PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkeerde naam als beller id



MauriceO
02/07/21, 15:48
Een hele tijd geleden heb ik een dienst overgenomen. De oude eigenaar krijgt nu van veel mensen de melding dat als ze hem bellen of door hem gebeld worden de naam van die dienst in hun scherm verschijnt. In het bijbehorende Google account kan ik geen verwijzing terugvinden naar de vorige eigenaar.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

moonmelons
04/07/21, 12:58
Dat is omdat die mensen dat nummer hebben opgeslagen onder die naam lijkt mij. Moeten die mensen zelf veranderen, anders kun je geen naam zien namelijk alleen het telefoonnummer.

moonmelons
04/07/21, 12:59
Dat is omdat die mensen dat nummer hebben opgeslagen onder die naam lijkt mij. Moeten die mensen zelf veranderen, anders kun je geen naam zien namelijk alleen het telefoonnummer.

MauriceO
04/07/21, 13:31
Op mijn eigen mobiel heb ik een insteling actief die de bellers identificeert die niet in mijn contacten staan.

MauriceO
04/07/21, 14:11
Hoe kun je bij dit soort instellingen de gegevenslaten wijzigen?

stefantriep
05/07/21, 18:32
Ik herken je probleem, dit is op Android denk ik het geval en dan specifiek Samsung, deze dienst levert Hiya (https://www.hiya.com/) en bij hun kan je aanvragen dit aan te laten passen

Evalco
05/07/21, 22:15
Ook niet via business.google.com ergens een account waar het nummer aan gekoppeld is?

MauriceO
08/07/21, 20:25
Dank voor de tips. We gaan kijken via Hiya.

Business.google.com is niet actief.

visser
16/07/21, 11:47
Ik herken je probleem, dit is op Android denk ik het geval en dan specifiek Samsung, deze dienst levert Hiya (https://www.hiya.com/) en bij hun kan je aanvragen dit aan te laten passen

Het is niet alleen Samsung . Ook Android One telefoons geven de naam van een bedrijf als je belt/gebeld wordt zonder dat dat in je contacten staat .
Daarvoor zal de bron dan een van de google diensten/api's zijn, lijkt me - ik verwacht niet dat stock android een derde partij geconfigureerd zal hebben ?
Ben je er zeker van dat hiya de enige of belangrijkste bron van caller-id verrijking is ?

Ik zou in elk geval dus (ook) zoeken op google/google maps e.d. of dat niet de bron is van de oude informatie, en die (ook) laten aanpassen.

stefantriep
16/07/21, 12:28
Daarvoor zal de bron dan een van de google diensten/api's zijn, lijkt me - ik verwacht niet dat stock android een derde partij geconfigureerd zal hebben ?
Ben je er zeker van dat hiya de enige of belangrijkste bron van caller-id verrijking is ?

Ik weet niet of ze de enige zijn, maar dit is wat voor mijn klant de oplossing was in het verleden