PDA

Bekijk Volledige Versie : Verzoek verwijderen data



tripleinterac.
27/02/20, 14:21
Wij hosten een aantal websites voor onze klanten. Nu hebben wij van een onbekend persoon het verzoek ontvangen om data (bijv. zijn naam en emailadres) te verwijderen van 1 van de websites die wij hosten.

Wij zijn geen eigenaar van deze website en beheren deze ook niet. Zijn wij nu als hoster verplicht om deze data te verwijderen of naar welk loket kunnen wij deze bezoeker doorverwijzen?

tvdh
27/02/20, 14:23
Ik zou dit verzoek doorzetten naar jouw klant en op basis daarvan kijken wat de verdere stappen zijn.
Wellicht geeft jouw klant hier direct gehoor aan?

tripleinterac.
27/02/20, 14:52
We hebben dit uiteraard gedaan, maar helaas geeft de eigenaar van de website hier geen gehoor aan.

dreamhost_nl
27/02/20, 15:52
De melding doorzetten naar je clënt(e) en dit (uiteraard) terug communiceren naar de melder toe.
Meer hoeft er m.i. van jou uit niet verwacht te worden.

Marin
27/02/20, 17:19
Tja dan kom je op Notice and Takedown. Jij mag niet zomaar de website van je klant bewerken. Wel kun je de site offline halen als je meent dat de eigenaar in strijd is met zaken.

dreamhost_nl
29/02/20, 17:49
Het lijkt me niet dat een "Notice & Takedown" bedoeld is voor het (niet willen) aanpassen cq. verwijderen van contactgegevens.

Marin
01/03/20, 12:09
Het lijkt me niet dat een "Notice & Takedown" bedoeld is voor het (niet willen) aanpassen cq. verwijderen van contactgegevens.Daarom zeg ik ook "als je meent dat hij in strijd is". Ik ken de context niet en weet niet om wat voor site het hier gaat.

Wel wordt hier de AVG geschonden.

Maar anders is het echt iets tussen die persoon en de site eigenaar.

Ramon Fincken
01/03/20, 13:07
..

Wel wordt hier de AVG geschonden.

..

Waar baseer je dat op? Het kan heel goed zijn dat die persoon toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van die gegevens. Je weet het gewoon niet.

Marin
01/03/20, 14:42
Waar baseer je dat op? Het kan heel goed zijn dat die persoon toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van die gegevens. Je weet het gewoon niet.Ja dat zou prima kunnen. Maar nog steeds heb je het recht op vergetelheid. Als de eigenaar daar geen gehoor aan geeft...

Mark17
02/03/20, 13:31
Waar baseer je dat op? Het kan heel goed zijn dat die persoon toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van die gegevens. Je weet het gewoon niet.

Het leuke van toestemming is dat je die in kunt trekken en het dan verwijderd moet worden als dat de enigste grond is.

Maar wie weet heeft de betreffende site wel een valide grond om het er wel op te houden.

Ramon Fincken
02/03/20, 13:51
Het leuke van toestemming is dat je die in kunt trekken en het dan verwijderd moet worden als dat de enigste grond is.

Maar wie weet heeft de betreffende site wel een valide grond om het er wel op te houden.

zeker. maar ook dat weten we allemaal niet