PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijzen zonder BTW



Jesse123
27/12/20, 15:33
Hallo,

Ik heb een game hosting bedrijf en ik vroeg mij af of het is toegestaan om prijzen zonder BTW te laten zien op onze website. De meeste van onze klanten komen van buiten de EU en omdat wij gebruik maken van MOSS is de btw voor elk land in de EU anders. Op dit moment laten we 1 prijs zien aan iedereen en als de klant uit de EU komt wordt de btw van het totaal afgetrokken zodat de prijs voor iedereen gelijk is. Het probleem hiermee is echter dat onze winst hierdoor omlaag gaat en het legaal gesproken mischien niet eens eerlijk is dat iemand uit de EU minder betaald dan iemand uit de US (omdat de btw in de prijs zit dus de prijs van het product is eigenlijk lager). Van wat ik heb vernomen is het toegestaan om dit te doen mits je het duidelijk op de website vermeld dat er btw kan worden gerekend op het product.

Heeft iemand hier wellicht meer info over

mgielissen
27/12/20, 17:25
Als je diensten/producten aanbiedt aan particulieren, moet je de prijs inclusief BTW vermelden.

slipperman
28/12/20, 02:19
Je bent verplicht het bedrag inclusief btw te plaatsen, dat je verschillende tarieven hanteert voor verschillende landen is je goed recht.

knippin
28/12/20, 08:20
En het laten instellen dat mensen hun land kiezen alvorens ze op de site landen?
Geen idee welk platform je gebruikt maar dit zie ik vaker gebeuren.

mgielissen
28/12/20, 08:45
En het laten instellen dat mensen hun land kiezen alvorens ze op de site landen?
Geen idee welk platform je gebruikt maar dit zie ik vaker gebeuren.

Mbv GeoIP kun je ook een land automatisch laten selecteren.

ju5t
28/12/20, 13:13
Als je diensten/producten aanbiedt aan particulieren, moet je de prijs inclusief BTW vermelden.

En toch zijn er heel veel (ook grotere) webhosting providers die het excl. btw blijven aangeven.

Axel Polfliet
29/12/20, 09:12
Alleen omdat ze ervoor kiezen om dat te doen betekend niet dat dat de juiste aanpak is.

ju5t
29/12/20, 12:18
Alleen omdat ze ervoor kiezen om dat te doen betekend niet dat dat de juiste aanpak is.

Zo bedoelde ik het ook niet. Het ging me er juist om dat heel veel hosting bedrijven de regels aan hun laars lappen.