PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk neemt cPanel over



t.bloo
21/08/18, 16:23
typisch, het bedrijf achter Plesk neemt het bedrijf van cPanel over

https://tweakers.net/nieuws/142337/investeringsbedrijf-achter-plesk-koopt-cpanel.html

Domenico
21/08/18, 21:12
Ook hier is consolidatie gaande. Nu eens kijken of ze Plesk of cPanel gaan dumpen...

Marin
21/08/18, 22:07
Laten we hopen op Plesk :)

Domenico
22/08/18, 11:00
Ik hoop toch op cPanel.

chielsen
22/08/18, 11:17
Denk dus geen van beide. Teveel verschil en merkwaarde. Unilever (nu overgenomen door Upfield) heeft ook tig boters.

PimEffting
22/08/18, 11:18
Dat zou toch een domme strategie zijn, om een partij met een groot marktaandeel te killen?
Nu met beide producten kunnen ze een bredere doelgroep bedienen.

Ik ben eerder bang voor prijsverhogingen...
Zeker omdat er geen redelijk alternatief is buiten Cpanel en Plesk.

bibawa
22/08/18, 15:52
Voor beide panels is wel wat te zeggen, hebben ze beiden gebruikt en cPanel werkt toch beter ook vooral qua support...

En wat met WHMCS ? dat was toch ook van cPanel of zat cPanel toch ook voor iets mee tussen ..?

Pepperfield
22/08/18, 20:52
Technisch gezien heeft Plesk niet cPanel overgenomen. Er zit een investeerder achter die nu zowel voor Windows als Linux kan leveren. Op zich een strategische keuze.

Op de site van cPanel staat overigens niets hierover.

Marin
22/08/18, 21:42
Er zit een investeerder achter die nu zowel voor Windows als Linux kan leveren. Op zich een strategische keuze.

Maar dat konden ze toch al met Plesk? Denk niet dat dat de reden is

Pantsy
23/08/18, 18:02
Plesk heeft inderdaad niet cPanel overgenomen maar de investeringsmaatschappij welke ook Plesk in zijn portfolio heeft.

Zie ook: https://blog.cpanel.com/cpanel-oakley-investment-faq/

Slimme zet van Oakley :-)

Domenico
24/08/18, 16:38
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Heb met verschillende partijen gesproken hierover en allen denken ze dat een van de twee het moet gaan ontgelden. Het zou mij niets verbazen als dit bij de deal met cPanel is inbegrepen en dat zou dan weer geniaal zijn van cPanel.

Oakley is sowieso 'goed' bezig kwa aquisities zoals Intergenia en Host Europe.

chielsen
25/08/18, 23:55
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Heb met verschillende partijen gesproken hierover en allen denken ze dat een van de twee het moet gaan ontgelden. .

Waarom dan? Ze bestaan toch prima naast elkaar, en er is geen grotere concurrent.
Ik denk de (illusie van) keuze wel goed is. En ze houden elkaar ook nog een beetje scherp.

Wat PimEffting zegt zou me niks verbazen. Prijzen kunnen wel wat omhoog. Ook denk ik dat wat minder of efficientere ontwikkeling kan plaatsvinden en wellicht minder marketing (concurrent nu vnml met jezelf). Dus qua investering zeker niet gek.

Pantsy
29/08/18, 22:21
Sja, cPanel is velen malen groter dan Plesk, dat is wel een feit. Wat er gaat gebeuren, wij gaan het allemaal beleven!

ronaldvanhoeven
04/09/18, 19:17
Liever cPanel dumpen :)

Mark17
05/09/18, 01:50
En WHMCS zit nu dus ook bij die partij. Eens zien wat ze daar mee gaan doen (hopelijk gaan ze zich meer aantrekken van klanten en wetgeving).

ju5t
05/09/18, 07:53
Maar WHMCS is toch helemaal niet van cPanel? Ze werken nauw samen en cPanel heeft aandelen in WHMCS, maar ze zijn niet volledig eigenaar. Welk bericht heb ik gemist?

The-BosS
05/09/18, 10:27
En WHMCS zit nu dus ook bij die partij. Eens zien wat ze daar mee gaan doen (hopelijk gaan ze zich meer aantrekken van klanten en wetgeving).

Tuurlijk niet, investeerder kijkt gewoon naar wat het opbrengt en zolang iedereen het blijft gebruiken ondanks dat ze er meer problemen mee hebben dan iets anders zal er nooit iets veranderen. Kijk maar naar Apple dat is het beste voorbeeld dat waar klanten ook klagen en zagen maar toch altijd het nieuwste van het nieuwste model kopen, dus waarom zou je dan een deftig product maken als het toch verkoopt :p.

Pantsy
05/09/18, 18:38
cPanel heeft inderdaad aandelen in whmcs en heeft geen meerderheidsbelang zo ver ik weet.

servict
18/09/18, 10:39
Er zal niets gedumpt worden vermoed ik, het zijn totaal verschillende pakketten met verschillende invalshoeken..