PDA

Bekijk Volledige Versie : Cpanel wat gaan jullie doen?



bibawa
06/08/19, 23:35
Ik was eens benieuwd wat jullie gaan doen met cpanel nu ze hun prijsmodel zo gaan omgooien?
Bij ons betekent het een licentiestijging van meer dan 500€/ maand..

Gewoonweg walgelijk.

access2it
07/08/19, 03:34
Afgelopen week zijn er nieuwe prijzen uitgegeven via partners/resellers
https://www.buycpanel.com/cpanel-price-update/

Is het verschil nog steeds zo groot?

xxlwebhosting
07/08/19, 16:57
Ook wij gaan straks meer betalen voor cPanel licenties. Uiteindelijk valt het onder de streep enigszins mee voor ons, dus blijven we gewoon bij cPanel de komende tijd. Het is wel erg jammer dat ze niet iets meer tijd hadden genomen tussen het moment van aankondigen en doorvoeren.

Tip: als je cPanel partner bent, neem dan contact op met je account manager. Afhankelijk van je situatie, valt er korting en/of uitstel te regelen.

Als er partijen zijn die willen kijken om gezamenlijk cPanel licenties in te kopen om zo in een hogere kortingsstaffel te komen - dan sta ik daar eventueel open voor!

dreamhost_nl
07/08/19, 16:58
We zijn ons nog steeds aan het oriënteren. Het enige commerciële alternatief is eigenlijk DirectAdmin, maar dan raak je wel je onderscheidend vermogen kwijt (er zijn al tig DirectAdmin hosts in NL/BE).
Tip: BuycPanel.com heeft dezelfde prijzen als die cPanel zelf hanteert. Dan kun je ze beter direct afnemen.
Tip2: Meld je aan als cPanel partner (v.a. $500 per maand) en ontvang kortingen.

tripleinterac.
07/08/19, 22:52
Wellicht is Plesk ook een goed alternatief?

bibawa
07/08/19, 22:56
Plesk zit mee onder dezelfde vlag als cpanel (zelfde investeerder).. dus daar zou ik nu net geen eieren in leggen.
dreamhost_nl ik dacht dat je minimaal 1500 accounts moest hebben, zijn er speciale voorwaarden aan dat partner worden ? (Commit voor zoveel tijd..)

We zijn ons ook aan het orienteren, da is momenteel het enige prijs technisch valabel alternatief. Ben altijd zeer tevreden geweest van cpanel, maar de manier waarop ze dit doen vind ik echt zo fout.. Dat alleen al is voor mij een reden om ermee te stoppen.

Ze gebruiken hun klanten als geldezels momenteel, niet meer, niet minder..

dreamhost_nl
08/08/19, 10:11
dreamhost_nl ik dacht dat je minimaal 1500 accounts moest hebben, zijn er speciale voorwaarden aan dat partner worden ? (Commit voor zoveel tijd..)


Ze vragen een commitment van $500 per maand om Parner NOC te worden. Info: https://www.cpanel.net/partner-app/

intovps
08/08/19, 22:19
We slikten de kosten voor shared hosting-diensten.

Op VPS'en geven we de prijsverhoging gewoon door aan onze klant (terwijl we wat geld verliezen aan die jaarlijkse vooraf betaalde cPanel-licenties :)).

We zijn ook begonnen DirectAdmin gratis aan te bieden bij elke VPS.

mgielissen
09/08/19, 13:20
We slikten de kosten voor shared hosting-diensten.

Op VPS'en geven we de prijsverhoging gewoon door aan onze klant (terwijl we wat geld verliezen aan die jaarlijkse vooraf betaalde cPanel-licenties :)).

We zijn ook begonnen DirectAdmin gratis aan te bieden bij elke VPS.Die goedkope lifetime DA licenties zijn per 1 september niet meer te krijgen.

dennis0162
09/08/19, 13:24
Die goedkope lifetime DA licenties zijn per 1 september niet meer te krijgen.

Dat model was ook niet haalbaar natuurlijk. 45 dollar voor een Lifetime licentie en support.

intovps
09/08/19, 13:33
mgielissen dennis0162

We gebruiken geen DirectAdmin-levenslange licenties.

We gebruiken interne DirectAdmin-licenties.

Mark17
09/08/19, 14:04
mgielissen dennis0162

We gebruiken geen DirectAdmin-levenslange licenties.

We gebruiken interne DirectAdmin-licenties.

Die goedkope licenties komen ook grotendeels/geheel te vervallen had ik de indruk.

Je gaat in ieder geval naar betaling per maand of jaar als je updates wilt hebben bij DA begreep ik. Op zich begrijpelijk, maar ook hier had de communicatie beter gekund (bv een mail naar alle bestaande klanten met de aankondiging, die heb ik gemist).

Arieh
09/08/19, 15:12
http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=58091

Zoals ik het lees kun je vanaf 1 september geen nieuwe internal lifetime licenties meer kopen. Dus met je huidige voorraad kun je uit de voeten maar daarna zal de beste keus $5 per maand zijn voor nieuwe licenties (internal VPS licentie).

dreamhost_nl
09/08/19, 21:45
Duik nu eigenlijk pas in hun licentiëring... de voordeligste (Directadmin) optie momenteel is eenmalig $299 euro voor een "owned" versie en daarna $99 per jaar voor updates. Of komt dat ook te vervallen?

mgielissen
09/08/19, 21:53
Duik nu eigenlijk pas in hun licentiëring... de voordeligste (Directadmin) optie momenteel is eenmalig $299 euro voor een "owned" versie en daarna $99 per jaar voor updates. Of komt dat ook te vervallen?Dat is volgens mij nieuw en komt in de plaats van de internal lifetime licenties.

Spyder01
10/08/19, 00:05
Dat is volgens mij nieuw en komt in de plaats van de internal lifetime licenties.Die lifetime voor $ 299,- is er al heel lang en die $ 99,- per jaar voor support volgens mij ook, maar weet ik niet 100% zeker.

De Lite (nieuw) is voor mensen die maar 1 account nodig zijn (je hebt maar 1 inlog ipv meerdere). Kan je gebruiken voor een eigen site cq hobbyproject.

Arieh
10/08/19, 01:22
Klopt de $299 lifetime is er al heel lang en daar veranderd niets aan. Het is de interne lifetime die komt te vervallen (voor nieuwe aankopen), die kost $89.

wila
10/08/19, 18:02
Die lifetime voor $ 299,- is er al heel lang en die $ 99,- per jaar voor support volgens mij ook, maar weet ik niet 100% zeker.

De Lite (nieuw) is voor mensen die maar 1 account nodig zijn (je hebt maar 1 inlog ipv meerdere). Kan je gebruiken voor een eigen site cq hobbyproject.

De originele lifetime license had ook lifetime support.
Dat laatste is niet meer het geval voor nieuwe lifetime licenties, je krijgt 1 jaar support, daarna kost het $99 om up to date te blijven.

Daarnaast kan je geen 2e hands licentie meer kopen / verkopen.
Er zijn wat meer details / nuances.

Details van de licentie wijzigingen staan in de volgende thread: https://forum.directadmin.com/showthread.php?t=58091

Blacky
29/08/19, 16:42
Beetje late reactie en misschien hebben jullie het al gelezen, maar die lifetime komt ook te vervallen hebben ze besloten.
Dus er zijn er nog enkelen die geluk hebben gehad, maar de lifetime/owned is nu helemaal weg voor nieuwe kopers. Alleen die wat hem nog hebben blijft het vooralsnog voor werken.

Verder is ook het jaarlijkse abo a $200 komen te vervallen. Eigenlijk ook logisch want die korting is dan veel te groot vergeleken met het maandelijkse abo van 29 dollar.
Voor retail bij DA zelf zijn dus alleen nog de personal, lite en standaard abo te krijgen, de rest is verleden tijd. Voor gewone klanten in elk geval.

Ik heb wel in de wandelgangen horen noemen dat er misschien wel weer een jaarlijkse gaat komen t.z.t. maar dan op een meer normalere wijze, dus bijv. met een korting. Bijv. 1 jaar voor het bedrag van 10 maanden of zo. Maar als dat al gaat komen zal dat sowieso pas zijn als de cPanel gekte wat gezakt is daar.

Mark17
30/08/19, 11:20
Enkel de stap van 49 USD (lifetime internal als je er 20+ hebt) naar 29 USD/maand is wel heel groot. Iets meer een overgang en aankondiging per e-mail was leuk geweest.

Boyke
31/08/19, 18:24
Enkel de stap van 49 USD (lifetime internal als je er 20+ hebt) naar 29 USD/maand is wel heel groot. Iets meer een overgang en aankondiging per e-mail was leuk geweest.

Mee eens! Ik snap dat eenmalige prijzen in the end niet kunnen blijven bestaan, maar een officiële aankondiging per e-mail zou wel op zijn plaats zijn geweest.

Laten we hopen dat ze het geld goed investeren ;-)

mgielissen
01/09/19, 15:12
Enkel de stap van 49 USD (lifetime internal als je er 20+ hebt) naar 29 USD/maand is wel heel groot. Iets meer een overgang en aankondiging per e-mail was leuk geweest.DA kan dan niet meer voor een paar euro meegeleverd kan worden bij een vps/dedi?

Spyder01
01/09/19, 18:22
DA kan dan niet meer voor een paar euro meegeleverd kan worden bij een vps/dedi?Jawel, dat blijft gewoon.

bibawa
01/09/19, 21:06
BuycPanel heeft zijn licenties aangepast, hier wordt je gewoon zeer vies gezind van...
Prijsstijging van 800% !

13139

Mark17
02/09/19, 09:31
DA kan dan niet meer voor een paar euro meegeleverd kan worden bij een vps/dedi?

De nieuwe internal licenties heb ik nog geen prijzen van gezien. Daarnaast zullen klanten nu beter de afweging moeten gaan maken mogelijkerwijs of ze aan een "kleinere" DA licentie niet genoeg hebben. Dus hebben ze echt onbeperkte aantallen gebruikers/domeinen nodig of hebben ze genoeg aan 1 of 2 gebruikers en bv 5 domeinen.

Yourwebhoster
02/09/19, 11:20
BuycPanel heeft zijn licenties aangepast, hier wordt je gewoon zeer vies gezind van...
Prijsstijging van 800% !

13139

Dit was toch al lang duidelijk? Je kan, als je genoeg licenties hebt, overwegen om NOC partner te worden. Buycpanel kan niet meer de lage prijzen aanbieden.