PDA

Bekijk Volledige Versie : streaming on demand?



tvpoket
17/03/19, 11:42
ik heb een vraag ik wil graag streaming on demand aanbieden aan mijn website ik wil weten moet ik een dedicated servers huren voordat of is een vps beter geschikt mensen zeggen mij dat je beter een een dedicated server neemt voor de resources om geen anderen klant de belasten grotjes david.

The-BosS
17/03/19, 20:40
ik heb een vraag ik wil graag streaming on demand aanbieden aan mijn website ik wil weten moet ik een dedicated servers huren voordat of is een vps beter geschikt mensen zeggen mij dat je beter een een dedicated server neemt voor de resources om geen anderen klant de belasten grotjes david.

Hangt er vanaf wat je neemt he, als je een dual core met 4gb ram dedicated server afneemt zal dit niet beter zijn dan een vps met 16 cores en 128GB ram. Ter info netflix en amzone prime maken ook geen gebruik van dedicated servers ;).

raymonvdm
19/03/19, 14:08
Het ligt er ook een beetje aan wat voor streaming je doet. Als het alleen het anders verpakken is van een VOD file dan kost dat geen resources anders dan bandwith. Ga je ook transcoden dan heb je daar specifiekere hardware voor nodig

tvpoket
22/03/19, 14:54
Ik ga niet transcoden maar het beeld moet wel van kwaliteit zijn het gaat meestal om het bestaantype. Mp4 of webm kan een vps dat wel aan groetjes David