PDA

Bekijk Volledige Versie : VoIP hosting



JeeBee123
24/05/18, 01:35
Hoi!

Ik ben benieuwd of hier ook hostingproviders zijn die VoIP aanbieden. Wij zijn op zoek naar een control panel om VoIP aan te bieden aan zakelijke klanten.

Wij werken nu met 3CX en hebben een aantal klanten waar wij de VoIP voor regelen, deze beheren wij voor hen.

Maar is er ook een control panel zodat klanten zelf hun VoIP kunnen beheren? Of zouden wij hier zelf iets voor moeten ontwikkelen?

Wij werken met WHMCS.

raymonvdm
24/05/18, 22:05
Ik ken wel een partij die deze oplossingen aanbied. Ik weet alleen niet of ik hier zo maar namen mag noemen.

tripleinterac.
24/05/18, 23:01
Wij werken veel samen met Partner Netwerk. Die zijn ook 3CX expert.

JeeBee123
25/05/18, 02:40
Ik ken wel een partij die deze oplossingen aanbied. Ik weet alleen niet of ik hier zo maar namen mag noemen.
Wellicht even een privébericht ;)


Wij werken veel samen met Partner Netwerk. Die zijn ook 3CX expert.
Dankje! Ik zal eens kijken welke diensten zij aanbieden.


Wij willen gerust investeren in VoIP aangezien veel van onze klanten deze dienst bij ons onder willen brengen. Wij willen ze graag de mogelijkheid geven om ook zelf de VoIP te kunnen beheren.

tripleinterac.
25/05/18, 08:54
Waarom zou ik deze informatie geheim houden... is toch een forum om elkaar te helpen?

JeeBee123
25/05/18, 10:59
Alle informatie die je hebt en openbaar wil maken: graag! :)

tripleinterac.
25/05/18, 23:02
Zijn er nog specifieke zaken welke je wilt weten? Dan kan ik er antwoord op geven als ik het weet.

JeeBee123
29/05/18, 05:15
Zijn er nog specifieke zaken welke je wilt weten? Dan kan ik er antwoord op geven als ik het weet.

Het gaat meer om dat klanten zelf hun (bijvoorbeeld) 3CX / Asterix instellingen kunnen beheren. Bijvoorbeeld doorschakelnummer wijzigen, extensies aanmaken enzovoort.

Nu zie ik dat er op https://www.modulesgarden.com/products/whmcs/asterisk-voip-center een module staat, deze is echter alleen voor de admin.


Ik zoek iets voor de client-side.

tripleinterac.
29/05/18, 07:25
Vraag anders een demo aan voor 3CX, dan kan je alles even proberen.
3CX heeft ook client-software en apps voor op je mobiel. Handig voor als je met een soft-phone wilt bellen.

The-BosS
29/05/18, 09:27
Vroeger bestond er van elastix een MT (multi tenant) versie speciaal voor voip hosting, maar geen idee of ze dit nog updaten. Maar het is zeker eens de moeite om het te testen, verder heb je ook nog wa commerciele zaken zoals 4psa.

Tuxis_IE
29/05/18, 11:44
Wij van WC een zouden willen adviseren om eens te kijken naar kerioindecloud.nl
Dan krijgt iedere klant een eigen omgeving waar ze helemaal vrij zijn om het in te richten zoals ze willen. Ook extenties toevoegen, gebruikers toevoegen, sluitingstijden etc.
En je bent vrij om je eigen trunks erin te plaatsen. Dan zou ik in jullie geval dan wel even doen voor de klant.

JeeBee123
01/06/18, 01:17
Vraag anders een demo aan voor 3CX, dan kan je alles even proberen.
3CX heeft ook client-software en apps voor op je mobiel. Handig voor als je met een soft-phone wilt bellen.

Yes, inmiddels binnen en mee aan de slag. Ziet er goed uit!

JeeBee123
01/06/18, 01:19
Vroeger bestond er van elastix een MT (multi tenant) versie speciaal voor voip hosting, maar geen idee of ze dit nog updaten. Maar het is zeker eens de moeite om het te testen, verder heb je ook nog wa commerciele zaken zoals 4psa.

Zo te zien bestaat het nog. Bedankt, ga mij er eens in verdiepen!

- - - Updated - - -


Wij van WC een zouden willen adviseren om eens te kijken naar kerioindecloud.nl
Dan krijgt iedere klant een eigen omgeving waar ze helemaal vrij zijn om het in te richten zoals ze willen. Ook extenties toevoegen, gebruikers toevoegen, sluitingstijden etc.
En je bent vrij om je eigen trunks erin te plaatsen. Dan zou ik in jullie geval dan wel even doen voor de klant.

Yes, eigen trunks plaatsen is wel een must. Hebben liever alles ook op eigen servers staan in eigen beheer.

Maar zo lang de trunk bij ons zelf staat is dan prima. Thanks, ga er naar kijken!

Tuxis_IE
01/06/18, 06:32
Yes, eigen trunks plaatsen is wel een must. Hebben liever alles ook op eigen servers staan in eigen beheer.


Je kan het zelf hosten. Kerio Operator is niet Multi Tenant. Nu is de belasting niet zo groot maar iedere instantie is bij ons een eigen VM en dat geeft veel vrijheid voor bijzondere situaties.
Als je het zelf gaat draaien, wat natuurlijk kan, en je wilt snel een nieuwe klant de lucht in hebben zul je iets met clonen ofzo kunnen gaan doen en dan via de API configureren.

tripleinterac.
01/06/18, 08:41
Heb je dit ook via Partner Netwerk geregeld?

Pepperfield
01/06/18, 10:03
Kerio is overgenomen door GFI Software. Zie https://www.gfi.com/welcome-kerio. Dat zal consequenties hebben voor de producten van Kerio.

Tuxis_IE
01/06/18, 14:03
Kerio is overgenomen door GFI Software. Zie https://www.gfi.com/welcome-kerio. Dat zal consequenties hebben voor de producten van Kerio.

We hebben met GFI om de tafel gezeten. Er gaat niet vreselijk veel veranderen aan de productlijn of licentievormen.
GFI krijgt de support ook op de rit en ze beginnen langzamerhand weer features toe te voegen.
Dus geen reden om het niet te gebruiken.

mgielissen
01/06/18, 17:42
FusionPBX is een multi tenant distro, is een Gui om FreeSwitch heen.

xRoThx
23/09/18, 23:06
Ik kan 3CX zeker aanraden. Een duidelijke eenvoudige webinterface om alles te beheren. Veiligheid gaat voorop, je kan het gratis gebruiken voor kleineren klanten.

Je kan eens kijken op hun website. Eigen trunks toevoegen kan, ze supporteren verschillende partijen