dat de server hier eerst een week (of iets in die koers) stresstestjes en stabiliteitstesten gaat krijgen...

Zelf zit ik ook nog in de organisatie van een lanparty, al heeft dit op dit moment niet een bepaald hoge prioriteit...

edit: 1 typo over het hoofd gezien

Rik
02/09/03, 15:02
Origineel geplaatst door FSCJasper


Natuurlijk blijf je altijd als reseller afhankelijk van mijn server admin. Maar als ik weet dat hij ook kwaliteit levert, kan je daar op verder gaan. Ik weet nu dat hij een heel simpel en handig control panel heeft, en zijn servers zijn snel. Dan verleent hij goede service in voor de rest is alles goed in orde, en dus verleent hij goede kwaliteit. En omdat hij kwaliteit verleent, kan ik dat dus ook..mits het goed aangepakt wordt. Als ik nu zat bij een rackstack verdelertje in de VS, dan had je gelijk,,.dan wordt het meteen moeilijker om kwaliteit te leveren,maar als je bij de juiste provider zit die kwaliteit levert, kan je daar verder op in gaan.

GO Jasper ;)

FSCJasper
02/09/03, 15:10
Origineel geplaatst door Icheb
Ik zelf ben 17 jaar oud (althans, deze week nog), en heb al enkele jaren een bedrijfje. Het heeft wel een lange tijd op een laag pitje gestaan vanwege school, maar de hosting kosten die ik op dit moment betaal voor de domeinen die ik heb voor mezelf en enkele klanten begint het toch wel erg duur te worden.

Dit is de reden dat ik een colocated server ga plaatsen en daar ook ruimte en bandbreedte op ga aanbieden. Het is natuurlijk niet zo'n revolutionair concept, maar ik heb wel het gevoel dat het gaat lukken.
Vooral hier in de omgeving in het midden en klein bedrijf, dit omdat de meeste bedrijven hier in de buurt bij gigantisch dure en amateuristische hosters zitten (een voorbeeld daarvan is een bedrijf dat in een naburig dorp zit, die laat zijn site hosten bij een bedrijf, dit bedrijf laat de site hosten bij een reseller die ook het weer bij een ander bedrijf onderbrengt), bij een paar van deze bedrijfjes heb ik een offerte gedaan om er achter te komen waar ik in ieder geval niet met mijn prijzen moet gaan zitten.

Ook ben ik bezig met het ontwikkelen van een content management systeem om dit voor de mensen die weinig van computers weten ook aan te kunnen gaan bieden.

School komt op dit moment wel in de eerste plaats, maar ik heb toch wel goede afspraken gemaakt met het bedrijf waar ik ga colocaten...
Het is natuurlijk ook zo dat de server hier eerst een week (of iets in die koers) stresstestjes en stabiliteitstesten gaat krijgen...

Zelf zit ik ook nog in de organisatie van een lanparty, al heeft dit op dit moment niet een bepaald hoge prioriteit...

edit: 1 typo over het hoofd gezien

hehe, ;)

Beste,
Als je al zoveel moet betalen voor de domeinen, wil je dan echt nog meer geld uitgeven voor colocated? Je kan volgens mij beter beginnen als reseller, lagere kosten en minder verlies. Behalve als je al een eigen server ergens hebt staan( die van goede kwaliteit moet zijn, anders is reselling ook kwa kwaliteit beter voor je en je klanten) is het financieel beter voor je voor reselling,en wanneer dat goed lukt kan je je bestaande accounts van je klanten zetten op die van je eigen server. Let wel op dat bij colocated nog meer kosten komen zoals een control panel aanschaffen en zo. Bij reselling is alles al voor je geregeld. Ook vind ik het raar dat je het duur vind, je domeinen plus die van je vrienden, terwijl je neem ik aan je vrienden wat meer laat betalen ervoor,en daar dus wat winst mee maakt. En je eigen domeinen, ookal ben je geen hostingprovider..als het nu duur is als hostingprovider, is het als particulier nog duurder. Ik hoor je reactie wel

PS: Rik,kan je even online komen op msn, of ben je aant werken ofzow?

Icheb
02/09/03, 16:08
Tot nu toe lukt het mij niet echt om genoeg geld te verdienen met het huidige account dat ik heb (is een reseller account), vooral doordat al mijn sites staan op een niet al te stabiele server van rackshack.
De bedoeling was dat ik goedkoop aan kennissen en vrienden sites kon bieden, met goede kwaliteit, maar dit lukt niet doordat die server gewoon te traag is en de service te slecht is. (Een ping time tussen de 90 en de 200 met een gemiddelde load van 2 tot 12 is nou niet echt goed voor een webserver.)

Daarom neem ik dus het heft in eigen hand en ga nu actief webhosting aanbieden. Hoe ik hiervoor precies aan het geld ben gekomen doet er even niet toe, maar het is in ieder geval genoeg om met dit project te beginnen...

Ik ben bepaald geen particulier op dit moment, ik heb zelf een bedrijf op mijn naam staan, heb een BTW nummer en een KVK nummer.

Mikey
02/09/03, 19:57
Origineel geplaatst door FSCJasper


Natuurlijk blijf je altijd als reseller afhankelijk van mijn server admin. Maar als ik weet dat hij ook kwaliteit levert, kan je daar op verder gaan. Ik weet nu dat hij een heel simpel en handig control panel heeft, en zijn servers zijn snel. Dan verleent hij goede service in voor de rest is alles goed in orde, en dus verleent hij goede kwaliteit. En omdat hij kwaliteit verleent, kan ik dat dus ook..mits het goed aangepakt wordt. Als ik nu zat bij een rackstack verdelertje in de VS, dan had je gelijk,,.dan wordt het meteen moeilijker om kwaliteit te leveren,maar als je bij de juiste provider zit die kwaliteit levert, kan je daar verder op in gaan.

ik bedoel het ook niet verkeerd en zeker niet als flame , maar snap je wat ik bedoel, je bent wel afhankelijk van een andere partij en dat kan af en toe lastig zijn, Heb het ook tijdje gedaan en toch heb je wel eens iets kleins dat je sysadmin moet doen en daar gaat dan een kleine tijd overheen, dan mis je toch weer dat kleine stukje dat je niet kan zegge moment even aanpassen, voorderest doorgaan waar je mee bezig bent :)

Mikey
02/09/03, 20:01
Origineel geplaatst door Rik


1) Als je zo goed bent, geloof me, dan kun je véél meer vragen, ongeacht je leeftijd !

2) JE MOET een KvK hebben als je een bedrijf gaat beginnen... het valt me op hoeveel "jongeren" er eigenlijk illegaal bezig zijn in Nederland...

3) Maak een design voor een paar honderd, koop je domeinnaam, GA NAAR DE KVK !!!!!!!! en de belastingdienst en begin met het benutten van je talent !!!

4) als ik merk dat iemand liegt over zijn of haar leeftijd, sorry, maar dan is het afgelopen, kom je er meteen voor uit, geen enkel probleem (mits alles in orde is volgens de wet)

Het is precies wat Domenico een stuk terug al aangaf, waarom nu al zo snel met iets starten en het rommelig/niet correct/ niet volgens de wet enz.. afwerken ???

Geniet nog even van je jeugd, bereid je GOED voor, en start dan pas, met hulp van ervaren mensen... niemand is te beroerd om jullie van goede adviezen te voorzien, maar ik krijg het idee dat jullie allemaal in een droomwereld leven, en denken dat het allemaal ZOOOO simpel is... helaas mensen, er komt redelijk wat bij kijken ;)

Mvg Rik

toch klopt dat niet helemaal punt 2, waarom iedereen zwart aan het werken is, wie doet dat nou niet, nederland bestaat uit niets anders, dan erbij je mag iets verkopen en het onder kopje hoby schorten bij de belasting opgave, wat is er dan nog fout ?? Dus wat gaat er dan illegaal ? dat ze geen kvk hebben ? zolang ze het maar netjes opgeven bij de belastingdienst is er niemand die klaagt.

Rik
02/09/03, 20:41
wedden van wel, zie de tientallen andere topics hierover op dit forum.
Hobby is leuk, maar de belastingdienst ziet 10 websites verkopen NIET als hobby...

Buiten dat, niemand neemt je serieus ;)

StarInternet
02/09/03, 20:42
Origineel geplaatst door Rik
wedden van wel, zie de tientallen andere topics hierover op dit forum.
Hobby is leuk, maar de belastingdienst ziet 10 websites verkopen NIET als hobby...
Klopt alleen nog iets, veel bedrijven willen graag een kvk nr weten en belasting nummer.
Ze willen graag hun kosten graag aftrekken van de belasting.
en dat is na mijn weten niet mogelijk als je het via een hobby iemand doet.

Grumpy
02/09/03, 22:53
Origineel geplaatst door Rik
wedden van wel, zie de tientallen andere topics hierover op dit forum.
Hobby is leuk, maar de belastingdienst ziet 10 websites verkopen NIET als hobby...

Buiten dat, niemand neemt je serieus ;)

Je ziet "klanten" niet klagen als ze voor 12 euro per jaar 5 gig schijfruimte en 10 gb dataverkeer per maand krijgen. :mad:

Rik
02/09/03, 23:09
ik heb het even over de verkoop van websites (design), snap wat je bedoeld Grumpy ;)

En dan heb je het over een uptime van die 70% of zo... USA ...

Mikey
03/09/03, 01:20
Origineel geplaatst door Rik
wedden van wel, zie de tientallen andere topics hierover op dit forum.
Hobby is leuk, maar de belastingdienst ziet 10 websites verkopen NIET als hobby...

Buiten dat, niemand neemt je serieus ;)


10 websites is wel heel veel van het goeie, ik doel meer dat je als hoby kop 1500 op mag schrijven zonder dat er geklaagt wordt,

kijk een kvk nr is altijd netter en heeft toch wat prof. Maar btw nr is niet 100% noodzakelijk.

Klein voorbeeldje :

Kpn prepay kaarten, zit geen btw op, kijk maar bij de groothandel bij alle andere aanbieders wel, heeft er wel niks mee te maken, maar toch :)

Mikey
03/09/03, 01:23
Origineel geplaatst door Grumpy

Je ziet "klanten" niet klagen als ze voor 12 euro per jaar 5 gig schijfruimte en 10 gb dataverkeer per maand krijgen. :mad:

zeker niet, elk bedrijf heeft ook zo z`n zwarte potje die dus ook hiervoor geschikt zou kunnen zijn, maar wat me wel opvalt is dat iedereen mekaars ruiten ingooit, moet je maar eens kijken bij die offerte's de een is goedkoop, en de andere doet er weer wat onder, voor de kleintjes is dit haast niet te doen, en voor de grote levert het ook niks op...... Ik vind dit een hele vieze manier van markt verpesten.


een goed boekhouder heeft 2 schriften, een witte en een zwarte

Rik
03/09/03, 01:37
Origineel geplaatst door Mikey


zeker niet, elk bedrijf heeft ook zo z`n zwarte potje die dus ook hiervoor geschikt zou kunnen zijn, maar wat me wel opvalt is dat iedereen mekaars ruiten ingooit, moet je maar eens kijken bij die offerte's de een is goedkoop, en de andere doet er weer wat onder, voor de kleintjes is dit haast niet te doen, en voor de grote levert het ook niks op...... Ik vind dit een hele vieze manier van markt verpesten.


een goed boekhouder heeft 2 schriften, een witte en een zwarte

Ben ik het persoonlijk wel mee eens... en er is idd niemand die erop vooruit gaat, de hoster MOET mindere kwaliteit inkopen, om goedkoper te kunnen leveren, en de klant krijgt bagger, maar wil er niet meer voor betalen... het is wel waar de klant uiteindelijk om vraagt... ook al ken ik genoeg mensen die liever 40 euro meer kwijt zijn en zeker die 99% uptime hebben...

Mcg Rik

Mikey
04/09/03, 00:09
Origineel geplaatst door Rik


Ben ik het persoonlijk wel mee eens... en er is idd niemand die erop vooruit gaat, de hoster MOET mindere kwaliteit inkopen, om goedkoper te kunnen leveren, en de klant krijgt bagger, maar wil er niet meer voor betalen... het is wel waar de klant uiteindelijk om vraagt... ook al ken ik genoeg mensen die liever 40 euro meer kwijt zijn en zeker die 99% uptime hebben...

Mcg Rik

ja wat zeg ik ?? mekaars ruiten ingooien en de martk verpesten

Dennis
04/09/03, 22:00
16 jaar
VWO 5e klas (E&M, MNO & Informatica)

Ik vote voor 4.

Arjan
08/09/03, 19:50
Grumpy - Ik ben het niet met je eens, tenminste als ik naar mijn klanten kring kijk. Mijn klanten gaat het niet om hoe duur wij zijn maar zijn we goed (maar ik denk dat iedereen wel een server in de lucht kan houden). Maar wat nog veel belangrijker is voor hun, bestaan wij over 2 jaar nog wel. Op een of andere manier is het gewoon moeilijk als je 16 bent om dat met volle overtuiging tegen een klant te zeggen. En zeker als je over zwart geld begint dan weet een klant helemaal niet waar hij aan toe is.

mikey: je hoeft toch niet onder iemand anderse prijs te zitten. De meeste bedrijven doen dit alleen maar als zij beginnen maar na een jaar zul je zien dat ook zij de prijzen verhogen.

Ik denk dat je beter geld in marketing kunt steken en daarmee een bepaald image voor je bedrijf creeren en laten zien wie je bent en waar men je kunnen bereiken.

Je kan pas een product verkopen als een potentiele klant weet dat hij het product bij jouw bedrijf kan kopen. Selectie is de eerste fase bij een aankoop beslissing dus zorg er voor dat een klant je bedrijf kent. En goedkoop zijn hoeft helemaal niet gunstig te zijn bij een aankoop process.