PDA

Bekijk Volledige Versie : WHMCS overgenomen door WebPros (cPanel, Plesk, SolusVM, etc.)



Frijswijk01
12/06/19, 15:52
Dit zagen we natuurlijk al aankomen maar nu is het eindelijk zover.
Het is wat met al die overnames en zeker niet goed voor de huidige WHMCS gebruikers. Abandon ship!

https://blog.whmcs.com/133551/whmcs-is-joining-webpros

We are thrilled to announce that WHMCS is joining the WebPros family.

Following in the footsteps of Plesk and cPanel, WHMCS becomes the latest company to join WebPros exciting and growing group of companies that power the web hosting industry.

Pantsy
12/06/19, 16:39
Waarom abandon ship?

mgielissen
12/06/19, 18:49
Wat is dan het alternatief, HostFact?

Pantsy
14/06/19, 19:04
De vraag is of je een alternatief nodig hebt, maar goed whmcs is toch iets meer gericht op de amerikaanse markt.

bibawa
14/06/19, 22:26
Ik blijf het zeggen: het trekt op niets dat product in de EU ????*??

ju5t
15/06/19, 07:16
Ik blijf het zeggen: het trekt op niets dat product in de EU ????*??

Voor de zekerheid wel even in Google gezocht om te kijken of het goed gegokt had wat ik dacht dat je hiermee bedoelde.

Ik ben absoluut geen fan van WHMCS maar 9 van de 10 keer werkt het goed. Ook in Europa. Ook in Nederland.

Frijswijk01
17/06/19, 13:49
Waarom abandon ship?

Omdat de klachtenregen over dit product al talrijk is en een overname zoals deze nog nooit iets heeft opgeleverd voor de consument. Deze overnamepartij gaat enkel over geld verdienen en daar is de klant bijna altijd de dupe van.

Of noem mij eens even een voorbeeld van een monopolie waar de klant/consument van profiteert of ooit geprofiteerd heeft?

En nu zie ik dat jij van Spango bent. Een partij die ook onlangs is overgenomen en dat hebben jullie klanten ook gemerkt. En dan druk ik het nog lief uit.

Yourwebhoster
17/06/19, 19:27
Omdat de klachtenregen over dit product al talrijk is en een overname zoals deze nog nooit iets heeft opgeleverd voor de consument. Deze overnamepartij gaat enkel over geld verdienen en daar is de klant bijna altijd de dupe van.

Of noem mij eens even een voorbeeld van een monopolie waar de klant/consument van profiteert of ooit geprofiteerd heeft?

En nu zie ik dat jij van Spango bent. Een partij die ook onlangs is overgenomen en dat hebben jullie klanten ook gemerkt. En dan druk ik het nog lief uit.
Ik ben het met je eens dat WHMCS te arrogant is geworden. Maar je kan het ook zien als iets positiefs: ze hebben Plesk, cPanel en SolusVM al. Het kan een heel mooi (wel beperkt) product gaan worden. Tijd zal het leren wat het wordt, maar in de tussentijd werken wij aan een alternatief (intern gebruik). En er zijn natuurlijk veel alternatieven met makkelijke overstap opties (denk aan Blesta).

Pantsy
18/06/19, 12:44
Frijswijk01, wel apart dat onze klanten dat hebben gemerkt, er veranderd namelijk niks voor onze klanten. De diensten blijven hetzelfde. Fijn zo'n aanname.

Ach ja... er zijn zoveel monopolien waar zakelijke gebruikers/consumenten van profiteren, maar dat is te kort door de bocht hoe jij de vraag formuleert en dat gaat niet een juiste discussie worden.

Om terug te komen op WHMCS, het heeft nu de kans om een veel beter/volwassener applicatie te worden, het kan uiteraard ook negatief uitpakken. Het is echter niet een reden om te zeggen "abandon ship", dat kan namelijk altijd nog.

Mark17
24/06/19, 14:03
Hopelijk gaan ze nu zorgen dat het product betere opties krijgt om aan alle geldende regelgeving te voldoen. Ondanks herhaalde meldingen wil het pakket nog steeds automatisch facturen wijzigen en is er geen goede optie om dat uit te zetten. Wij hebben iets om er voor nu omheen te werken, maar prettig is anders.

Frijswijk01
27/06/19, 13:13
Pantsy, je zegt dat er niets veranderd voor je klanten maar hoe verklaar je dan de negatieve verhalen die ik hoor? Het gaat ook niet specifiek over alleen maar technische dingen maar ook over support. Waar je eerder bij 'kleine' bedrijven gehoord werd veranderd er nogal wat bij de overname en heb je opeens met verschillende lijnen support te maken en moet je eerst door een script heen. Nee, overnames komen niet altijd ten goed van de consument. De oprichters zullen dat natuurlijk altijd tegenspreken en jij bent daar een goed voorbeeld van.

Over die monopolies. Ik zou graag een voorbeeld zien van een monopolie die werkt en ook werk voor de consument.

Mark17, "Wij hebben iets om er voor nu omheen te werken, maar prettig is anders.". Heb je het al eens voorgelegd aan WHMCS zelf?

Pantsy
27/06/19, 13:29
Frijswijk01, heel apart want er is letterlijk nog niks veranderd in de huidige organisatie. Support technisch en qua infrastructuur. Fijn zo'n aanname wederom.

Welke monopolies werken? Kijk eens rond in het dagelijks leven zou ik zeggen. Maar goed je had het eerst over profiteren en nu over wat werkt, voor beide valt wat te zeggen.

Yourwebhoster
27/06/19, 21:56
Pantsy, je zegt dat er niets veranderd voor je klanten maar hoe verklaar je dan de negatieve verhalen die ik hoor? Het gaat ook niet specifiek over alleen maar technische dingen maar ook over support. Waar je eerder bij 'kleine' bedrijven gehoord werd veranderd er nogal wat bij de overname en heb je opeens met verschillende lijnen support te maken en moet je eerst door een script heen. Nee, overnames komen niet altijd ten goed van de consument. De oprichters zullen dat natuurlijk altijd tegenspreken en jij bent daar een goed voorbeeld van.

Over die monopolies. Ik zou graag een voorbeeld zien van een monopolie die werkt en ook werk voor de consument.


Ik kan overigens melden dat zowel op support vlak als technisch vlak de ondersteuning top-notch is bij Spango. Ook Pantsy is nog actief bij Spango. Vragen zijn in no-time beantwoord. Ik kan ook totaal niet herkennen wat je bedoeld met een script of verschillende lijnen; ik kom direct bij de juiste persoon terecht. Om een idee te geven: om 15:49 laatst een ticket aangemaakt. Om 16:01 was ik al geholpen. In de tussentijd zijn meerdere berichten heen en weer gegaan met extra vragen vanuit mijn kant. Voor de duidelijkheid: ik heb een standaard SLA en ben een normale klant bij hun. Geen prio of wat dan ook. Pantsy is nog steeds betrokken bij de zaak. Als je iemand kent met problemen door de overname, dan denk ik dat je gerust een bericht naar hem kan sturen.

Kay van Aarssen
27/06/19, 22:00
En mooie van Spango en zeker de 2 heren die weten waar ik het over heb, je kunt er nog lekker een partij slap mee lullen, heerlijk. Pantsy [emoji482]

pdu
28/06/19, 15:48
Hallo,

Ik heb een groep op linkedin gemaakt:
https://www.linkedin.com/groups/12268260/

OpenSource Webhosting Company Control, Accounting and Management solution

Tevens heb ik Fredje aangeschreven.

Als Fredje ziet dat een paar duizend klanten samenwerken om een opensource oplossing van de grond te krijgen die al zijn investeringen waardeloos zou maken kan hij niet anders dan inbinden .

virtuality
28/06/19, 17:03
Goed initiatief! Als groep van 1000+ kun je zeker een statement maken naar ze. Een alternatief bouwen vergt wel veel tijd investering.
Er zijn toch al alternatieven als HostFact, Powerpanel, Blesta?

mgielissen
28/06/19, 21:59
CPanel is blijkbaar flink in prijs verhoogd met wel 125%.

https://blog.cyberfusion.nl/?p=1142

SpectraIP
29/06/19, 00:07
CPanel is blijkbaar flink in prijs verhoogd met wel 125%.

https://blog.cyberfusion.nl/?p=1142

Dan is het niet de vraag of, maar wanneer er iets soortgelijks met WHMCS gaat gebeuren..

virtuality
29/06/19, 08:47
Heeft iemand deze een keer getest als alternatief voor CPanel?
https://cyberpanel.net

Is open source zo te zien.

Domenico
29/06/19, 11:22
Heeft iemand deze een keer getest als alternatief voor CPanel?
https://cyberpanel.net

Is open source zo te zien.

Graag even een apart topic voor aanmaken ajb.

Domenico
29/06/19, 11:24
Dan is het niet de vraag of, maar wanneer er iets soortgelijks met WHMCS gaat gebeuren..

Ik weet dat het met Plesk al het geval is. Met WHMCS nog niet dan? Ik had ergens gelezen dat WHMCS ook zijn licentiestructuur zou veranderen. Ook niet raar want allemaal dezelfde eigenaar.

Mark17
01/07/19, 11:47
Mark17, "Wij hebben iets om er voor nu omheen te werken, maar prettig is anders.". Heb je het al eens voorgelegd aan WHMCS zelf?

Meerder malen. Zowel via tickets als persoonlijke op Cloudfest. Helaas zien ze het als een feature...

Frijswijk01
03/07/19, 16:47
Frijswijk01, heel apart want er is letterlijk nog niks veranderd in de huidige organisatie. Support technisch en qua infrastructuur. Fijn zo'n aanname wederom.

Welke monopolies werken? Kijk eens rond in het dagelijks leven zou ik zeggen. Maar goed je had het eerst over profiteren en nu over wat werkt, voor beide valt wat te zeggen.

Laten we het niet meer over Spango hebben. Dat was ook helemaal niet mijn intentie.

Wel zo leuk is het nieuwe licentiemodel van cPanel. Er gebeurt dus precies wat ik heb gezegd. De monopolie maakt misbruik van de situatie. Voor ontelbaar veel webhosters wereldwijd gaan de kosten in een klap omhoog en wie gaat daar van profiteren denk je? Toch niet de webhosting partijen van de eigenaar van cPanel? Ik ben benieuwd wat je hier van vindt.


Meerder malen. Zowel via tickets als persoonlijke op Cloudfest. Helaas zien ze het als een feature...

Gelukkig heb je een workaround. Kleine bedrijven worden groot. En zijn ze groot dan vergeten ze de kleine bedrijven. Zo lijkt het te moeten gaan denken velen.

stefantriep
03/07/19, 21:06
Zag vanuit DirectAdmin ook berichten dat ze de goedkoopste licenties stoppen, puur omdat mensen weg willen van cPanel en dan blijkbaar massaal DirectAdmin licenties gaan kopen. Bron: https://forum.directadmin.com/showthread.php?t=58091

Ik kan het heel goed begrijpen dat partijen prijzen verhogen, doordat hun product volwassener geworden is en eigenlijk te goedkoop verkocht werd. Maar als het na een overname wordt gedaan heeft het toch altijd een nare bijsmaak en komt het over als cashen. Dit kan puur een strategie zijn om meer geld met het portfolio klanten te verdienen, maar wellicht is het ook wel een strategie om serieuze partijen te schiften van partijen die alles het goedkoopste willen.

Pantsy
04/07/19, 10:58
stefantriep, dat dus :-) dat somt het hopelijk op voor frijswijk.

Martijnk
04/07/19, 22:55
Ik heb net whmcs gekocht, hopelijk blijft dat nog hetzelfde :)

Frijswijk01
09/07/19, 13:05
stefantriep, dat dus :-) dat somt het hopelijk op voor frijswijk.

Je zegt niet veel dus. Wat vindt je bijvoorbeeld van de actie van cPanel? Dit is duidelijk een voorbeeld van een misbruik van een monopolie. Of denk je daar anders over?


Ik heb net whmcs gekocht, hopelijk blijft dat nog hetzelfde :)

Wat denk je zelf? Dat gaat dezelfde kant op, daar kun je op wachten.


Goed initiatief! Als groep van 1000+ kun je zeker een statement maken naar ze. Een alternatief bouwen vergt wel veel tijd investering.
Er zijn toch al alternatieven als HostFact, Powerpanel, Blesta?

HostFact is voornamelijk gericht op de Nederlandse markt. Ik weet verder niet of dat inmiddels wat verder ontwikkeld is. Ik ken eigenlijk niemand die gebruik maakt van Powerpanel of Blesta.

Pantsy
09/07/19, 17:07
Er valt ook verder niks te zeggen want wat stefan typt ben ik het mee eens. Dat jij het er wellicht niet mee eens bent is prima.

Over cPanel kan je een apart topic aanmaken als je dat wenst.