PDA

Bekijk Volledige Versie : Google Workspace vs Microsoft 365

Evalco
13/04/21, 01:00
k vroeg me af ik heb zowel ms365 als google workspace geprobeerd maar heb moiete met de keuze, elk pakket heeft natuurlijk voor en nadelen zo vind ik het samenwerken en de cloudopslag van google (drive) veel beter dan Microsoft dat aanbied vele malen betere echter de exchange server van Microsoft is daarin wel veel sterker. Ik vroeg me af wat zijn jullie Pro's en Con's van beide pakketten?

Ik zal ze uiteindelijk proberen te bundelen en hieronder delen

tripleinterac.
13/04/21, 05:14
Wij werken met O365 en hebben geen problemen met de cloud opslag en het delen. Wellicht kan je ook jou 'probleem' wat je hebt uitleggen. Misschien heeft Microsoft nog wel wat verborgen opties.

Evalco
13/04/21, 08:19
Ik ben niet opzoek naar een werkende cloud omgeving dat lukt me natuurlijk wel ;), Maar ik ben opzoek naar de pro's en con's van beide pakketten. Het is lastig om een goed vergelijk op internet te vinden

geckotools
20/04/21, 10:06
Wij hebben voor dezelfde keuze gestaan, en zijn uiteindelijk voor O365 gegaan.
Doorslaggevend voor o365 was:
- meer mensen gebruiken het, dus betere aansluiting (Teams, Word, etc.)
- Anders moet je apart Word, Powerpoint, Excel pakket aanschaffen, want de Google oplossing is niet voldoende.
- we doen zelf ook support bij klanten op O365, en ervaring met O365 is hierbij waardevol

De ondedrive/sharpoint structuur van O365 vind ik soms wel onoverzichtelijk. Noem me ouderwets, maar wil graag weten in welke mappenstructuur al mijn bestanden zijn ondergebracht. Dit is met Teams, Sharepoint en OneDrive niet altijd even overzichtelijk.

Evalco
20/04/21, 10:36
Ik ervaar hetzelfde OneDrive vind ik ook erg onoverzichtelijk. Thanks voor je replay