PDA

Bekijk Volledige Versie : Backup oplossing // alternatief r1soft



bibawa
24/02/19, 09:29
Hoi!

We willen af van onze r1soft/idera infrastructuur. Voornaamste reden is dat restores en interfaces allemaal zo traag/ sloom zijn dat restores onacceptabel worden .. Daarnaast gebeurt er ook niet meer veel en lijkt het of het product dood is ..

Alternatieven dus en die zijn er niet zo gek veel, wat voor ons een groot voordeel is aan R1 en waarom we ermee zijn blijven werken de laatste jaren:

- console access die je aan klanten met eigen servers kan geven
- native support voor mysql (dat is anders op te lossen met evt dumps..)

Onze omgeving is volledig op kvm opgebouwd, ik zie dat Acronis een product heeft dat hiermee overweg kan, iemand hier ervaring mee ?

Daarnaast zit ik ook nog naar unitrends te kijken.

Nog iemand andere producten die ik eens moet bekijken ? Het product moet vooral eenvoudig in beheer zijn, en moet niet per definitie gratis/ opensource te zijn..

virtuality
24/02/19, 19:45
Je zou naar Ahsay kunnen kijken. Geen ondersteuning voor KVM vm backups dus backups in de VM maar wel mysql support en een web interface voor klant toegang. En tevens command line toegang vanuit de VM voor restores.

bibawa
24/02/19, 21:49
Ken ik nog van vroeger , was toen vrij bagger..
Gebruik je dat zelf? Positieve ervaring mee?

Die agent op zich is geen issie dat is met r1 ook..

virtuality
24/02/19, 22:27
We gebruiken het zelf ook inderdaad. Versie 6 was goed. Versie 7 had wel een stapel updates nodig om het weer net zo goed te laten werken als met 6 maar het werkt goed nu.

Bob J.
25/02/19, 12:49
Wij hebben goede ervaringen met https://www.jetbackup.com/ (zeker i.s.m. cPanel) maar of dat alles kan wat je nodig hebt moet je even zelf bekijken.

bibawa
25/02/19, 22:14
Ik zoek iets dat wat universeel is, r1soft is dat..
Eev vd weinige requirements is dat het bare metals van zowel linux als windows kan doen op ‘n eenvoudige manier..
Ahsay kan dat enkel voor Windows, jetbackup is te beperkend .

xstocloud
26/02/19, 03:50
Ik kwam een tijdje geleden https://www.bareos.org/en/download.html tegen..heb er zelf nog geen ervaring mee.. iemand?

digger
26/02/19, 12:25
Vroeger heette het Bacula4, nu Clusterlogics. Volgens mij is het zelfs gebasseerd op Bareos. https://www.clusterlogics.com/services/file-database-recovery/

bibawa
27/02/19, 22:31
Prijzige oplossing [emoji1439]*??

The-BosS
27/02/19, 22:57
Misschien is https://www.duplicati.com/ iets voor je.

bibawa
27/02/19, 23:33
Tis niet dat het geen geld mag kostten [emoji23] maar voor 50 agents betaal je bij clusterlogics 700€/mnd .. daar heb je een perpetual acronis voor je kvm host voor..

Tuxis_IE
04/03/19, 12:21
Urback-up voldoet bij ons goed. Als je wilt vertel ik graag wat je ermee kan en hoe het in te zetten is en wat eventuele nadelen zijn.

Mark17
07/03/19, 10:28
Burp werkt voor ons goed (icm mysqldump). Restores kun je vanuit de client doen, dat kunnen klanten dan zelfstandig doen. Wel is alles zo ongeveer command line based (voor Linux en Windows).

bibawa
07/03/19, 15:47
We gaan een POC opstarten met clusterlogics, over hun prijzen is serieus te onderhandelen..
Ben benieuwd!

Domenico
07/03/19, 19:43
Ik wil net zeggen, dit is een goed product. Laat ons weten hoe je ervaringen zijn Steve.


Tis niet dat het geen geld mag kostten [emoji23] maar voor 50 agents betaal je bij clusterlogics 700€/mnd .. daar heb je een perpetual acronis voor je kvm host voor..

bibawa
10/03/19, 20:25
Het product op zich zal ongetwijfeld goed zijn , echter merk je aan alles dat het product ‘niet klaar’ is..:

- ze kunnen geen trial licenties geven
- hun billing pagina loopt naar een suspended cpanel account zonder ssl
- installers zijn nog in beta, installatie dient door hen te gebeuren..

Daarnaast is hun gui echt precies door een kleuter in elkaar gedraaid, trekt op niets..

Ze vragen 150$/ maand voor support en updates ( waar niet over te onderhandelen valt) dan verwacht ik qua look en feel wel net iets meer..

In the end zal het wel doen wat het moet doen, maar toch.. iets mag het toch wel hebben..

ju5t
10/03/19, 22:31
Ik heb wel eens zitten zoeken naar alternatieven voor R1soft. Bij voorkeur met support en dus betaald, maar eigenlijk niets gevonden wat betaalbaar was en functioneel op hetzelfde niveau zat.

bibawa
10/03/19, 22:39
Ik heb wel eens zitten zoeken naar alternatieven voor R1soft. Bij voorkeur met support en dus betaald, maar eigenlijk niets gevonden wat betaalbaar was en functioneel op hetzelfde niveau zat.

Hetzelfde aan het doen ..
Is aankloppen bij Unitrends

tvdh
18/01/21, 23:17
Dit is al een tijdje stil, maar zijn er mensen die inmiddels een goed alternatief hebben op r1soft voor directadmin server backups?

Tuxis_IE
19/01/21, 14:40
Directadmin heeft toch ook zelf back-up mogelijkheden?

Een klant van ons heeft het gekoppeld met daDup en ons de howto gestuurd.
Die hebben we hier online gezet: https://support.tuxis.nl/en/knowledgebase/article/directadmin-back-up-naar-dadup-s3-storage

Kan mij voorstellen dat er ook andere soorten storage gebruikt kan worden.

En dan is er nog infscape en urbackup. En gebruik je Proxmox? Dan is er de Proxmox Backup Server.

Wij gebruiken zelf nauwelijk directadmin dus vraag niet om ervaring ;_

bibawa
19/01/21, 17:08
We zijn eind 2019 omgeschakeld naar Acronis en tot op vandaag best wel tevreden van.
Gebruiken het voor onze hele vloot incl. Windows & Linux maar evengoed kan het vmware doen.

Software evolueert ontzettend hard en ik vermoed dat het in de toekomst gewoon een volwaardig RMM gaat worden...

Yourwebhoster
19/01/21, 19:17
We zijn eind 2019 omgeschakeld naar Acronis en tot op vandaag best wel tevreden van.
Gebruiken het voor onze hele vloot incl. Windows & Linux maar evengoed kan het vmware doen.

Software evolueert ontzettend hard en ik vermoed dat het in de toekomst gewoon een volwaardig RMM gaat worden...

Acronis heeft leuke ontwikkelingen op de roadmap staan. Vorige jaar hebben ze ineens veel features toegevoegd wat niet helemaal lekker liep, maar dat doen ze nu wel goed moet ik zeggen. Ze zijn ook op een snellere release cycle overgestapt.
Tuxis de handleiding is een Installatron koppeling en niet DirectAdmin.

tvdh
21/01/21, 09:51
We zijn eind 2019 omgeschakeld naar Acronis en tot op vandaag best wel tevreden van.
Gebruiken het voor onze hele vloot incl. Windows & Linux maar evengoed kan het vmware doen.

Software evolueert ontzettend hard en ik vermoed dat het in de toekomst gewoon een volwaardig RMM gaat worden...

Kunnen klanten hiermee zelf ook backups terugzetten van hun website of dat niet?

bibawa
21/01/21, 09:52
In cPanel allessinds wel en werkt verrekes goed!
https://dl.acronis.com/u/pdf/Acronis_Backup_plugin_for_cPanel_en-US.pdf

Als je eens een demo wil contacteer me gerust kan ik je eens een trail accountje bezorgen.

Yourwebhoster
21/01/21, 11:50
Kunnen klanten hiermee zelf ook backups terugzetten van hun website of dat niet?

Voor Plesk en cPanel kan dit, voor DirectAdmin niet. Mocht je meer info willen of willen testen, neem dan gerust contact op. Je kan ook partner toegang krijgen zodat je kan testen hoe je het zelf kan verkopen.

Hostingwalk
24/01/21, 23:25
Tijdje Acronis gebruikt (maar wel is problemen met de agent en kernel gehad.) gebruik sinds kort https://github.com/payrequestio/directadmin-vps-backup
Voordeel is dat het open-source is en werkt op S3 Block Storage dus keuze uit Google Storage, Amazon S3 of Digitalocean Spaces.

Maakt ook .SQL backups, wel gaat momenteel alles via terminal, maar heb wel plannen om ook een Directadmin plugin te maken dit jaar.

Yourwebhoster
25/01/21, 07:31
Ziet er leuk uit. Van onze klanten moet ik zeggen dat de kernel problemen niet vaak voorkomen; en anders kan je deze zelf compileren. Kan mij 1 of 2 cases hier mee herinneren. Begin Corona zijn er even problemen geweest, maar dat is inmiddels stabiel en er is meer functionaliteit bij Acronis. Ideaal als je het voor meer doeleinden wil gebruiken dan alleen virtuele server backup.

Voor DirectAdmin is geen GUI integratie beschikbaar (wel een integratie voor de database, zie hier de Acronis backup plugin voor DirectAdmin (https://github.com/Yourwebhostereu/acronis-mysql)). Maar als je een GUI hebt dan is het natuurlijk geen match voor Acronis :-) Alleen dan kan je dus geen bare metal restore doen.

tvdh
05/02/21, 14:36
Heb nu voor wat test directadmin server jetbackup in gebruik.
Werkt perfect! Veel sneller en minder errors dan r1soft

Echter is het pakket al heel lange tijd in beta / edge tier.
Ze adviseren het dus nog niet voor productie.

Echter vind ik online diverse hosters die DA aanbieden icm. Jetbackup.
Iemand die hier meer over kan zeggen of ervaring er mee heeft in productie?