PDA

Bekijk Volledige Versie : raq4 ==> raq550



babak
20/09/02, 11:22
Hi


Situatie: Ik heb een raq4 met 100 sites en draait ook mijn DNS en wil hem vervangen met een raq550.

Oplossing: Hoe?


Hoe kan ik het beste doen? Er is nog geen migration-software hiervoor.

Hij draait ook mijn DNS, dus als ik hem uitzet, vallen mijn sites op andere servers ook uit?
Als ik simpelweg /etc/named va raq4 naar raq550 kopiert, werkt ie wel?
Hoe en wat is een beste oplossing met weinig risico’s?

P.s: dont ask why a raq :W:


Alvast bedankt voor jullie meningen/hulp.

uFx
20/09/02, 13:51
Er is een beta versie van de CMU beschikbaar voor de RAQ550:

ftp://ftp-eng.cobalt.com/pub/users/jeffb/cmu/beta/RaQ550-All-CMU-2.41.pkg

Lees ook even de changelog:

ftp://ftp-eng.cobalt.com/pub/users/jeffb/cmu/beta/CHANGELOG

Betreft de DNS: als je je RAQ uitzet, dan valt inderdaad de DNS weg. Ik weet niet of je de tweede nameserver op dezelfde RAQ draait? Anders zou ik hem niet zomaar uitzetten ;)

Het kopiëren van /etc/named lukt helaas niet, omdat de RAQ550 met een geheel andere structuur werkt. Waarschijnlijk moet je daarvoor even een convert scriptje schrijven...

babak
20/09/02, 14:02
Ja ik draai ook sec-dns op dezelfde raq (weet ik niet hoe het anders kan. :(

1.Als ik hem dan met een raq4r vervangt, gaat het wel simpel en zonder risico’s?
2.Als ik maar een site van raq4 op raq550 wil zetten, is er een simpelere manier dan handmatig een nieuwe account maken en bestanden uploaden?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

uFx
20/09/02, 14:43
1. Ja, volgens mij heb je al een RAQ4r als je in je huidige RAQ4 een extra HD plaatst.
2. Euh nee, alleen via de CMU waarschijnlijk

superior-is
21/09/02, 13:18
Origineel geplaatst door uFx
1. Ja, volgens mij heb je al een RAQ4r als je in je huidige RAQ4 een extra HD plaatst.

Dan mis je (volgens mij) de software om de softraid aan te sturen. Dus je zou 'm moeten restoren. Daarbij mis je een tweede netwerkkaart en heb je dus niet een 100% raq4r.

Trouwens waarom wil je migreren naar een 550? Vanwege een performance probleem? Anders zou je beter kunnen wachten en vervolgens dan een 550 aanschaffen. Dan kan je tenminste je DNS scheiden op twee machine's.

babak
21/09/02, 13:27
Het gaat erom dat ik al een raq550 heb en ben ik best tevreden erover. Mijn Raq4 is een dedicated, dus wil ik hem vervangen met een colocated. Vandaar!!

Ik kan kiezen tussen een raq4 of raq550 als vervanger, maar ik draai mijn 1e en 2e dns ook op mijn raq4 + wat websites, dus zit ik wel een beetje twijfelen van wat nou het beste oplossing/manier is om dit allemaal geregeld te krijgen. Waar ik me zeker zorgen om maak, is mijn dns. Ik wil er geen sites meer erop hosten maar puur voor dns en mijn eigen website gebruiken en liever ook gelijk mijn 2e dns op een andere server zetten. ( het is allemaal te te ingewikkeld en moeilijk om een beslissing nemen).

Alvast bedankt voor jullie meningen/hulp.

lacanau
13/10/02, 14:05
Ik heb zelf het volgende probleem.

Ik heb nu de dns draaien op een raq 4 tweede dns kijkt naar de eerste dns (is een andere dns)

Mijn provider gaat me binnenkort een nieuwe ip reeks geven.

Ik moet dus de dns op een andere server zetten en alle ip nummers van de sites overzetten.

Als ik simpelweg /etc/named

Hierna moet ik toch nog een cgi script draaien.

Kan ik dit bestand nu handmatig wijzigen en overzetten naar een andere server ?

Alles opnieuw invoeren in een nieuwe server neemt heel erg veel tijd in beslag.

Wie heeft er een idee ?

uFx
14/10/02, 08:47
Je kunt in principe het /etc/named/records bestand bewerken, en daar de nieuwe IP adressen inzetten. Vervolgens draai je via de shell nog het volgende script:

/usr/admserv/cgi-bin/.cobalt/dns/index.cgi

En hij maakt weer netjes alle pri.* (of sec.*) bestanden aan.