PDA

Bekijk Volledige Versie : Limiet op het verzenden van e-mails



Pepperfield
05/06/19, 08:09
Regelmatig versturen klanten een mailing via mailaccounts vanuit bijvoorbeeld Outlook. Vaak aan minder dan 50 geadresseerden, regelmatig aan minder dan 100 geadresseerden. Soms zijn er uitschieters met 500 of zelfs 1500 geadresseerden. In één keer.

Niet veel later krijgen wij dan klachten van andere klanten dat hun mail bij geadresseerde in de spambox terechtkomt, of zelfs wordt geweigerd door de ontvangende server. Niet heel vreemd natuurlijk. Met name Gmail- en Hotmail-adressen weigeren snel mail.

Nu hebben we al een tijd een limiet op het verzenden van email via onze servers. De problemen die we daarmee ondervinden met blacklists kunnen we daardoor beperken tot een minimum. Voorkomen kunnen we het helaas nog niet.

We zijn nu op zoek naar een optimale balans tussen het toestaan van mailings en het voorkomen dat onze servers op een blacklist komen. Op dit moment is de limiet ingesteld 200 emails per uur.

Welke limiet hanteren jullie? En welke problemen ondervinden jullie met blacklists? Hoe gaan jullie om met klanten die mailings willen versturen?

dreamhost_nl
06/06/19, 20:24
Het is maar net wat je in je voorwaarden hebt opgenomen als limiet. Je kunt natuurlijk niet zo maar gaan begrenzen bij bestaande cliënten.

Pepperfield
07/06/19, 09:02
Het is maar net wat je in je voorwaarden hebt opgenomen als limiet. Je kunt natuurlijk niet zo maar gaan begrenzen bij bestaande cliënten.

Dank voor je reactie. We zijn aan het onderzoeken wat we in onze voorwaarden willen opnemen. Het feit is dat als een klant een mailing van tussen de 200 en 500 geadresseerden verzendt vanuit bijvoorbeeld Outlook, Microsoft onze servers op een blacklist zet.

De vraag is dus: wat is de limiet waardoor je niet op een blacklist komt.

Spyder01
07/06/19, 09:37
Je kan prima honderden mails per uur sturen. Mits het naar correcte adressen gaat en niemand het als spam markeert. Zodra een paar Hotmail / Live / Gmail gebruikers dat gaan doen, begint de ellende sowieso.

dreamhost_nl
07/06/19, 09:39
Onze limiet staat bij Shared Hosting op honderd e-mails per uur, met een max. van duizend per dag. Ruim voldoende voor de normale gebruikers. Uiteraard dient voor elk e-mail adres wel een opt-in aanwezig te zijn, maar dat spreekt voor zich.

Pepperfield
07/06/19, 10:05
Zodra een paar Hotmail / Live / Gmail gebruikers dat gaan doen, begint de ellende sowieso.

Dat zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. Daar hebben we dus als hoster geen invloed op. We kunnen wel onze klanten proberen 'op te voeden' in het correct gebruik van mailings.

Pepperfield
07/06/19, 10:06
Onze limiet staat bij Shared Hosting op honderd e-mails per uur, met een max. van duizend per dag. Ruim voldoende voor de normale gebruikers.

Honderd per uur / duizend per dag klinkt redelijk. Voor de gebruikers die meer nodig hebben, hebben we andere oplossingen.

Dank voor je antwoord.

Hostingwalk
10/06/19, 11:07
Wij hebben het limiet op 100 per dag staan, uiteraard is meer mogelijk op aanvraag.
Ik hoor laatste tijd wel veel klachten over Microsoft/Outlook dat deze snel blokkeren ja.

Zelf maken we gebruik van SMTP relay diensten zoals Mailgun of Mailchannels.

dreamhost_nl
10/06/19, 12:53
Wij hebben het limiet op 100 per dag staan, uiteraard is meer mogelijk op aanvraag.


Ik denk je hier honderd per uur bedoelt? Honderd per dag komt op zo'n 4 e-mails per uur... ;)

Hostingwalk
10/06/19, 13:00
Ik denk je hier honderd per uur bedoelt? Honderd per dag komt op zo'n 4 e-mails per uur... ;)
Ik bedoelde uiteraard 10000 per dag ipv 100

Ik ben echter wel benieuwd naar andere limieten, en bij vraag naar meer is dat mogelijk of sturen jullie klanten door naar bijv. Mailchimp ?

Ramon Fincken
11/06/19, 13:29
Mailchimp en postmarkapp zijn goede partijen voor sturen van meer mail.

Pepperfield
12/06/19, 14:33
Ik bedoelde uiteraard 10000 per dag ipv 100

Wat?! En wij krijgen met 250 emails per uur al gedonder met blacklists. Wat doen jullie om te voorkomen dat de mailservers worden geblacklist?

ronaldvanhoeven
18/06/19, 20:36
200 Mails lijkt me redelijk. Als een klant echt meer wilt, dan zal hij contact met jullie moeten opnemen en dan kan je het individueel bespreken. Hem zelfs een VPS of zo verkopen.

Ramon Fincken
18/06/19, 21:25
200 Mails lijkt me redelijk. Als een klant echt meer wilt, dan zal hij contact met jullie moeten opnemen en dan kan je het individueel bespreken. Hem zelfs een VPS of zo verkopen.

eh .. en die VPS gaat dan ineens HEEL veel mail sturen .. wat denk je dat onze vrienden van MS daarvan vinden op je IP range?

Arieh
19/06/19, 00:45
Misschien wat outdated info, maar mijn ervaring was om de limit standaard laag te zetten en op aanvraag te verhogen. Want veel sturen weinig mail en mocht er dan een plugin gehackt worden, worden er meteen 100den mails verstuurd. Heb je dan een lage limit, is dat verhaal snel klaar.

Maar volgens mij zijn er steeds meer checks mogelijk voor uitgaande mail om dergelijke risico's te beperken. Echter ben je er dan nog steeds niet voor legitieme mail. En dan is het natuurlijk met name Outlook die een draak van een provider is. Eigen regels en formules hanteren zonder transparantie.

Ik heb nu Amazon SES voor uiterst belangrijke mail, tot nu toe gaat dat goed. Maar ook daar moet je geen bounces en klachten krijgen want dan is het daar ook einde verhaal.

Op de lange adem is afwachten totdat e-mail niet meer bestaat :thumbup:

Mark17
24/06/19, 14:12
Wij hanteren limieten per kwartier, uur en per dag. Kom je er overheen dan gaat de mail op hold en geven we hem vrij als het legitiem lijkt. Veel klanten die geregeld nieuwsbrieven versturen zijn hier van op de hoogte of hebben we andere passende maatregelen genomen. Verder sturen we zoveel mogelijk mail via zo min mogelijk IP adressen om zo de reputatie goed te kunnen houden en ook voldoende goede mail te versturen. Wel blijft het altijd kijken naar verhoudingen en is met name Hotmail een hindernis om goed binnen te komen. Als er al een klacht is dan is dat meer dan 99% van de tijd een gebruiker die overduidelijk legitieme mail als spam markeert. Soms met hele mail wisselingen tegelijk. (Legitieme mail is in deze een 1 op 1 mail wisseling gestart door de @hotmail.com gebruiker.)

slipperman
25/06/19, 00:06
Even een demo aanvragen bij PowerMTA. Wij versturen dagelijks circa 1/1,5 miljoen e-mails vanaf 5 IP-adressen.

jawad
27/06/19, 13:21
Limieten hanteren is iets wat iedereen zou moeten doen. Wij hebben ervaring met services zoals sendgrid.net voor de uitgaande mail. nooit problemen met blacklists gehad op wat problemen met Microsoft na maar daar heeft iedereen problemen mee.

jawad
27/06/19, 13:23
We zijn nu op zoek naar een optimale balans tussen het toestaan van mailings en het voorkomen dat onze servers op een blacklist komen. Op dit moment is de limiet ingesteld 200 emails per uur.

Welke limiet hanteren jullie? En welke problemen ondervinden jullie met blacklists? Hoe gaan jullie om met klanten die mailings willen versturen?

Ooit gekeken naar SpamExperts?

tripleinterac.
20/07/19, 05:07
wij hebben onze limieten op 50 per uur staan. zodra klanten er over gaan krijgen wij een bericht en nemen wij contact op met de klant.

soms weet de klant van niets en blijkt er een virus te zitten. soms is het inderdaad een mailing. afhankelijk van wat zaken adviseren wij die klanten een mailchimp account te maken.

Pepperfield
21/07/19, 18:03
50 is wel heel weinig. Bij ons klagen ze al bij 200 mails per uur.

tripleinterac.
21/07/19, 19:50
50 is wel heel weinig. Bij ons klagen ze al bij 200 mails per uur.

Bij een enkele klant hebben we deze ook wel hoger staan. Dit is ook de reden dat wij contact opnemen met onze klanten wanneer ze over het limiet gaan. Hiermee kunnen wij onze dienstverlening beter afstemmen op de wensen van de klant.

paulpolo68
22/07/19, 14:10
hoi
wij ondervonden laatst veel blokkades door outlook/hotmail omdat een klant al zijn mails geforward had naar hotmail.. dat duurde even voor we daar achter waren. maar toen die er eenmaal af was en outlook weer vrij, ging het weer goed.

tripleinterac.
22/07/19, 17:35
Hier kan je ook eventueel een IP verwijder verzoek insturen: https://sender.office.com/

paulpolo68
23/07/19, 14:11
ja die kende ik :-)

Thejenne18
12/09/19, 11:19
Wij gebruiken een limiet per klant van 60 mails / uur

WPsupporters.com
13/09/19, 10:44
Wellicht is het ook handig om je klanten te informeren dat het versturen van heel veel mails per uur een probleem kan zijn bij de open rate. Als ze echt zoveel klanten willen benaderen dan zouden ze gebruik moeten maken van software die de emails over een langere periode spreidt.

Hierdoor belanden ze minder snel in de spam folder

iigroep
18/09/19, 10:13
Hier kan je ook eventueel een IP verwijder verzoek insturen: https://sender.office.com/

Deze site kende ik nog niet. Wat een handige website zeg!

Thanks.

Kris_EH
18/09/19, 11:46
Hier kan je ook eventueel een IP verwijder verzoek insturen: https://sender.office.com/

Thanks voor de tip!

sby2
19/10/19, 19:22
hoi
wij ondervonden laatst veel blokkades door outlook/hotmail omdat een klant al zijn mails geforward had naar hotmail.. dat duurde even voor we daar achter waren. maar toen die er eenmaal af was en outlook weer vrij, ging het weer goed.


Dus dat kan ook al een reden zijn hoe ben je er achter gekomen heb je alles na gecheckt van elke klant??

Pepperfield
20/10/19, 09:22
Hier kan je ook eventueel een IP verwijder verzoek insturen: https://sender.office.com/

We hebben het geprobeerd. Het lijkt er op dat Microsoft er niets mee doet.

Pepperfield
20/10/19, 09:24
Dus dat kan ook al een reden zijn hoe ben je er achter gekomen heb je alles na gecheckt van elke klant??

Nou je het zegt. Dat komen we ook tegen. Er zijn heel wat klanten die forwarden naar Hotmail, Live of Outlook. Overigens ook naar Gmail. Daar gaan we op letten.

sby2
20/10/19, 09:43
Nou je het zegt. Dat komen we ook tegen. Er zijn heel wat klanten die forwarden naar Hotmail, Live of Outlook. Overigens ook naar Gmail. Daar gaan we op letten.

Nu je dat zo zegt aan Gmail en zo had ik niet gedacht.
Ik ga ook maar eens onze servers naar laten lopen op forwarders.

Hoop dat wij het daarmee ook oplossen

Ramon Fincken
20/10/19, 11:59
Dus dat kan ook al een reden zijn hoe ben je er achter gekomen heb je alles na gecheckt van elke klant??

doorstuurs bieden we daarom ook niet meer aan op ons platform

DutchTSE
20/10/19, 23:28
Het lastige van klanten met forwarders is dat ook inkomende spam die SpamAssassin niet filtert geforward wordt met alle ellende (blokkades) die dat oplevert. Of erger nog: klanten die SpamAssassin überhaupt niet ingeschakeld hebben.

Om die reden hebben wij in DirectAdmin een scriptje gemaakt dat, indien een forwarder naar een ander domein wordt aangemaakt, controleert of SpamAssassin ingeschakeld staat met de instellingen "delete spam" en "score = 3.0". Voldoen de instellingen daar niet aan dan wordt de forwarder niet aangemaakt en een melding getoond dat deze instellingen noodzakelijk zijn. We hopen op die manier zoveel mogelijk inkomende spam te filteren zodat er zo weinig mogelijk geforward wordt.

Op de volgende blogpost hebben we dit onderwerp beschreven samen met het script dat we gebruiken.

https://www.sysblog.nl/force-spamassassin-spamfilter-external-forwarders/

verdonn
28/10/19, 20:41
Thanks voor de tip!

die kende ik ook nog niet...bedankt

paulpolo68
31/10/19, 12:29
in de mail delivery reports is snel te zien welke mails en van wie naar hotmail geblokeerd wordt.

tommazer
31/10/19, 12:53
Als iemand nog opzoek is naar een self-hosted transactional email service, dit is een toppertje:
https://github.com/atech/postal

Pepperfield
31/10/19, 14:13
in de mail delivery reports is snel te zien welke mails en van wie naar hotmail geblokeerd wordt.

Dank voor de tip. We gaan er naar kijken.