PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk of Direct Admin?



EffectICT
16/03/22, 15:27
Waarvoor gaat jullie voorkeur uit. Naar Plesk of Direct Admin?

dreamhost_nl
16/03/22, 16:09
Ik zou gaan voor het controle paneel waar je het meeste ervaring mee hebt. :)
Plesk zou ik persoonlijk sws links laten liggen vanwege de investeringsmaatschappij die er achter schuil gaat en de prijzen steeds weer weet op te krikken... Zo betaal je voor cPanel bijv. ineens minimaal dubbel (zelfde investeringsmaatschappij) voor dezelfde licentie...

Yourwebhoster
16/03/22, 19:28
Ik zou gaan voor het controle paneel waar je het meeste ervaring mee hebt. :)
Plesk zou ik persoonlijk sws links laten liggen vanwege de investeringsmaatschappij die er achter schuil gaat en de prijzen steeds weer weet op te krikken... Zo betaal je voor cPanel bijv. ineens minimaal dubbel (zelfde investeringsmaatschappij) voor dezelfde licentie...

Jammergenoeg zijn dat wel de panelen waar de meeste vooruitgang in zit. En (meningen verschillen, maar toch) je hebt niet de DirectAdmin skin, wat ook wel een pre is. cPanel it overpriced en Plesk betaal je gewoon meer voor de features. Ook al zit hier dezelfde investering vehikel achter, er zitten wel verschillen in de panelen. En, als je dat echt wil hebben, dan weet je ook dat een jaarlijkse prijstijging er in zit. Wil je minder betalen, dan heb je bij DirectAdmin opties. Normale DC licenties kosten € 4,- per maand. Wil je meer features? Dan gaat de prijs ook omhoog.

Over het algemeen is het wel belangrijk om naar je eco systeem te kijken. Wil je voorop lopen met features, dan kan je beter naar Plesk gaan. Naast dat Plesk zelf al veel features aan biedt, kan je sneller integraties vinden met Plesk dan met DirectAdmin. Maar dat hoeft echt geen probleem te zijn.

Persoonlijk vind ik Plesk ook prettiger in gebruik dan DirectAdmin. Ze hebben een grote misser gemaakt met de "Evolution skin", al is het tegenwoordig iets beter geworden.

In onze klantenkring zie je veel verschillen. Doorgaans is de wens CloudLinux icm een paneel. Plesk heeft WordPress toolkit met AI en dat vinden sommigen klanten een grote meerwaarde hebben. Anderen willen liever het zo basic als mogelijk houden omdat ze andere WordPress management kits gebruiken (of andere systemen), en dan komt een basis licentie van DirectAdmin vaak wel goed uit de bus.

knippin
26/03/22, 09:37
Het hangt ook van je klant groep af.
Als ik zou switchen van panel dan ben ik meteen een hoop media bureaus kwijt

webmediaede
07/04/22, 23:06
Ik zelf gebruik voornamelijk directadmin. Persoonlijke voorkeur. Ik zou vooral kijken naar je wensen, en natuurlijk je eisen!

BasV
10/04/22, 13:26
Wij gebruiken DirectAdmin, vooral vanwege de grote flexibiliteit, je kunt vrijwel alles zelf instellen en aanpassen, software kiezen en configuraties aanpassen. Dit is voor ons een groot voordeel, maar kan voor anderen juist te complex zijn.

Nedlook
10/04/22, 22:37
Wij gebruiken Plesk, werkt erg prettig voor onze klanten.

Mark17
13/04/22, 16:52
Wij hebben Plesk en DirectAdmin allebei. Voor veel omgevingen geven wij de voorkeur aan DirectAdmin, genoeg klanten worden helemaal niet blij van allerlei opties die ze nooit gebruiken. Soms is Plesk ook weer handiger of vraagt een klant er om.

Ronsev
09/09/22, 21:57
Wij gebruiken al jaren directadmin op en in vm’s ook voor onze eindklanten wij hebben hier goedje ervaringen mee

Marijn01
10/09/22, 11:09
Met de nieuwe licentie tarieven van DirectAdmin is het wel een stuk prijziger, en in sommige gevallen is een Plesk licentie goedkoper dan DirectAdmin (zonder kortingen meegerekend). Je hebt nog wel de Legacy licenties van DirectAdmin, maar dan is puur een kwestie van tijd. Over een paar jaar zullen in de Legacy licenties veel nieuwe features ontbreken en wordt deze steeds minder interessant.

Wel is de ontwikkeling van DirectAdmin de laatste tijd flink verbeterd, en ik verwacht dat CloudLinux op termijn ook overbodig kan worden nu DirectAdmin ook resource management heeft uitgebracht (CPU/RAM limieten).