PDA

Bekijk Volledige Versie : De coronacrisis: de zaken gaan blijkbaar goed online



Ric001
07/04/20, 17:13
Het webhostingbedrijf waar ik wel eens voor werk heeft het zeer druk tijdens deze coronacrisis en misschien wel logisch want online gaat alles gewoon door en doordat veel mensen thuis zitten misschien nog wel meer dan normaal.

Maar merken jullie dat hier ook of is dit misschien wel een incident?

srf0611
08/04/20, 08:37
Beste Ric001,

Wij merken dat het in bepaalde onderdelen van webhosting inderdaad wat drukker is. Consumenten hebben meer tijd voor hobby's en bedrijven nemen de tijd om weer eens naar hun website te kijken.

Beantwoordt dat je vraag?

Ric001
08/04/20, 15:07
Beste Ric001,

Wij merken dat het in bepaalde onderdelen van webhosting inderdaad wat drukker is. Consumenten hebben meer tijd voor hobby's en bedrijven nemen de tijd om weer eens naar hun website te kijken.

Beantwoordt dat je vraag?

Haha ja hoor. Het gaat er mij meer om een beeld te krijgen hoe het anderen afgaat. Waarschijnlijk heeft deze crisis nog geen effect op webhosters, zowel klein als groot.

xaban
08/04/20, 16:33
Het webhostingbedrijf waar ik wel eens voor werk heeft het zeer druk tijdens deze coronacrisis en misschien wel logisch want online gaat alles gewoon door en doordat veel mensen thuis zitten misschien nog wel meer dan normaal.

Maar merken jullie dat hier ook of is dit misschien wel een incident?

Hebben ze het druk omdat ze minder personeel hebben vanwege corona maatregelen, of hebben ze met even veel personeel inens meer werk te doen?

Stewie
08/04/20, 20:46
In onze niche zeer zeer druk; alle lokaties worden momenteel weer uitgebreid om de groei bij te benen, netwerk groeit van 2.5 terabit naar 6 terabit.

xaban
08/04/20, 20:50
In onze niche zeer zeer druk; alle lokaties worden momenteel weer uitgebreid om de groei bij te benen, netwerk groeit van 2.5 terabit naar 6 terabit.

Hosten jullie ook COD content servers? Wat een drama met updates binnen halen zeg. Alhoewel ik denk dat ze zoiets eerder bij AWS zullen hosten, maar dan begrijp ik niet waarom het zo fout gaat.

dennis0162
08/04/20, 21:24
Hosten jullie ook COD content servers? Wat een drama met updates binnen halen zeg. Alhoewel ik denk dat ze zoiets eerder bij AWS zullen hosten, maar dan begrijp ik niet waarom het zo fout gaat.

Via akamai geloof ik.

tripleinterac.
02/08/20, 11:27
Bij ons was het wisselvallig. Een deel van onze klanten stopte even met investeren in nieuwe zaken gezien de onzekerheid. Een ander deel investeerde extra gezien de webshops veel meer bezoekers trokken.

We hebben we in het begin veel extra vragen gehad over thuiswerken en vpn oplossingen.

reiszo
02/08/20, 22:48
Bij ons ook wisselvallig qua investeringen. Eigenlijk exact hoe tripleinterac het beschrijft. Maar niks te klagen gezien er vele nieuwe websites moesten worden gemaakt.

Mark17
04/08/20, 08:52
Bij een deel van de klanten veel extra (eenmalige) zaken kunnen doen. Bij een ander deel is het echt een stuk rustiger en veel meer gericht op kosten beperken. Je merkt wel het verschil, mede afhankelijk van de sector waar de klant in zit lijkt het.

Yourwebhoster
04/08/20, 13:38
Bij een deel van de klanten veel extra (eenmalige) zaken kunnen doen. Bij een ander deel is het echt een stuk rustiger en veel meer gericht op kosten beperken. Je merkt wel het verschil, mede afhankelijk van de sector waar de klant in zit lijkt het.

Dit kan ik onderschrijven. Een deel van de klanten willen het inderdaad rustig aan doen, de andere investeren juist verder. We proberen ook enigzins te kijken hoe we onze partners met eventuele weggevallen omzet kunnen helpen. Vooral computer winkels en aan-huis diensten hebben grote omzet verliezen, terwijl andere segmenten in de ICT juist weer veel extra omzet hebben. Het is vrij wisselvallig en erg afhankelijk van de ondernemer heb ik gemerkt.

Verder bleek het in de afgelopen tijd ook zeer onrustig te zijn. Op bepaalde dagen leken klanten masaal ondersteuning te wensen terwijl op andere dagen het dan weer erg rustig was. Er waren geen duidelijke patronen voor ons waardoor dit gebeurde. Normaal kan de load wat omhoog gaan als bijvb een technisch probleem zich heeft voorgedaan, maar dat is hier niet ter sprake.

Mark17
05/08/20, 00:46
Verder bleek het in de afgelopen tijd ook zeer onrustig te zijn. Op bepaalde dagen leken klanten masaal ondersteuning te wensen terwijl op andere dagen het dan weer erg rustig was. Er waren geen duidelijke patronen voor ons waardoor dit gebeurde. Normaal kan de load wat omhoog gaan als bijvb een technisch probleem zich heeft voorgedaan, maar dat is hier niet ter sprake.

Dit laatste klinkt voor ons zeer bekend. We hebben weken gehad dat we ons zelf gingen bellen en mailen om te controleren of alles wel goed werkte doordat het zo rustig was. Op andere dagen is het zo druk dat je niet eens alle klanten snel te woord kunt staan en gaat werken met een lijst om terug te bellen en collega's die normaal geen telefoon opnemen vraagt bij te springen. De oorzaak hiervan heb ik niet kunnen verklaren en de klantvragen lijken ook niet gerelateerd.

reiszo
11/08/20, 23:50
Ben er even ingedoken en je ziet enorme verschillen qua sectoren. Horeca zit bij mij op 0 op het moment (marketing contracten). HIerin zelf de keuze gemaakt om tijdelijk deze contract stop te zetten en later te hervatten.

paulpolo68
02/09/20, 16:39
vooral horeca lijdt hieronder. zien wat bedrijfjes omvallen in die sector. maar aan de andere kant, wel veel nieuwe initiatieven.

thelar
02/09/20, 18:07
Hier ook een wisselend beeld; de eerste weken erg druk met adhoc werk, daarna een tijdje zo rustig dat je jezelf gaat bellen om te controleren of alles nog werkt en investeringen die worden uitgesteld, opgevolgd door juist weer nieuwe initiatieven. Nu de zomervakanties zijn afgelopen zien we veel uitgesteld werk alsnog geaccordeerd worden. 't Is wat piekeriger geworden allemaal.

Pepperfield
03/09/20, 13:19
Bij ons zien we aan de ene kant dat klanten langer de tijd nemen om te betalen. Een enkeling heeft opgezegd vanwege Corona. Aan de andere kant hebben we een 'onverklaarbare' groei in nieuwe verkopen. Dus boven wat we hadden begroot.