PDA

Bekijk Volledige Versie : Arbeidsongeschiktheids verzekering



tripleinterac.
25/05/18, 01:38
Arbeidsongeschiktheids verzekering. Iemand tips?wel of niet doen?

Bart L
25/05/18, 08:54
Heb je voldoende lucht om even uit te zitten als het misgaat, kids & vrouw & huis & hond? Valt alles om als jij even niks doet enz. Allemaal van belang voor de afweging.

tripleinterac.
25/05/18, 10:30
Er is gelukkig wel een buffer!

Ramon Fincken
25/05/18, 11:15
Er is gelukkig wel een buffer!

Ook als je een dwarsleasie krijgt? of een been mist? of dat je hoofd (hersenen) niet meer 100% zijn? Ook voor echt langere tijd?

Marin
25/05/18, 11:18
Als ondernemer zijnde is AOV gewoon een must. Als je inderdaad 100% arbeidsongeschikt raakt is je buffer erg snel op hoor! Een buffer is leuk maar zet die dan in om bijvoorbeeld een wat langere wachttijd op te nemen in je AOV, dat scheelt je wat premie.

tripleinterac.
25/05/18, 11:25
Ik ga maar eens een afspraak maken met mijn verzekeringsman...

arnoftw
25/05/18, 13:35
Ik zit momenteel te kijken naar broodfonds: https://www.broodfonds.nl/
Iemand daar ervaring mee?

Marin
25/05/18, 13:54
Ik zit momenteel te kijken naar broodfonds: https://www.broodfonds.nl/
Iemand daar ervaring mee?

Dat is juist leuk als je die buffer niet hebt. maar die gaan je niet helpen als je volledig arbeidsongeschikt raakt tot aan je pensioen. Zij betalen namelijk max 2 jaar. Een beetje ondernemer kan wel een aantal maanden op zijn/haar buffer teren. Het wordt vervelender als je volledig wordt afgekeurd en tot aan je pensioen niks krijgt.

tripleinterac.
25/05/18, 23:56
Over een week heb ik een gesprek met een adviseur. Als iemand nog vragen heeft welke ik voor kan leggen, dan neem ik ze mee en stuur ik deze later hier weer terug.

Pepperfield
26/05/18, 19:12
Ik ben benieuwd naar de kostenstructuur. Is het echt een verzekering? Of is het iets als een spaarpolis?

tripleinterac.
26/05/18, 23:26
Ik ben benieuwd naar de kostenstructuur. Is het echt een verzekering? Of is het iets als een spaarpolis?

Ik zal dit meenemen en kom hier op terug.

Marin
27/05/18, 01:39
Ik ben benieuwd naar de kostenstructuur. Is het echt een verzekering? Of is het iets als een spaarpolis?

Bij een verzekering is het echt een verzekering. Ze betalen (als het goed is) uit tot je pensioen leeftijd.

Tuxis_IE
29/05/18, 12:49
Ik zou in ieder geval de kop verzekeren zodat je iets krijgt als het helemaal mis gaat.
In onze branche kost dat ook niet zo veel, dat wil zeggen, als je niet buiten de deur werkt. Tussen de 200 en 300 per maand.

Ramon Fincken
29/05/18, 12:58
Tuxis niet helemaal .. want zelfs als je niet buiten de deur werkt .. ga je vast wel eens naar buiten (en kun je aangereden worden), of op vakantie, of sta je op een keukentrap ..

Tuxis_IE
29/05/18, 13:04
Tuxis niet helemaal .. want zelfs als je niet buiten de deur werkt .. ga je vast wel eens naar buiten (en kun je aangereden worden), of op vakantie, of sta je op een keukentrap ..

Ik bedoel niet dat je niets kan mankeren als je op kantoor werkt :-)
Het ging er meer om dat als je bij klanten op locatie werkt en veel op de weg zit de premie flink hoger wordt.

Ramon Fincken
29/05/18, 13:06
aaaaa!

Marin
29/05/18, 14:17
Ik bedoel niet dat je niets kan mankeren als je op kantoor werkt :-)
Het ging er meer om dat als je bij klanten op locatie werkt en veel op de weg zit de premie flink hoger wordt.

Valt op zich ook nog wel mee hoor. Wij doen vaak geen zwaar fysiek werk. Die 200-300 klopt wel maar hangt ook een beetje af van de leeftijd waarop je hem voor het eerst afsluit. Ze willen vaak weten hoeveel % van de tijd je op d weg zit, hoeveel KM je rijdt en hoeveel je met machines werkt e.d.

tripleinterac.
31/05/18, 01:14
Bedankt allemaal voor jullie input! Ik moet dus ook goed op mijn antwoorden letten om de premie lager te krijgen.

Maandag komt de verzekeraar langs, ben benieuwd wat hij allemaal gaat "aansmeren".

virtuality
31/05/18, 08:01
Het belangrijkste is dat je een verzekeraar zoekt waarbij je niet op je antwoorden hoeft te letten [emoji1303]

tripleinterac.
31/05/18, 10:40
Uiteraard... maar tegenwoordig maakt zelfs de kleur van je auto uit voor de premie voor je auto verzekering.

We gaan er natuurlijk straks ook een aantal naast elkaar leggen om de prijs/kwaliteit te bepalen.

E_Vijfhuizen
31/05/18, 15:45
"Maandag komt de verzekeraar langs, ben benieuwd wat hij allemaal gaat "aansmeren"."

Kun je ons op de hoogte houden na je afspraak maandag? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Pepperfield
01/06/18, 09:07
Ik wens je veel wijsheid. Laat je niet zomaar alles aansmeren. En ik ben uiteraard ook geinteresseerd in de uitkomst.

tripleinterac.
01/06/18, 09:44
Ik hou iedereen hier op de hoogte... en maandag zal ik niet direct iets tekenen :-)