PDA

Bekijk Volledige Versie : AVG/GDPR voor hosters en cloud providers 28 maart



Simon Besteman
22/02/18, 09:32
Op 28 maart houden we een kennissessie over de GDPR speciaal gericht op de vragen van hosters en cloudaanbieders. De experts van ICTRecht, maar ook de Autoriteit Persoonsgegevens komen uitleg geven en vragen beantwoorden van hosters en cloud providers over de nieuwe wetgeving. Acronis komt vertellen over de problematiek rond backups (ja die moeten ook aan de wet voldoen).

Schrijf je snel in, het is al bijna compleet! De sessie is gratis. Meld je aan via deze link (https://www.eventbrite.nl/e/registratie-gdpr-kennissessie-met-qa-voor-hosting-en-cloud-providers-42902037148)

Ber|Art
26/02/18, 11:42
Simon, wordt deze sessie ook gestreamt?

CharlieRoot
26/02/18, 20:38
Ja dat lijkt me handig, ik wil er ook wel meer over horen !

Simon Besteman
27/02/18, 09:44
Ik vind het een leuk idee Berrie! Ik kijk wat we kunnen doen (ik kan nog even geen belofte maken, we moeten ook even kijken wat het kost natuurlijk)

Simon Besteman
28/02/18, 12:21
Even een update. We hebben een technische oplossing om de stream mogelijk te maken. Iets dat we nog even moeten regelen is toestemming van de AP voor de stream. We kunnen niet zonder instemming van hun kant de sessie openbaar toegankelijk maken

Spyder01
28/02/18, 12:28
Zou mooi zijn als het allemaal lukt.

Simon Besteman
01/03/18, 09:59
Ik doe mijn best :-)

Simon Besteman
19/03/18, 12:54
Een stream gaat helaas niet lukken. De Autoriteit persoonsgegevens wil het niet.

DutchTSE
19/03/18, 21:17
En alleen het geluid (vragen, antwoorden) streamen? Dan is er niemand zichtbaar maar kan de AP wel zoveel mogelijk mensen informeren. Dat lijkt mij tenslotte hun doel.

Marin
19/03/18, 21:35
En alleen het geluid (vragen, antwoorden) streamen? Dan is er niemand zichtbaar maar kan de AP wel zoveel mogelijk mensen informeren. Dat lijkt mij tenslotte hun doel.

Het heeft met de rechten te maken vooral. Een professionele streamingoplossing is heel erg prijzig. Wij hadden er 1 beschikbaar van een partner waarbij straming via Youtube goed mogelijk was. Helaas geef je daarmee wel alle rechten af aan Google. Ik begreep dat er nog enkele laatste plaatsen zijn dus je kunt je altijd nog even inschrijven om zelf aanwezig te zijn.

Simon Besteman
20/03/18, 10:09
Klopt. Het heeft te maken met het feit dat de AP bang is dat er er beeldmateriaal is dat juridisch bindend voor hun zal zijn. Begrijpelijk zijn ze heel erg voorzichtig hiermee.

Simon Besteman
27/03/18, 12:03
Het is morgen he? Als het goed is hebben jullie een reminder gehad met het adres. Het is in de Passenger Terminal in Amsterdam

adriaanhogensti
28/03/18, 20:12
Kunnen we na vandaag nog ergens een verslag of samenvatting lezen over deze dag? Zou wel heel erg fijn zijn want ik kon er helaas niet bij zijn.

Marin
28/03/18, 20:35
Kunnen we na vandaag nog ergens een verslag of samenvatting lezen over deze dag? Zou wel heel erg fijn zijn want ik kon er helaas niet bij zijn.
Hopelijk krijgen we toestemming om de slides te mogen delen, hiervan zijn we in afwachting.

stefantriep
28/03/18, 23:41
Kunnen we na vandaag nog ergens een verslag of samenvatting lezen over deze dag? Zou wel heel erg fijn zijn want ik kon er helaas niet bij zijn.

Ik heb al mijn aantekeningen van vanmiddag uitgewerkt en aangevuld met informatie vanaf hun site zodat voor mij het verhaal helder is.
Naar mijn idee is het zo dat als je de link onderaan mijn post volgt en alles leest wat er daar staat, dat je ook wel op 90% komt wat besproken is vanmiddag. De voorbeelden en vragen uit publiek mis je dan dus.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving