PDA

Bekijk Volledige Versie : Belastingaangifte vanuit WHMCS



srf0611
18/07/19, 20:02
Beste allen,

Wat zijn jullie ervaringen met (Nederlandse) belastingaangiften vanuit WHMCS?
Zijn er mensen op dit forum die de belastingaangifte volledig uit WHMCS kunnen halen? Inclusief aangifte intracommunautaire diensten en aangifte MOSS?

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn gezien wij hier elk kwartaal nogal wat handwerk te verrichten hebben.

Ik hoor graag jullie ervaringen,
Stefan

Spyder01
18/07/19, 22:16
Wanneer je de zoekfunctie gebruikt kom je er de nodige (ook aardig recente) topics over tegen.

Mark17
19/07/19, 12:30
Wij halen alles wat omzet gerelateerd is uit WHMCS voor de boekhouding. Hiervoor hebben we wat simpele rapporten in gebruik.

Pepperfield
21/07/19, 18:05
Wij laten de transacties inlezen in Exact. Exact haalt er dan automatisch de btw uit.

Mark17
25/07/19, 12:04
Wij laten de transacties inlezen in Exact. Exact haalt er dan automatisch de btw uit.

Als je met facturen werkt moet je echter BTW betalen op basis van de facturen en niet op basis van de betalingen. Hoe ga je daar mee om?

srf0611
30/07/19, 12:19
Als je met facturen werkt moet je echter BTW betalen op basis van de facturen en niet op basis van de betalingen. Hoe ga je daar mee om?

Inderdaad. Dat is ook één van onze uitdagingen. Wij boeken namelijk maandelijks de omzet in in onze administratie. Facturen die onbetaald blijven crediteren we dan later weer in onze administratie. Op deze manier betalen we wel netjes BTW over de facturen die worden verstuurd en niet over de facturen die worden betaald.

Pepperfield
30/07/19, 12:48
Als je met facturen werkt moet je echter BTW betalen op basis van de facturen en niet op basis van de betalingen. Hoe ga je daar mee om?

Achter elke betaling gaat een factuur schuil. Je hebt alleen bij de afsluiting van het boekjaar even een uitdaging om aansluiting te krijgen met debiteuren. In de praktijk gaat het een paar tientallen klanten. Gerommel in de marge.

ju5t
04/08/19, 11:21
Wij koppelen met Moneybird. Bijna alles gaat daardoor bij ons automatisch.

srf0611
13/09/19, 13:59
Wij koppelen met Moneybird. Bijna alles gaat daardoor bij ons automatisch.

Van welke koppeling / leverancier maken jullie hiervoor gebruik? Of hebben jullie deze koppeling zelf gebouwd?

ju5t
13/09/19, 14:00
Zelf gemaakt en open source beschikbaar: https://github.com/sensson/whmcs-moneybird.

WPsupporters.com
13/09/19, 16:52
Ik maak nu gebruik van snelstart. Daarmee kan je ook veel koppelingen maken. Ik gok vergelijkend als met moneybird.

sby2
19/10/19, 23:06
Wij laten de transacties inlezen in Exact. Exact haalt er dan automatisch de btw uit.

Hebben jullie hier een koppeling voor ? of hoe doen jullie dat.

srf0611
22/10/19, 14:26
Wellicht deze: https://fellicht.nl/software-koppelingen