PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische hostingmarkt



Sparkridge
12/02/19, 09:32
Ik heb zo de indruk dat de meeste hostingbedrijven die ik opzoek vooral uit Nederland (Nederlandstalige markt) of Frankrijk komen (Franstalige markt). Wat is de reden hier eigenlijk voor en zijn er mensen die specifiek voor België kiezen als "hostingland"?

digger
12/02/19, 16:22
Ik denk dat de mensen die specifiek voor Belgie kiezen vooral Belgen zelf zijn of iig mensen en bedrijven die gesitueerd zijn in Belgie.

Daarnaast is het ook zo dat de consolidatie in Belgie al wat verder is en volgens mij is Combell dan ook de enige serieuze partij die over is in Belgie. Dat denk ik dan tenminste.

Zijn er nog andere partijen?

The-BosS
12/02/19, 16:43
Zijn er nog andere partijen?

Meer dan je denkt :p.

digger
12/02/19, 17:49
Meer dan je denkt :p.

Ok die bekend zijn in het buitenland? Of Nederland? Veel is toch al overgenomen door Combell?

Pepperfield
12/02/19, 18:57
Relatief veel van onze klanten zitten in België. Ook al doen we daar niet actief aan marketing. Blijkbaar liggen daar voor Nederlandse hosters ook kansen.

bibawa
12/02/19, 22:19
Hallo! Wij van Xenius.be zijn er ook nog :-)

Klopt dat er inderdaad de afgelopen jaren heel wat consolidatie is geweest.. Denk dat de Belgische markt op zich identiek is aan de NL markt, alleen is NL wat groter en heb je dus meer spelers..

digger
15/02/19, 14:40
Oh sorry zo bedoel ik het niet hoor. :)

Ik snap dat er in België ook nog steeds meerdere webhosters actief zijn. Ik vraag me wel af in hoeverre deze 'zichtbaar' zijn voor nieuwe klanten.

stefantriep
04/03/19, 20:35
Grote verschil met Nederland is toch ook dat je in Belgi? een soort studie ondernemen moet hebben behaald om een onderneming te kunnen starten? Zou dat niet een reden kunnen zijn?

IT-worX
04/03/19, 21:55
stefantriep : dat is sinds september 2018 ook niet meer nodig!

bibawa
04/03/19, 23:49
stefantriep : dat is sinds september 2018 ook niet meer nodig!

Jammere zaak, nu kan iedere kloefkaffer beginnen..

The-BosS
05/03/19, 00:48
Jammere zaak, nu kan iedere kloefkaffer beginnen..

Tja vraag me ook af waarom ik 3 jaar naar school moest daarvoor en nu iedereen ff zonder bewijs een zaak kan starten.

mgielissen
05/03/19, 16:41
Tja vraag me ook af waarom ik 3 jaar naar school moest daarvoor en nu iedereen ff zonder bewijs een zaak kan starten.Vroeger was in Nederland een middenstandsdiploma een vereiste om een eigen bedrijf te beginnen, eind jaren negentig was die vereiste afgeschaft.

IT-worX
17/03/19, 19:20
Drie jaar? Sinds jaar en dag kan je dat gewoon krijgen bij je middelbaar diploma als je in je studies iets van economie of boekhouden hebt gehad. Via avondonderwijs duurt het maximum een half naar. En wil je dat doen via afstandsonderwijs (zoals via NHA) dan duurt het uiteraard zo lang of jij het wilt.

Nu, op zich is dit toch geen ramp? Ik denk niet dat er één ondernemer hier op WHT schrik moet hebben van iemand die een hostingbedrijfje begint tussen de soep en de patatten. Goed hij zal misschien een paar pakketjes verkopen en wat domeinnamen maar dat lijkt me geen ramp? Ik kan alleen maar het gevolg voorspellen : de vakantie is gedaan, plots blijkt dat een hostingbedrijfje ook overdag support moet geven, ze geven het op en komen hier hun bedrijfje te koop zetten. Denk niet dat iemand hier failliet zal gaan door die paar overactieve jongelui :)