PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhoster neemt AVG niet serieus



bas-services
13/07/19, 13:15
Ik ben mij aan het oriënteren voor een webhoster die mij resellerhosting kan aanbieden.
Zowel op de website van de potentiële aanbieder als in de algemene voorwaarden kom ik niks tegen op het gebied van de AVG.
Vervolgens de chat benaderd om navraag te doen. Gevraagd waar ik de verwerkersovereenkomst kan vinden en hoe dat proces in zijn werk gaat.

De medewerker gaf aan dat dit allemaal in de algemene voorwaarden is opgenomen. Na een controle zie ik niks staan wat ook maar lijkt op de AVG. Na berichten over een weer krijg ik het volgende bericht (ik zal geen (bedrijfs)naam vermelden):
"Dan doe je dat toch lekker ergens anders? Alsof ons dat wat boeit.. Bye Bye"
(Ik vind dit zeer klantonvriendelijk. Uiteraard ga ik geen zaken doen met dit soort bedrijven)

Vervolgens wordt de chat geblokkeerd.

Ik ben benieuwd, hoe gaan jullie om met de AVG en vragen op dit gebied van potentiële klanten?

xaban
13/07/19, 17:30
Waarom wil jij inzage in de verwerkersovereenkomst?

bas-services
13/07/19, 18:55
Waarom wil jij inzage in de verwerkersovereenkomst?Geen inzage. Ze leveren geen verwerkers overeenkomst, alleen algemene voorwaarden waar niks over de AVG staat

virtuality
14/07/19, 12:09
Verwerkersovereenkomst komt vanuit de klant. Bedrijven kunnen een template bieden maar dat hoeft niet.
Maar het lijkt me vrij simpel met zo’n antwoord van een partij. Links laten liggen en verder zoeken.
Wij stellen een standaard verwerkers overeenkomst beschikbaar die je online kunt tekenen als je klant wordt. Maar dat is initiatief vanuit ons zodat we niet 50 verschillende templates krijgen van klanten en die allemaal moeten laten toetsen.

Mark17
15/07/19, 02:01
Wij hebben een standaard versie opgenomen in onze AV om te zorgen dat we het met onze klanten in de basis geregeld hebben. Op verzoek van de klant is een andere verwerkersovereenkomst mogelijk.

Pepperfield
21/07/19, 19:11
Een deel van de AVG is geregeld in de algemene voorwaarden, een ander deel in de privacy verklaring. De rest is maatwerk met de klant. We hebben het nog niet op orde, maar we zijn erg nog druk mee bezig.

En onze ervaring is, vraag aan twee juristen hoe AVG geregeld moet worden, en je krijgt minstens drie verschillende antwoordne.

- - - Updated - - -

Een deel van de AVG is geregeld in de algemene voorwaarden, een ander deel in de privacy verklaring. De rest is maatwerk met de klant. We hebben het nog niet op orde, maar we zijn erg nog druk mee bezig.

En onze ervaring is, vraag aan twee juristen hoe AVG geregeld moet worden, en je krijgt minstens drie verschillende antwoorden.

Flipperhost
19/09/19, 23:34
Kan je dan niet beter een eigen server huren / kopen ipv een reseller account te huren. Dan heb je direct alles in eigen hand.