PDA

Bekijk Volledige Versie : Server verzekeringen



Ramon Fincken
07/05/18, 20:06
Waar en hoe hebben jullie je hardware verzekerd tegen brand, diefstal (en beschadiging) ?
(Mag ook per PM indien je dit prive wil houden)

Ik loop aan tegen onduidelijke voorwaarden of voorwaarden waarin ik verantwoordelijk word gehouden voor het functioneren en periodiek keuren van blussystemen in een datacenter.

virtuality
07/05/18, 20:38
Die voorwaarden zijn bij ons dat het onze verantwoording is om aan te tonen dat het datacentrum dit onder controle heeft. Dat kan zijn dat we een ISO certificaat moeten overleggen of een keuringsrapport van de blus- of alarmsystemen. Meestal is ISO 27001 voldoende en de datacenters werken hier aan mee wanneer nodig.

PimEffting
08/05/18, 07:57
Dit valt gewoon onder de inboedelverzekering. We hebben het datacentrum als tweede adres opgegeven.
Tevens belangrijk is de aansprakelijkheidsverzekering: stel dat onze server vlam vat en schade veroorzaakt, wil je dat gedekt hebben.

Ramon Fincken
08/05/18, 07:59
Dit valt gewoon onder de inboedelverzekering. We hebben het datacentrum als tweede adres opgegeven.
Tevens belangrijk is de aansprakelijkheidsverzekering: stel dat onze server vlam vat en schade veroorzaakt, wil je dat gedekt hebben.

Dat weet ik nog niet zo zeker (de inboedel). Dat wil zeggen .. DC is niet van jou en de brandblusinstallatie ook niet.
Beroeps en bedrijfsaansprakelijkheid is geregeld, maar het zit m voor mij nu in hoe ik mijn eigendommen verzeker.

t.bloo
08/05/18, 15:05
Er zit voor de verzekering een verschil tussen eigen hardware en hardware van de klant. Het laatste valt onder de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

Ramon Fincken
08/05/18, 15:13
Het gaat om onze eigen hardware