PDA

Bekijk Volledige Versie : Selectiecriteria bij een VPS huren



johnbolleman
09/04/18, 18:31
Wat is belangrijk om op te letten bij een VPS huren tips? ik zie er veel en sommge spreken me meer aaan dan anderen. zoek ook iets van support kent iemand Smart-vps?

ju5t
09/04/18, 23:26
Wat ga je doen met je vps?

Dat je support zoekt is dus alvast een punt waar je rekening mee kunt houden. Maar wat verwacht je van support? Wil je 24/7 kunnen bellen? Wil je alles uitbesteden? Zoals je ziet is het niet gemakkelijk om je zomaar een antwoord te geven.

smart-vps ken ik niet. Ik begrijp nooit dat partijen een server aanbieden met 3 cpu's. Dat geeft ze bij mij een minpunt. Ook al kan het verder een prima partij zijn.

SpectraIP
10/04/18, 01:10
Wat is belangrijk om op te letten bij een VPS huren tips? ik zie er veel en sommge spreken me meer aaan dan anderen. zoek ook iets van support kent iemand Smart-vps?

Hangt heel erg van je wensen/eisen af, is niet echt een standaard antwoord voor.
Kijk bijv. naar reactietijden, op welke manier wordt support verleend, wat is inbegrepen bij de support en wat niet, worden er backups gemaakt, hoe is de storage opgebouwd (netwerkstorage of lokaal, HDD's of SSD's, welke snelheden) etc.


Ik begrijp nooit dat partijen een server aanbieden met 3 cpu's. Dat geeft ze bij mij een minpunt. Ook al kan het verder een prima partij zijn.

Waarom begrijp je dat niet ?

ju5t
10/04/18, 08:16
Waarom begrijp je dat niet ?

Ik weet niet genoeg van alle ins- en outs van CPU scheduling bij iedere virtualisatietechniek dus misschien dat mijn mening gedateerd is maar eerder kon dit juist voor performance problemen zorgen.

Tuxis_IE
10/04/18, 12:09
Probeer door de mooie verhalen op de website te prikken. Probeer wat verhalen online te vinden.

100% huis tuin en keuken SSD of gewoon fatsoenlijke SSDs?
Overcommitment?
Trage storage
Slecht/vuil netwerk

Goedkoop is duurkoop.

Wat kost de VPS werkelijk. € 10,00 per maand of € 10,00 per maand met 100%SSD en 1 GB mem*
Hoe harder je moet zoeken naar de echte prijs, hoe harder je moet wegrennen. Want dit is pas de eerste verassing.

Als de supportvragen beantwoord worden met: "Dan kunt u de VPS naar een aandere NODE/unit/regio verhuizen. Wellicht helpt het?" begin met rennen.

Bel ze eens op.

* de 1e week

ronaldvanhoeven
10/04/18, 21:04
Het lijkt me van belang dat je het goed kan vinden met je leverancier. Dat je er vertrouwen in hebt. Ook voor een VPS geldt: "alles heeft zijn prijs" of "goedkoop kan duurkoop zijn" . Wat verwacht je aan techniek? Supersnelle vps of huis tuin en keuken vps?

Als je echt alles zelf kan en nooit ondersteuning nodig hebt, dan kan je een goedkope aanbieder zoeken.

systemdeveloper
10/04/18, 21:18
Ook handig om even te checken (ripe e.d.) of de partij geen reseller is, eigen hardware heeft etc. Maakt de communicatielijn vaak wat korter en sneller als er een storing is.

Tuxis_IE
11/04/18, 12:40
"Als je echt alles zelf kan en nooit ondersteuning nodig hebt, dan kan je een goedkope aanbieder zoeken. "

Dus als je het zelf kan, dan mag de VPS traag, slecht en brak zijn?

Je bedoelt waarschijnlijk: Als je het zelf kan hoef je niet aan je aanbieder te vragen of hij tegen betaling zaken voor je regelt op jouw VPS.
De VPS wordt er niet goedkoper of duurder van. Het meer een kwestie of de leverancier dat uberhaubt aanbied.

Als je hulp nodig hebt bij het installeren van PHP 7 zijn er maar weinig leveranciers die dat even gratis voor je doen. Je heb een SLA of een managed server of uurtje factuurtje.

vDong
11/04/18, 19:15
Ook handig om even te checken (ripe e.d.) of de partij geen reseller is, eigen hardware heeft etc. Maakt de communicatielijn vaak wat korter en sneller als er een storing is.

Hoe wil je dat zien bij ripe dan? De ip reeks die ik afneem bij een rack heeft bij ripe "customer 678" oid staan, Hoe wil je het verschil zien tussen direct bij mij afnemen of bij een klant van mij met die informatie?

systemdeveloper
11/04/18, 20:52
Hoe wil je dat zien bij ripe dan? De ip reeks die ik afneem bij een rack heeft bij ripe "customer 678" oid staan, Hoe wil je het verschil zien tussen direct bij mij afnemen of bij een klant van mij met die informatie?

Bij mij staat gewoon systemdeveloper.nl. Kun je toch laten wijzigen?

virtuality
11/04/18, 21:07
Hoe wil je dat zien bij ripe dan? De ip reeks die ik afneem bij een rack heeft bij ripe "customer 678" oid staan, Hoe wil je het verschil zien tussen direct bij mij afnemen of bij een klant van mij met die informatie?

Je kunt aan de RIPE informatie zien dat je bij Serverius zit. En dat het Cust685 is [emoji1303]
Je hebt daar zo te zien 9 subnets en geen eigen AS nummer.
Op basis van de reverse DNS van die IP adressen zien we een berg servers van jou en van klanten. Omdat de gateway een reverse DNS heeft met ictf.nl kunnen we zien dat het jouw netwerk is dus de systemen met andere domeinnamen zijn vermoedelijk klanten.
Het is allemaal giswerk maar het geeft een indruk van het netwerk en de lijntjes in communicatie.

vDong
12/04/18, 02:00
Je kunt aan de RIPE informatie zien dat je bij Serverius zit. En dat het Cust685 is [emoji1303]
Je hebt daar zo te zien 9 subnets en geen eigen AS nummer.

De 9 subnets (ik ontken noch bevestig :) ) ben ik wel benieuwd naar.


Op basis van de reverse DNS van die IP adressen zien we een berg servers van jou en van klanten. Omdat de gateway een reverse DNS heeft met ictf.nl kunnen we zien dat het jouw netwerk is dus de systemen met andere domeinnamen zijn vermoedelijk klanten.
Het is allemaal giswerk maar het geeft een indruk van het netwerk en de lijntjes in communicatie.
Zoals je zegt, het is redelijk giswerk, zelfs grotere resellers zou ik kunnen voorzien van eigen subnets (en bijbehorende reverse dns).
Ik bied zelf geen whitelabel vps reselling aan (anders was ik wel flink meer voorzichtig geweest)

Hoewel ik 100% achter je visie sta dat "alles zoveel mogelijk in de hand hebben beter is" vind ik de detectie daarvan op technische manieren lastig, mijn ervaring bij het detecteren of iemand een reseller is, lijkt beter te werken door door te vragen op techniek en vooral over redundancy. Bij de social engineering manier lijken de meeste resellers zwaar door de mand te vallen.

virtuality
12/04/18, 08:22
Zoek op ripe.net op Cust685.
Er zijn diverse sites die gelijk ook DNS later zien.

Gewoon praten lijkt mij ook het beste maar ik wilde alleen aangeven dat er genoeg te vinden is.

The-BosS
12/04/18, 09:47
Ook handig om even te checken (ripe e.d.) of de partij geen reseller is, eigen hardware heeft etc. Maakt de communicatielijn vaak wat korter en sneller als er een storing is.

Dat hangt er ook vanaf welke meerwaarden de reseller aanbied, je kunt je ook de vraag stellen heb je liever een reseller die weet waar zijn gebreken liggen (bvb hardware) en dit door een 3de partij laat doen of een ik doe alles zelf (12 stielen, 13 ongelukken) partij. Om het even in de praktijk voor te stellen, je zit bij een partij die alles zelf in de hand heeft maar een uur rijden van het datacenter zit. Dan ben je al een zeker dat het minimaal een uur gaat duren voor een hardware probleem opgelost is. Waar een partij die bvb een dedicated server afneemt bij een andere partij die on-site personeel heeft het hardware probleem misschien binnen de 5 minuten opgelost is (afhankelijk van de SLA's). Alles zelf in de hand hebben wil daarom niet perse zeggen dat je het ook allemaal zelf kunt beheren.

Voor de ene is een criterium om zaken te doen met een bepaalde partij omdat ze achter de hoek zitten en er op de koffie kunnen, voor een andere is het juist de goedkoopste partij waar ze mee in zee gaan of een partij die 24x7 beschikbaar is. Dit zijn zaken waar iedereen voor zichzelf moet over beslissen en waar je jezelf goed bij moet voelen, wij kunnen hier wel zeggen doe het zo of zo, maar uiteindelijk moet je zelf de knoop doorhakken.

systemdeveloper
12/04/18, 13:40
The-BosS, dat klopt. Heet hoeft niet persé slecht te zijn om reseller ván te zijn hoor. Je moet alleen even wat doorvragen.

E_Vijfhuizen
16/04/18, 18:32
Wat The-BosS zegt hierboven. Het is allemaal geheel afhankelijk van de wensen en eisen.

Bob J.
17/04/18, 01:08
johnbolleman Ben je al wat wijzer geworden van de antwoorden?

Er even vanuit gaande dat iedereen op zoek is naar de beste support, beste netwerk en de beste prijs blijft dit gewoon heel erg moeilijk. Hier wordt gezegd om naar reviews te kijken maar misschien dat je vandaag ook de tenenkrommende spijtbetuiging van Dotan (https://www.facebook.com/DotanMusic/videos/1948289675203933/) hebt gezien waarin hij zijn excuses aanbied voor zijn trollenleger op social media kun je eigenlijk al vanuit gaan dat de vele positieve maar ook negatieve (concurrent/boze ex-klant?) reviews niet altijd oprecht zijn. En ook op deze site is vaak geklaagd over de zogenaamde onafhankelijkheid van de bestaande reviewsites.

Ik denk dat je het beste kunt beginnen met het vragen om test accounts en zelf gewoon gaat testen. Langdurige contracten zou ik tegenwoordig zeker niet meer aangaan zodat je op elk gewenst moment kunt overstappen..

patrickekkel
17/04/18, 22:36
De 9 subnets (ik ontken noch bevestig :) ) ben ik wel benieuwd naar.

Als ik zo naar die subnets kijk zijn dat nog de oude subnets van mij geweest in het verleden.

Mocht jij die subnets niet in gebruik hebben zal ik als ik jou was even vragen aan GIjs of hij dat voor jou kan aanpassen!

WilliamAdams
18/04/18, 13:55
Ik denk dat het voor veel mensen gewoon een kwestie is van hoe de site eruit ziet. :wacko:

patrickekkel
21/04/18, 15:33
Ik denk dat het voor veel mensen gewoon een kwestie is van hoe de site eruit ziet. :wacko:

Het gaat uiteindelijk niet om de site van de betreffende provider.
Het belangrijkste is dat de provider kennis heeft van het product wat hij aanbied.

Ik heb hier een heel goed voorbeeld wat ook werkelijk gebeurd is paar maanden terug.

Mijn werkgever had zijn hosting en mail boxen uitbesteed aan iemand die dit naast zijn huidige baan erbij deed.
De zogenaamde Zolderkamer Hoster.

Zij hebben er nooit bij nagedacht hoe belangrijk hun mail kan zijn en hoeveel geld het kost als dit eruit ligt.
Zolang het draait is er geen enkel probleem en hebben ze er geen omkijken naar.
Totdat de hele mail er een paar dagen compleet plat lag.

Jullie begrijpen het wel complete paniek en de betreffende hoster kwam enkel maar met smoesjes. puur omdat hij er niet uit kwam.
Zijn website zag er leuk uit en had een vlotte babbel.

Nu had mijn werkgever het geluk dat ik een kleine achtergrond had in de hosting wereld. en al zijn smoesjes met de grond gelijk maakte.
Daarna met spoed contact opgenomen met een partij de daadwerkelijk verstand heeft van de diensten die hij aanbied.
Zeer snel een offerte gemaakt en dezelfde dag nog binnen gehad. want ja mail daar kunnen wij niet zonder.

Mijn werkgever de offerte onder zijn neus gelegd en het enigste wat ik te horen kreeg was zo dat is maandelijks een hoop centjes.

Waarop ik heb gevraagd wat of nou meer geld koste. elke maand een goede managed dienst afnemen waar je elke maand een eerlijke prijs voor betaald.
of een paar dagen zonder mail zitten wat ze uiteindelijk een kleine 75 duizend euro heeft gekost.

Als je een vps neemt omdat je er mee wil spelen of omdat jij er een website op wil zetten over je parkiet wat hij dagelijks doet in zijn kooi.
Ja dan geef ik je groot gelijk dat je een dienst afneemt die goedkoop is. want het is geen ramp als dat er even uitligt.

Maar als het gaat om je complete bedrijfsvoering moet je niet afgaan op een gelikte website of een heel mooi verkopers praatje.
Je wil harde garanties en services. en ja daar moet voor betaald worden. en ik moet toegeven dat sinds zij verhuisd zijn naar deze provider die compleet de touwtjes in handen heeft wat betreft hardware, netwerk, dataverkeer en software. Dat het een hoop rust heeft gegeven op de zaak
if you pay peanuts you get monkeys.

Dwayne
23/04/18, 12:39
Wij hebben zelf goede ervaringen met CloudVPS en Neostrada. Neostrada kun je overigens niet bellen maar leveren wel uitstekende support via de mail.
Bij twijfel kun je ook een VPS voor een maand huren als test. Je kunt een aantal belastende commando's uitvoeren en een aantal vragen naar de support sturen om te kijken hoe snel deze reageren.

golden
30/07/18, 20:28
Iets ouder topic alweer maar gegarandeerd 1 die nog eens geraadpleegd gaat worden... Kijk niet enkel naar storage write/read speed maar ook naar het aantal iops. Die zeggen veel meer!

Maar enkel te testen als je hem kunt uitproberen of afneemt voor een korte periode.