PDA

Bekijk Volledige Versie : Bizarre prijsverhoging Proserve/Dataplace



Powermage
25/11/19, 12:28
Ik ben even benieuwd of meer mensen last hebben van een bizarre prijsverhoging.
wij krijgen vanuit Proserve een schrijven dat per volgende maand de prijzen maar liefst 40% omhoog gaan voor de racks in Dataplace wegens gestegen kosten van Dataplace.

Buiten alle geklooi met hun netwerk en hun 4 dubbele faal voor onze feeds (veel uren downtime toen hun core router in dataplace overleed omdat onze fallback feed niet gerouteerd bleek te worden, en dit 3x downtime kostte voordat dit ontdekt was) vind ik 40% op 1 maand een bijzondere verhoging en was ik benieuwd of meer mensen dit ervaren.

mgielissen
25/11/19, 12:43
Proserve was vorig jaar toch overgenomen door TransIP?

Smashmint
25/11/19, 13:05
Ze moeten wat om hun overname van Nedzone en hun nieuwe DC in Amsterdam te bekostigen :).

mgielissen
25/11/19, 13:13
Zou Nedzone ook duurder worden?

Powermage
25/11/19, 13:14
Ik vraag me vooral af of Dataplace nu echt Proserve opzadelt met ruim 40% verhoging of dat Proserve gewoon dit aangrijpt om alles extra hard te verhogen.
Gezien de kwaliteit en de ervaring het laatste jaar met Proserve vermoed ik gewoonweg dat hun fors klooien.

Als een DC verhuizing simpel was geweest dan waren we overigens al maanden geleden verhuisd, dermate bedroevend is de kwaliteit van proserve sowieso al op een aantal vlakken...

dennis0162
25/11/19, 13:49
Ik neem aan dat er in je overeenkomst ook iets staat over prijsverhogingen?

Ik ben benieuwd wat ze bij Nedzone gaan doen dan.

mgielissen
25/11/19, 13:53
Dus 1 week van te voren kondigden ze die prijsverhoging aan?

Powermage
25/11/19, 14:06
Ik neem aan dat er in je overeenkomst ook iets staat over prijsverhogingen?

Ik ben benieuwd wat ze bij Nedzone gaan doen dan.

Jup, dat staat er in, indexatie per jaar, en per maand mogen ze gestegen kosten inderdaad doorrekenen, kwh tarieven mogen ze volgens de algemene voorwaarden zelfs direct doorrekenen.

Maargoed, dat wil niet zeggen dat ik er geen vraagtekens bij kan zetten.


Dus 1 week van te voren kondigden ze die prijsverhoging aan?

Daar lijkt het idd wel op ja.
mogelijk dat er nog een maand looptijd tussen zit, maargoed, doet niets af aan dat de verhoging wel vraagtekens oproept.

t.bloo
25/11/19, 16:51
Dat is wel heel fors. Jarenlang de prijzen laag geweest misschien?

Bij Interconnect in Eindhoven/Den Bosch voeren ze zo ongeveer jaarlijks een 3% verhoging door, doe je ook niks aan :(

Toon
25/11/19, 19:42
Hm, ik zit (gedeeltelijk) bij Dataplace direct, en daar geen prijsverhogingen hoor.

srf0611
25/11/19, 23:59
Wij hebben inderdaad dezelfde prijsverhoging gehad. En daar hebben we dan inderdaad in zoverre "last" van dat we meer gaan betalen :-)
Op 1 januari 2018 hebben we ook een verhoging van 3% gehad. Deze keer een stukje meer :-)

Helaas. Ik sluit niet uit dat we eens gaan onderzoeken wat de kosten zijn in andere datacenters.

rensariens
26/11/19, 10:50
en per maand mogen ze gestegen kosten inderdaad doorrekenen.

Als dit er echt zo staat lijkt me dit niet verenigbaar met een verhoging van 40%. Maar ik ben geen jurist :) Hun kosten zijn echt niet plots met 40% gestegen.

Powermage
26/11/19, 12:19
Dat is wel heel fors. Jarenlang de prijzen laag geweest misschien?

Bij Interconnect in Eindhoven/Den Bosch voeren ze zo ongeveer jaarlijks een 3% verhoging door, doe je ook niks aan :(

Die indexatie gebeurt volgens mij ook elk jaar ja.

Ik heb een tijdje terug een globale vergelijking gedaan voor Dataplace en vond ze an sich in de bedragen redelijk "normaal" erbij opmerkende dat ik in de zelfde hoeveelheid rack/stroomspace bij concurrenten beduidend meer dataverkeer en ip adressen zou hebben.
Nu hebben we daar niet perse een issue mee op t moment, maar wanneer bepaalde zaken groeien kan t voor ons interessant zijn om iets anders te zoeken, probleem is alleen dat er naar dataplace een eurofiber mpls connectie ligt voor een klant, en het verhuizen an sich gewoon kak werk is waar we geen zin in hebben, maar het verhaal word nu wel aardig anders.

mgielissen
26/11/19, 15:44
Als dit er echt zo staat lijkt me dit niet verenigbaar met een verhoging van 40%. Maar ik ben geen jurist :) Hun kosten zijn echt niet plots met 40% gestegen.

Dataplace hanteert de normale prijs indexatie, dus daar kan die 40% verhoging van Proserve niet aan liggen.

ronaldvanhoeven
26/11/19, 21:02
Dataplace heeft waarschijnlijk een inschatting gemaakt van de extra opbrengsten ten opzichte van de te verliezen omzet door weg te lopen klanten. Met een prijsverhoging van 40% kan ongeveer 25% van de klanten weglopen en dan heb je nog geen verlies aan bruto winst. Wel minder werk :)

Toon
26/11/19, 22:39
Dataplace heeft waarschijnlijk een inschatting gemaakt van de extra opbrengsten ten opzichte van de te verliezen omzet door weg te lopen klanten. Met een prijsverhoging van 40% kan ongeveer 25% van de klanten weglopen en dan heb je nog geen verlies aan bruto winst. Wel minder werk :)

Proserve bedoel je. Dataplace heeft niets verhoogd.

ronaldvanhoeven
26/11/19, 22:50
Je hebt gelijk.... slordigheidje met schrijven...

Mark17
27/11/19, 10:15
Proserve bedoel je. Dataplace heeft niets verhoogd.

Weet je zeker dat Dataplace de tarieven voor Proserve niet heeft verhoogd? Immers als daar het contract af zou lopen konden ze een nieuw contract met hogere prijzen voorleggen zonder problemen. Zonder meer informatie (die vast niet openbaar wordt) blijft het gissen waar de prijsverhoging vandaan komt en welk deel voor wiens rekening komt.

Toon
27/11/19, 10:42
Weet je zeker dat Dataplace de tarieven voor Proserve niet heeft verhoogd? Immers als daar het contract af zou lopen konden ze een nieuw contract met hogere prijzen voorleggen zonder problemen. Zonder meer informatie (die vast niet openbaar wordt) blijft het gissen waar de prijsverhoging vandaan komt en welk deel voor wiens rekening komt.

Als klant zijnde van Dataplace en Proserve beiden, krijg je maar van 1 toko een prijsverhoging. Daarnaast is de service van proserve ver te zoeken, accountmanagers zijn weg, reacties op mails komen niet en zelfs klachten worden niet in behandeling genomen. Nou, dan lijkt het mij meer als 'klanten wegpesten', maar ik kan het mis hebben..