PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden jullie van deze website?



bas-services
18/11/17, 15:11
Beste,

Ik ben druk bezig met mijn website (www.webstian.nl/?utm_source=WHT&utm_campaign=feedback). Graag zou ik feedback willen ontvangen.
Wat is je eerste indruk? Wat is onduidelijk? Wat kan er beter?


Ik verneem het graag!

Bas-Services

virtuality
18/11/17, 23:03
Critical error: no domain selected!

De website is wat leeg.

bas-services
18/11/17, 23:04
Wat leeg?? Zou je een screenshot kunnen sturen?

virtuality
18/11/17, 23:05
Er staat precies die regel die ik je geef. Lijkt me een Cpanel foutmelding.

De link die ik zie in jouw post is http://website daarmee ga ik er niet komen.

bas-services
18/11/17, 23:06
Vreemd. Ik krijg gewoon mijn website te zien. www.webstian.nl

bas-services
18/11/17, 23:13
Er staat precies die regel die ik je geef. Lijkt me een Cpanel foutmelding.

De link die ik zie in jouw post is http://website daarmee ga ik er niet komen.
Ah... Wellicht door de spellingscontrole veranderd..

virtuality
18/11/17, 23:21
Website ziet er wel netjes uit. Niet heel veel info nog en de over heb je nog niet getypt. Maar het kleurgebruik vind ik wel netjes.
Doordat de 4 plaatjes Ondersteuning e.d. veranderen van kleur zou ik verwachten dat het een link is ofzo maar er zit verder niets achter.
Op de diensten pagina is het stukje onder serverbeheer per ongeluk bold denk ik?
Persoonlijk vind ik het verwarrend dat de vergelijking maandelijks, incidenteel en monitoring eigenlijk geen vergelijking is. Het zijn verschillende diensten, met verschillende facturatie periodes en contract termijnen.

Op mijn iPhone scherm is de pagina net een fractie breder als het scherm, het schaalt bijna helemaal goed.

bas-services
18/11/17, 23:45
Website ziet er wel netjes uit. Niet heel veel info nog en de over heb je nog niet getypt. Maar het kleurgebruik vind ik wel netjes.
Doordat de 4 plaatjes Ondersteuning e.d. veranderen van kleur zou ik verwachten dat het een link is ofzo maar er zit verder niets achter.
Op de diensten pagina is het stukje onder serverbeheer per ongeluk bold denk ik?
Persoonlijk vind ik het verwarrend dat de vergelijking maandelijks, incidenteel en monitoring eigenlijk geen vergelijking is. Het zijn verschillende diensten, met verschillende facturatie periodes en contract termijnen.

Op mijn iPhone scherm is de pagina net een fractie breder als het scherm, het schaalt bijna helemaal goed.
Bedankt voor je feedback. Bij Serverbeheer is het niet als vergelijking opgezet maar meer als diensten die bij dit onderdeel horen. Wellicht kan ik dat erboven beter omschrijven

bas-services
18/11/17, 23:53
Wat vind je van de prijzen van de diensten?

virtuality
18/11/17, 23:56
Dat hangt van veel factoren af. Wat is de doelgroep waar je voor gaat? Heb je dat zelf in gedachten? Consument? MKB 1 medewerker of MKB 100+ medewerkers.
Voor de 29,95 krijg ik Best effort support lees ik? Dus ik heb eigenlijk geen idee hoe snel je op incidenten gaat reageren.

bas-services
19/11/17, 00:02
Zodra ik vanuit de monitoring een reactie ontvang. doorgaans binnen 1 werkdag. Ik moet eerlijk gezegd nog een precieze aanvulling geven aan het maandelijkse beheer. Ook qua contracten etc. De focus ligt op particulieren en het MKB

Marin
19/11/17, 00:34
Website is netjes. Ik zou best effort iets meer verduidelijken. Je zegt binnen 1 werkdag. Maar dat is voor veel mensen wel wat langzaam. Als je server op vrijdagmiddag down gaat, heb je kans dat je maandag pas aan de beurt bent? Ik weet dat ik voor een 27 euro SLA niet de wereld kan verwachten. Maar goede afspraken zijn wel belangrijk.

bas-services
19/11/17, 00:39
Website is netjes. Ik zou best effort iets meer verduidelijken. Je zegt binnen 1 werkdag. Maar dat is voor veel mensen wel wat langzaam. Als je server op vrijdagmiddag down gaat, heb je kans dat je maandag pas aan de beurt bent? Ik weet dat ik voor een 27 euro SLA niet de wereld kan verwachten. Maar goede afspraken zijn wel belangrijk.
Bedankt voor je reactie. Ik moet dit nog concreet maken. Zodra dit is gedaan zal ik het verduidelijken op de website

K.wolfs
19/11/17, 12:05
Op mobiel is die niet helemaal oke,

De pakketten staan door elkaar heen niet echt goed zichtbaar.

bas-services
19/11/17, 12:10
Welke browser gebruik je? In Google Chrome staan de pakketten netjes onder elkaar

K.wolfs
19/11/17, 12:11
Nu inderdaad wel.. sorry dat het verkeerd gezien heb.[emoji5]

bas-services
19/11/17, 12:37
Bedankt voor je input. Als het niet goed zichtbaar zou zijn dan zal ik daar uiteraard naar kijken en het oplossen.

bas-services
19/11/17, 12:39
Op welke manier leveren jullie maandelijks beheer? Is dit altijd een contract in de vorm van een SLA of werken jullie (enkel) op uurbasis?

virtuality
19/11/17, 13:02
Als je beheer gaat leveren is een SLA wel handig waarin je vastlegt wat de klant kan verwachten. Misschien voor jezelf prettig om vaste maandelijkse inkomsten te hebben?

bas-services
19/11/17, 13:12
Ja, dat is waar. Hoe regelen jullie contractueel dat wachtwoorden worden afgegeven zodat ik bestaande servers kan beheren. Is dit een overdracht document?

K.wolfs
19/11/17, 13:13
Ik zal dit ook op papier vast laten leggen en door beide partijen te laten ondertekenen.

Wat spreek je af dat een storing binnen een x aantalen minuten geregeld is. Wat als je dit niet kunt dit kun je daar in vermelden.

bas-services
19/11/17, 15:23
Ik heb de website inmiddels aangepast:
-De hover van de 4 pictogrammen op de homepage verwijderd;
-Maandelijks beheer voor nu weggehaald. Wellicht komt deze dienst op een later moment terug. Bij de opstart in ieder geval niet.
De tekst op diensten-pagina hierop aangepast.

Marin
19/11/17, 19:28
Op de website van Ispconnect staat een SLA die leden gratis mogen gebruiken. Kijk daar eens naar dan heb je een beetje een goed idee van een SLA en wat daarin afgesproken wordt. (uiteraard niet gebruiken zonder toestemming of even lid worden :))

bas-services
19/11/17, 19:58
Bedankt voor je reactie. Ik zag dat er vanaf deze maand geen melding gemaakt dient te worden bij het verwerken van persoonsgegevens https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/melden/melden-verwerking-persoonsgegevens ik zag wel dat de gdpr gaat komen. Wat gaat dit betekenen?

Marin
19/11/17, 20:31
In ieder geval dat je een verwerkersovereenkonst moet hebben. Maar dat is weer een ander vraagstuk dan een SLA.

bas-services
19/11/17, 20:35
Dien ik dit enkel aan te geven bij de privacy policy? Of moet dit via een officiële weg verlopen? Het gaat dan enkel en alleen om het registreren om facturen op te stellen en te versturen

Marin
19/11/17, 21:10
Oh nee daar gaat het niet om. Jij mag gegevens vragen om een factuur te sturen. Maar als je hosting diensten aan gaat bieden, zul je ook persoonsgegevens gaan opslaan voor je klanten (voirbeeld: je host een webshop). En daar heb je die verwerkersovereenkomst voor nodig.

bas-services
19/11/17, 21:14
Dit zijn dan specifieke zaken? Ik heb namelijk nog nooit zo'n overeenkomst gezien bij het registreren van een account bij een hosting bedrijf. Dat staat dan in de AV

Marin
19/11/17, 21:41
Tot aan de GDPR ligt die verantwoordelijkheid bij je klant. Als die erom vragen moet je het regelen. Vanaf mei ben jij zelf meer verantwoordelijk. Met alleen iets in je AV opnemen ben je er niet. https://ictrecht.nl/juridisch-advies/bewerkersovereenkomst/

bas-services
19/11/17, 21:44
Bedankt voor je reactie en de link. Ik vind dit toch vreemd, want ik heb dit bij een grote webhoster waar ik mijn eigen privé website host nog nooit voorbij zien komen.

virtuality
19/11/17, 21:45
Dat komt omdat het nog ingevoerd moet worden. En het gaat er om dat die bewerkersovereenkomst er moet komen als je persoonsgegevens opslaat. Met jouw privé websites deed je dat niet ga ik vanuit.

bas-services
19/11/17, 21:47
Mijn webhoster doet dat wel. Dan zal dit bedrijf dit document toch moeten overleggen?

Marin
19/11/17, 21:48
Google er maar op. Iedereen moet eraan voldoen. Maar het initiatief ligt nu nog bij de klant. Dus als jij je hoster er niet om vraagt hoeft hij er niks mee te doen. De verantwoordelijkheid ligt bij jou. Voor een privé website ga ik er inderdaad niet vanuit dat je persoonsgegevens opslaat.

Dat je overigens zegt dat je er nog niet van hebt gehoord, geeft wellicht toch aan dat je nog iets meer onderzoek moet doen voor je van start gaat.

Marin
19/11/17, 21:52
Mijn webhoster doet dat wel. Dan zal dit bedrijf dit document toch moeten overleggen?
Als je erom vraagt wel ja.

bas-services
19/11/17, 21:54
Dit zal ik inderdaad nader moeten onderzoeken. Ik begrijp dat er dus 2 verschillen zijn. 1) Een klant registreren in een boekhoudpakket om te kunnen factureren is toegestaan 2) zodra ik de daadwerkelijke hostingdienst lever moet er een document opgesteld gaan worden. GDPR/AVG (punt 2?)

Marin
19/11/17, 21:57
Dit zal ik inderdaad nader moeten onderzoeken. Ik begrijp dat er dus 2 verschillen zijn. 1) Een klant registreren in een boekhoudpakket om te kunnen factureren is toegestaan 2) zodra ik de daadwerkelijke hostingdienst lever moet er een document opgesteld gaan worden. GDPR/AVG (punt 2?)
Dat klopt. En ook die bewerkersovereenkomst kun je vinden op de site van ispconnect (en mag door leden gebruikt worden). Als je klant erom vraagt moet je het regelen.

bas-services
19/11/17, 22:03
Dit is nu nog vrijblijvend, maar in 2018 dus verplicht. Dus voordat een persoon/bedrijf klant kan worden en de gegevens opgeeft die nodig zijn om facturen te sturen is deze papierwinkel nodig?.. ;-P

Marin
19/11/17, 22:07
Dit is nu nog vrijblijvend, maar in 2018 dus verplicht. Dus voordat een persoon/bedrijf klant kan worden en de gegevens opgeeft die nodig zijn om facturen te sturen is deze papierwinkel nodig?.. ;-P
Nee je begrijpt het niet. Het is nu ook niet vrijblijvend. Als je klant erom vraagt moet je het regelen. Daar kom je niet onderuit. Maar alles staat los van het feit dat jij gegevens mag vragen om te kunnen factureren. Daarvoor heb je geen overeenkomst nodig.

Het gaat erom dat jij serverruimte beschikbaar stelt aan klanten die daar mogelijk privacy gevoelige gegevens op zetten. Jij hebt de plicht er alles aan te doen een datalek te voorkomen. Dat soort afspraken maak je in een bewerkersovereenkomst.

Er is veel geschreven over dit onderwerp. Als je een beetje googled kom je veel tegen.

bas-services
19/11/17, 22:11
Bedankt voor je uitleg. NAW zijn ook persoonsgegevens. Ik vind het niet duidelijk of dit in de AVG ook aangepast gaat worden.

Marin
19/11/17, 22:16
Bedankt voor je uitleg. NAW zijn ook persoonsgegevens. Ik vind het niet duidelijk of dit in de AVG ook aangepast gaat worden.
Jazeker. Als jij NAW gegevens opslaat voor je klanten (dus jij biedt je klant ruimte of beheert servers waar zij NAW gegevens opslaan) valt dit daaronder.

Als een klant bij jou klant wordt mag je die gegevens zelf opslaan om te factureren zolang de klant een contract met je heeft. Als je die gegevens opslaat in een systeem dat je niet zelf host doe je er verstandig aan om de hoster een bewerkersovereenkomst te vragen.

Simpelste voorbeeld is overigens een klant die een webshop bij je host.

bas-services
19/11/17, 22:22
Ik doel op de gegevens die ik nodig heb om de klant te kunnen factureren. Deze gegevens komen bijvoorbeeld in Wefact terecht zodra de klant zelf een account aanmaakt. Zodat ik op mijn beurt de klant dmv deze gegevens kan factureren. Met alle respect maar volgens mij lopen er 2 zaken door elkaar. Of ik mis nog wat kennis op het gebied van gegevensverwerking, dat kan natuurlijk ook.

Marin
19/11/17, 22:26
Nee, maar volgens mij heb ik al drie keer aangegeven dat jij die gegevens gewoon mag opslaan? Al moet je ze officieel wissen als je klant zijn diensten beëindigd.

bas-services
20/11/17, 10:43
Oke. Aan mij kant ontstond er even wat verwarring

Triloxigen
20/11/17, 22:21
Verre van zakelijk ...

bas-services
20/11/17, 22:23
Verre van zakelijk ...
Zou je dit nader kunnen toelichten?

Triloxigen
21/11/17, 09:40
Zou je dit nader kunnen toelichten?

Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen.

Het is echt in elkaar geschoven door iemand die geen websites bouwt for-a-living. Ik denk ook niet dat de huidige situatie nog te redden is en dat je opnieuw moet beginnen.

Marin
21/11/17, 10:03
Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen.

Het is echt in elkaar geschoven door iemand die geen websites bouwt for-a-living. Ik denk ook niet dat de huidige situatie nog te redden is en dat je opnieuw moet beginnen.

Sorry maar dat vind ik echt wel heel erg negatief en ongefundeerd. Ik heb veel slechtere websites gezien. TS neemt in ieder geval nog de tijd om over zaken goed na te denken. Los daarvan barst de website niet van de taalfouten zoals vaak te zien is hier. Tuurlijk kunnen er zaken beter maar onderbouw die dan zodat TS er nog iets aan heeft.

Laura Duarte
22/11/17, 10:11
Ik zou de website meer richten op de dienst waarin je je denkt te onderscheiden, in dit geval serverbeheer en monitoring.

Duidelijk aangeven wat je kennis en ervaring is. Je geeft aan je website bij een andere partij te hosten. Hoeveel ervaring heb je met Linux, OS en Control panels? Monitoren van servers is eenvoudig, er zijn voldoende gratis aanbieders van monitoring te vinden, dus gaat het daarom wat je met een storing doet en of je dat in de regel snel en accuraat kan oplossen.

bas-services
22/11/17, 19:13
Bedankt voor je reactie. Ik focus mij op incidenteel beheer en webhosting. Uiteindelijk is het doel om dit uit te bouwen naar het verhuren van VPS'en

bas-services
25/11/17, 12:48
Het monitoren betreft enkel een losse externe dienst. Klanten dienen het probleem zelf op te lossen, of ze doen een beroep op incidenteel beheer

arjanvr
06/12/17, 22:30
Ziet er duidelijk uit op mijn telefoon

bas-services
22/12/17, 23:31
De diensten die ik ga leveren zijn inmiddels wat aangepast. https://www.webstian.nl/installatie-configuratie.html

virtuality
22/12/17, 23:41
Lever je server beheer op incidentele basis 24x7?

bas-services
23/12/17, 00:04
Niet 24x7. Alleen als het nodig is. Hiermee bedoel ik incidentele vraagstukken vanuit de klant. Bijv. op het gebied van beveiliging, performance optimalisatie etc

tripleinterac.
28/12/17, 08:42
Is wel wat leeg. Ook niet alle linkjes werken (algemene voorwaarden).

Haal hem eens door WoooRank om je SEO score te bepalen.

moonmelons
02/01/18, 13:56
Ziet er netjes uit!

bakker139
02/01/18, 21:43
Beste,

Ik ben druk bezig met mijn website (www.webstian.nl/?utm_source=WHT&utm_campaign=feedback). Graag zou ik feedback willen ontvangen.
Wat is je eerste indruk? Wat is onduidelijk? Wat kan er beter?


Ik verneem het graag!

Bas-Services

Zou zowel vanuit SEO als Usability oogpunt de headers logisch opbouwen, nu zijn de belangrijkste h4.
Maak ze ook vooral clickable, dat maakt het voor indexatie en bezoekers gemakkelijker te komen waar ze willen zijn. Of beter gezegd waar jij wil dat ze komen of wat ze doen!
Daarnaast zou je als de website wat meer links bevat een broodkruimel nav kunnen inbouwen (https://www.smashingmagazine.com/2009/03/breadcrumbs-in-web-design-examples-and-best-practices/)

Verder een plaatje zonder alt. Zou die toevoegen voor optimale score voor correcte html.
https://validator.w3.org/nu/?doc=https%3A%2F%2Fwww.webstian.nl%2F

Succes!