PDA

Bekijk Volledige Versie : Ticketsysteem



Marin
06/11/17, 15:43
Hallo allen,

Wij zijn momenteen op zoek naar een fatsoenlijk ticket systeem. Het moet aan de volgende eisen voldoen:

- Self-Hosted
- Meerdere agents
- Tickets per klant kunnen registreren
- Rapportages kunnen aanmaken van aantal tickets per klant
- Uitlezen van mailbox.
- Escaleren naar een andere agent.

Dat is het eigenlijk. We gebruiken nu het ticketsysteem in Wefact maar dat schiet eigenlijk net te kort. Reden is dat je geen tickets kunt opsplitsen of samenvoegen. We hebben al gekeken naar:

- OTRS: Mooi maar heel erg uitgebreid en je moet het behoorlijk customizen
- Faveo: Zijn we nog naar aan het kijken, ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben
- Kayako: Maar valt af omdat het vrij prijzig is en niet meer zelf te hosten
- Freshdesk: Ziet er goed uit maar niet zelf te hosten.
- Hesk: Te simpel, je kunt geen tickets aan klanten koppelen.

Ik wil nog kijken naar SysAid. (Heeft iemand hier ervaring mee?). Ik vind het vrij slecht dat zij geen prijzen communiceren op de website, dat geeft mij het idee dat er een aardige prijs aan hangt.

Zijn er hosters die met Jira Ticketing werken? Wij gebruiken intern wel Confluence. Maar bij Jira Ticketing heb ik meer het gevoel dat dit voor Development bedrijven is en niet zo geschikt voor de hostingbranche.

Alvast bedankt!

Domenico
06/11/17, 16:05
https://www.helpscout.net/

Of wil je echt zelf hosten?

Marin
06/11/17, 17:36
Zelf hosten heeft wel zwaar de voorkeur. Ik hou de data graag in huis. Ik heb kayako altijd wel erg fijn gevonden maar dat is nu gewoon erg duur geworden en kun je niet meer zelf hosten.

of een hosted systeem moet het qua functionaliteit heel erg winnen dan wil ik dat nog wel overwegen.

NibeP
06/11/17, 17:42
Wij gebruiken voor onze automatiseringstak JIRA en dat bevalt goed, zeker omdat we meteen issues aan een ticket kunnen linken en er een integratie is met Confluence. Het voldoet aan al je gestelde eisen. https://www.atlassian.com/software/jira/service-desk

Spyder01
06/11/17, 17:46
Kijk eens naar www.supportpal.com

Deze kan je zelf hosten en is op een goede manier behoorlijk uitgebreid.

SF-Jeroen
06/11/17, 21:35
Zelf hosten heeft wel zwaar de voorkeur. Ik hou de data graag in huis. Ik heb kayako altijd wel erg fijn gevonden maar dat is nu gewoon erg duur geworden en kun je niet meer zelf hosten.

of een hosted systeem moet het qua functionaliteit heel erg winnen dan wil ik dat nog wel overwegen.

Wij hosten Kayako nog gewoon zelf hoor. Dat bieden ze aan in de vorm van Kayako Classic.

bibawa
06/11/17, 22:37
Ga deze nog eens mee volgen, we zijn zelf ook al een paar jaar aan het zoeken naar een vervanging van onze Zendesk omgeving omdat deze ook te beperkend is vooral naar time tracking..

Die supportpal kende ik niet maar ziet er wel goed uit en vooral de timetracking module die er standaard inzit is interessant..

Kayako zijn we ook aan het bekijken geweest maar on prem doen ze het liever niet, dat laten ze duidelijk merken aan de prijs daarvan ..

asusk7m550
07/11/17, 05:27
Heb je al eens gekeken naar iTop van Combodo?

Het is een naar mijn idee mooi ticket systeem, waarbij je door de modulaire opzet zelf makkelijk toevoegingen kunt maken.

Zelf gebruik ik het nu een tijdje met veel plezier en pas ik het ook graag aan waar nodig.

Robert Esseveld
07/11/17, 09:00
We zitten met hetzelfde probleem; ticket systeem van Wefact voldoet niet maar een goed ticket systeem is lastig te vinden. Supportpal ziet er heel goed uit, die ga ik testen!

mgielissen
07/11/17, 09:09
My 2 cents:

OS ticket (http://osticket.com/)
Odoo Helpdesk module (https://www.odoo.com/nl_NL/page/helpdesk)

CharlieRoot
07/11/17, 12:15
Heb je al eens gekeken naar iTop van Combodo?

Het is een naar mijn idee mooi ticket systeem, waarbij je door de modulaire opzet zelf makkelijk toevoegingen kunt maken.

Zelf gebruik ik het nu een tijdje met veel plezier en pas ik het ook graag aan waar nodig.

Leuke tip, ga ik ook eens downloaden!
voor de rest; https://sourceforge.net/projects/itop/

Marin
07/11/17, 22:22
Itop zullen wij ook eens bekijken. We hebben nu Faveo draaien. Dat ziet er ook wel erg veelbelovend uit. De demo site is heel traag, als je het zelf host is het prima.

Marin
07/11/17, 22:24
Wij hosten Kayako nog gewoon zelf hoor. Dat bieden ze aan in de vorm van Kayako Classic.
Ik dacht echt dat ze daarmee zouden stoppen. Kan er op de site ook niet iets over vinden.

SF-Jeroen
08/11/17, 10:53
Ik dacht echt dat ze daarmee zouden stoppen. Kan er op de site ook niet iets over vinden.

https://www.kayako.com/classic

mgielissen
08/11/17, 10:57
https://www.kayako.com/classic

Kayako Classic is available from 20 agents and up.

SF-Jeroen
08/11/17, 10:59
Kayako Classic is available from 20 agents and up.

Ja, wij zijn met meer dan 20, maar ik kan natuurlijk niet zien met hoeveel TS is ;)

Domenico
08/11/17, 14:36
En waar ga je dat dan hosten Marin?

Marin
08/11/17, 14:47
Ik heb 5 agents nodig. Dus die 20+ is geen optie :)

xleeuwx
08/11/17, 18:44
Persoonlijk vind ik RT nog een van de fijnste Ticket systemen. Echter dien je dit zelf te hosten en moet je redelijk customize wil je bijvoorbeeld je klanten automatische koppelen.
https://bestpractical.com/request-tracker/

Wat ik ook graag gebruik is jira helpdesk software ( niet helemaal het zelfde als jira)

Mark17
09/11/17, 15:42
We hebben Kayako (zelf gehost) al jaren. We zijn nu bezig met OSticket gereed maken om te gaan gebruiken. Het prijsverschil voor de licentie tussen wat we betaalden en wat we zouden gaan betalen is toch wel groot. Mede omdat er personen tussen zitten die misschien 1 keer per maand er op inloggen. En ook de manier van communiceren er over is naar mijn idee niet heel netjes.

Bij ons was zelf gehost overigens een harde eis.

Marin
09/11/17, 17:19
En waar ga je dat dan hosten Marin?

Laat ik nou toevallig een hostingbedrijf hebben? :)

Bob J.
09/11/17, 19:29
Laat ik nou toevallig een hostingbedrijf hebben? :)

Ik denk dat Domenico bedoeld dat het niet zo slim is om dat binnen je eigen netwerk te hosten. ;)

Marin
09/11/17, 19:58
Dat is helder, maar ook dat is voor menig hoster prima te regelen.

jos
09/11/17, 23:54
Wij gebruiken kayako en draait bij kayako, meteen een android en een ios app erbij, best handig

Marin
11/11/17, 09:50
Wij zijn aan het testen geslagen met wat tips hier. Ik moet zeggen dat Supportpal er verassend goed uit ziet! Gebruiken mensen dit in productie?

Spyder01
11/11/17, 10:01
Wij zijn aan het testen geslagen met wat tips hier. Ik moet zeggen dat Supportpal er verassend goed uit ziet! Gebruiken mensen dit in productie?
Ik gaf het als tip ivm eigen ervaring. Draaien het dan ook in productie :-)

Marin
12/11/17, 14:09
Ik gaf het als tip ivm eigen ervaring. Draaien het dan ook in productie :-)

Heb jij een nederlandse vertaling toevallig?

Spyder01
12/11/17, 14:11
Heb jij een nederlandse vertaling toevallig?
Helaas niet. We gebruiken het momenteel alleen Engelstalig ivm ons klantenbestand. Vertaling staat nog wel op een todo lijstje.

Marin
12/11/17, 14:22
Helaas niet. We gebruiken het momenteel alleen Engelstalig ivm ons klantenbestand. Vertaling staat nog wel op een todo lijstje.
Oké jammer. Wij gaan het nu goed uittesten. Het lijkt een goed systeem dat dort wat we verwachten. Ook de prijs is netjes

Spyder01
23/11/17, 14:37
Oké jammer. Wij gaan het nu goed uittesten. Het lijkt een goed systeem dat dort wat we verwachten. Ook de prijs is netjes

Nog aan het uittesten of inmiddels de knoop doorgehakt?

Marin
23/11/17, 19:53
Nog aan het uittesten of inmiddels de knoop doorgehakt?
We zijn nog wel wat zaken aan het bekijken maar ik denk wel dat dit hem gaat worden :)

ju5t
25/11/17, 12:43
We hebben het 'geluk' dat we al lang klant zijn bij Kayako en relatief gunstige prijzen hebben, maar ik vind Supportpal er goed uit zien. Wat ze niet lijken te hebben, maar Kayako ook niet, is de mogelijkheid om tickets te koppelen (parent/child, etc.).

Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt, ik ga het zelf komende week ook testen.

Spyder01
25/11/17, 12:45
We hebben het 'geluk' dat we al lang klant zijn bij Kayako en relatief gunstige prijzen hebben, maar ik vind Supportpal er goed uit zien. Wat ze niet lijken te hebben, maar Kayako ook niet, is de mogelijkheid om tickets te koppelen (parent/child, etc.).

Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt, ik ga het zelf komende week ook testen.
Volgens mij kan je wel tickets aan elkaar koppelen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Dat zou ik eens aan mijn collega moeten vragen als ik er om denk.

ju5t
26/11/17, 09:54
Het zit er nog niet in, maar het is de bedoeling dat het in de volgende versie beschikbaar is.

Marin
26/11/17, 13:41
Wij zijn in ieder geval bezig met een stuk NL vertaling omdat we het in productie willen gaan testen.

ju5t
30/11/17, 10:05
Wij sturen nu de inkomende mail door naar een ander adres en daar halen we de email uit vandaan met Supportpal. Om de uitgaande mail niet vast te hebben in Supportpal hebben we een simpele plugin laten maken om alle email als bcc door te sturen naar een ander adres. Ik zal de code vanmiddag op Github zetten (dat was part of the deal) mocht dit voor anderen interessant zijn.

Tot nu toe ben ik wel enthousiast over Supportpal. Support is goed en het systeem werkt wel prettig.

Spyder01
30/11/17, 21:37
Wij zijn in ieder geval bezig met een stuk NL vertaling omdat we het in productie willen gaan testen.

Een collega heeft hem al helemaal vertaald, die gaat hem op korte termijn (hoopt volgende week) naar Supportpal sturen.

Marin
30/11/17, 22:08
Dat vroegen ze ook al aan ons. Wij zijn nog niet helemaal klaar. Zouden we kunnen uitwisselen?

tripleinterac.
28/12/17, 08:45
WeFact, ook direct een facturatie programma erbij.

Spyder01
28/12/17, 09:06
WeFact, ook direct een facturatie programma erbij.
WeFact kan je qua ticketsysteem mijn inziens niet serieus nemen. Veel te bekrompen in tegenstelling tot een echt ticketsysteem.

Marin
28/12/17, 10:27
WeFact, ook direct een facturatie programma erbij.

Wij gebruiken WeFact. maar het ticketsysteem wat daar in zit is veel te basic.

The-BosS
28/12/17, 13:17
...
Dat is het eigenlijk. We gebruiken nu het ticketsysteem in Wefact maar dat schiet eigenlijk net te kort. Reden is dat je geen tickets kunt opsplitsen of samenvoegen.
...



WeFact, ook direct een facturatie programma erbij.

Lezen is ook een kunst blijkbaar, als je hier enkel post om postcount te halen, post dan ook iets nuttig!

iigroep
28/12/17, 20:42
Is Classic Kayako geen optie? Het is vorige week volledig vernieuwd en uiteraard de mogelijkheid om het zelf te hosten.

Robert Esseveld
02/01/18, 15:03
Wij zijn in ieder geval bezig met een stuk NL vertaling omdat we het in productie willen gaan testen.

Ik ben erg benieuwd, bevalt het? :)

Marin
02/01/18, 23:16
Ik ben erg benieuwd, bevalt het? :)
We zijn er vandaag mee in productie gegaan :) ik laat het over 1-2 weken weten.

Marin
05/01/18, 19:29
Nu een weekje supportpal in gebruik in productie. Ik vind het een heel fijn systeem. Ik zag vandaag dat er een update beschikbaar is ook, dus de ontwikkeling gaat ook lekker. Inmiddels alles wel goed ingericht en vertaald.

Krijg ook van klanten positieve feedback.

RobinJB
11/01/18, 16:47
https://www.helpscout.net/

Of wil je echt zelf hosten?
Mocht je de eis van zelf-hosted laten vervallen dan is Helpscout inderdaad een aanrader.
Wij gebruiken het naar alle tevredenheid.

Kayako (self hosted) hebben we gebruikt, Zendesk hebben we gebruikt, maar dit bevalt ons beter.

Marin
11/01/18, 18:44
Mocht je de eis van zelf-hosted laten vervallen dan is Helpscout inderdaad een aanrader.
Wij gebruiken het naar alle tevredenheid.

Kayako (self hosted) hebben we gebruikt, Zendesk hebben we gebruikt, maar dit bevalt ons beter.
Thanks maar wij zijn inmiddels al voorzien. Supportpal bevalt erg goed tot nu toe.

RobinJB
12/01/18, 06:35
Thanks maar wij zijn inmiddels al voorzien. Supportpal bevalt erg goed tot nu toe.

Top! Het ziet er inderdaad prima uit; er lijken voor ons teveel functies in te zitten. Kun je bijvoorbeeld de self-service en de klanttoegang uitzetten?

Marin
12/01/18, 14:47
Top! Het ziet er inderdaad prima uit; er lijken voor ons teveel functies in te zitten. Kun je bijvoorbeeld de self-service en de klanttoegang uitzetten?

Durf ik zo niet te zeggen maar ja kan support even mailen. Zij reageren snel.

Tuxis_IE
12/01/18, 17:31
Wij zijn op supportpal uitgekomen.

Marin
13/01/18, 14:29
Wij zijn op supportpal uitgekomen.
Mijn collega heeft inmiddels de NL vertaling klaar. Mocht je interesse hebben stuur maar PM

Tuxis_IE
15/01/18, 10:01
We zijn uiteindelijk uitgekomen op een keuze tussen Zammat en Supportpal.

Supportpal https://www.supportpal.com/
Ondersteunt interne tickets
Customer survey
Geen chat
Werkbare timetracking
Self-support portal

Zammad
Heeft veel weg van OTRS - Niet persé positief op alle vlakken.
Heeft geen ‘interne’ tickets
Kan timetracking, maar wel onhandig door na ieder bericht te vragen hoe lang je er mee bezig bent geweest
Geen self-support portal
Kan migreren vanuit OTRS
Heeft chat ingebouwd
Geen customer survey

Het is Supportpal geworden om een aantal redenen
- De interface is intuïtiever. Die geeft meer overzicht van wat je nog moet doen, tijdschrijven per ticket, duidelijker wat er gekoppeld is, etc.
- Kant en klare teksten zijn makkelijk te beheren. Je kent het wel dat bepaalde vragen vaak gesteld worden. In Supportpal kun je van iedere tekst een sjabloon maken maar die ook makkelijk bewerken en opzoeken vanuit een ticket.
- Er is een faq te maken en makkelijk naar te verwijzen
- Eenvoudig meerdere stijlen naar de buitenkant
- De klant hoeft niet altijd een account aan te maken. Met een link in de mail kan hij de ticket inzien.

Er was maar 1 nadeel t.o.v. Zammad. Het chatten. Dat doen we nu met livezilla, maar dat is ook het enige dat we doen met Livezilla.
Dus als iemand nog een eenvoudige Chat voor op de website heeft met een desktopclient voor de agents (dus niet alleen in de browser), dan hoor ik dat graag.

We gebruiken nu OTRS en zijn een script aan het schrijven om dat te importeren naar Supportpal. Mocht iemand dat nodig hebben, laat het even weten.

ju5t
08/03/18, 14:09
Ik kom toch her en der wat vervelende dingen tegen in Supportpal. Het belangrijkste vind ik het zoeken. Dat is echt heel erg slecht. Als je niet super specifiek bent in wat je wilt dan krijg je geen resultaten terug. Gelukkig bewaren we de inkomende en uitgaande mail in een losse mailbox naast Supportpal want daar werkt het zoeken wel goed.

Marin
08/03/18, 19:42
Ik kom toch her en der wat vervelende dingen tegen in Supportpal. Het belangrijkste vind ik het zoeken. Dat is echt heel erg slecht. Als je niet super specifiek bent in wat je wilt dan krijg je geen resultaten terug. Gelukkig bewaren we de inkomende en uitgaande mail in een losse mailbox naast Supportpal want daar werkt het zoeken wel goed.
Ik moet zeggen dat ik hier niet zo heel veel moeite mee heb.

Wat heb je nog meer voor negatieve ervaringen?

ju5t
09/03/18, 12:08
Bij de laatste upgrade zijn er plotseling wat (automatische) emails default aangezet. Opeens kregen onze klanten allerlei emails waar ze niet op zaten te wachten.

Ook bleek er rate limiting te zitten op bepaalde emails waardoor deze in een soort van /dev/null terecht kwamen. Je kreeg geen notificatie, het werd wel gelogd gelukkig maar je kon ze niet opnieuw verwerken. Als je de email niet had bewaard zoals wij dat doen moet je door wat hoepels springen om dat op te lossen.

Daros
26/03/18, 21:01
Al mensen bezig geweest met aanpassingen in supportpal? Wij hebben wat externe pagina`s die we willen includen in supportpal.

Wellicht heeft hier iemand al een voorbeeld van?

bibawa
03/04/18, 23:50
We zijn hier ook begonnen aan de startup van Supportpal..
Wij waren vooral opzoek naar een time tracking module, momenteel maken we naar grote tevredenheid gebruik van Zendesk maar de time tracking functionaliteit zit er niet echt in.. Er zijn voldoende 3th party plugins die dat mogelijk zouden moeten maken maar in cé zijn dat gewoon browser plugins op Google Chrome en dat werkt toch niet zo goed als zou moeten..

Supportpal laat in de demo alvast zien wat we nodig hebben..

Eerlijk gezegd vind ik dat het veel weg heeft van Autotask maar dan in een zeer afgeslankte vorm..

Ben benieuwd !

Marin
07/04/18, 09:36
We hebben een ding ontdekt dat best wel irritant is aan supportpal.

Stel: Piet schiet een ticket in en zet Klaas en Jan in de cc.

Allen krijgen een confirmatie met daarin een link met een Hash.

Klaas klikt op de link en besluit nog wat toe te voegen aan het ticket via de webinterface.

Wij zien dan Klaas zijn opmerking uit naam van Piet.

virtuality
07/04/18, 15:55
Als Klaas via de mail reageert zie je wel dat het Klaas is en niet Piet? Want dan kun je de link misschien uitzetten bij de CCs

Marin
07/04/18, 16:07
Als Klaas via de mail reageert zie je wel dat het Klaas is en niet Piet? Want dan kun je de link misschien uitzetten bij de CCs
Ja dan wel. En wat je zegt klinkt op zich logisch maar nu hebben we een klant die mail als 'onveilig' heeft bestempeld en alleen via een web interface tickets willen inschieten of willen reageren. Dus waarschijnlijk moeten we voor hen de mail functie uitzetten (wat het probleem overigens ook oplost want via web is Cc niet mogelijk ).

virtuality
07/04/18, 16:57
Mail is ook onveilig. Maar klanten horen geen wachtwoorden en andere gevoelige info in een ticket te zetten [emoji4]

Marin
07/04/18, 19:05
Mail is ook onveilig. Maar klanten horen geen wachtwoorden en andere gevoelige info in een ticket te zetten [emoji4]

Exact dat was mijn antwoord, maar er werken veel mensen en de CSO wil niet dat iemand dat per ongeluk toch doet. Anyhow, we gaan voor deze klant een aparte afdeling maken in supportpal. Daarmee moeten we het kunnen afvangen. Je kunt dan namelijk instellen dat mail niet wordt geaccepteerd en dat men moet een "gereistreerde gebruiker" moet zijn om iets te kunnen in een ticket.

digger
16/04/18, 01:32
Ik kom toch her en der wat vervelende dingen tegen in Supportpal. Het belangrijkste vind ik het zoeken. Dat is echt heel erg slecht. Als je niet super specifiek bent in wat je wilt dan krijg je geen resultaten terug. Gelukkig bewaren we de inkomende en uitgaande mail in een losse mailbox naast Supportpal want daar werkt het zoeken wel goed.

Dit vinden wij toch wel een hele belangrijke. Als de search niet goed werkt hoeft wat mij betreft niet eens getest te worden. Kun je hier iets meer over vertellen ju5t ?

Marin
16/04/18, 12:05
Dit vinden wij toch wel een hele belangrijke. Als de search niet goed werkt hoeft wat mij betreft niet eens getest te worden. Kun je hier iets meer over vertellen ju5t ?

je kunt het het beste zelf even uittesten. Ik snap wel wat hij bedoelt inmiddels. je moet vrij specifiek ingeven wat je zoekt.

Spyder01
16/04/18, 12:49
Het development team staat open voor suggesties. Als genoeg mensen het melden komt het wel goed.

E_Vijfhuizen
16/04/18, 17:24
Als ze nu gewoon een koppeling maken met ElasticSearch of Solr bijvoorbeeld...

Spyder01
16/04/18, 17:26
Als ze nu gewoon een koppeling maken met Elasticsearch bijvoorbeeld...
Stel het voor zou ik zeggen [emoji41]

ju5t
22/04/18, 14:52
Wat Marin zegt, je moet erg specifiek zijn. Als je zoekt op 'appel' en het woord in het onderwerp is 'appelboom' dan krijg je die tickets niet te zien. Dat kan frustrerend zijn (net zoals die bloed irritante advertenties hier die je scherm laten verspringen terwijl je typt trouwens..).

Ik zie zelf niet snel gebeuren dat ze ElasticSearch of Solr gaan implementeren. Om twee redenen. 1. omdat het betekent dat je er zelf ook kennis van moet hebben, gewoon wat data erin zetten is niet voldoende en 2. omdat de meeste providers geen ElasticSearch of Solr aanbieden (en net als de leverancier het vaak aan echte kennis ontbreekt) en ze daarmee een niche opzoeken.

Dwayne
23/04/18, 11:11
Wij hebben zelf OTRS en Freshdesk getest maar zijn uiteindelijk toch bij zendesk.com uitgekomen.
OTRS is gratis en self-hosted alleen moeilijk te customizen inderdaad.
Freshdesk waren we tevreden over, niet self-hosted maar gemakkelijk te gebruiken. Alleen vonden we de interface en e-mails qua opmaak niet mooi en moeilijk te customizen.
Daarna bij Zendesk uitgekomen omdat we zagen dat veel grote partijen dit systeem ook gebruikten, het is iets duurder maar werkt wel naar behoren.
Eventueel ook uit te breiden met geïntegreerde chat en andere apps.

ju5t
28/04/18, 17:47
Van alle SaaS-oplossingen vind ik Freshdesk een van de krachtigste. Zendesk was/is beperkt en miste voor ons basisfunctionaliteit. Freshdesk werd daarentegen erg snel erg duur. Daarbij straffen veel aanbieders je voor het opslaan van data in de EU of het hebben van parttime medewerkers.

Supportpal is wat dat betreft verreweg de beste oplossing tot nog toe al mag de ontwikkeling af en toe wel wat vlotter. Zelfs als je aangeeft functionaliteit te willen sponsoren staan ze niet te springen om nieuwe features toe te voegen. Heeft ook weer voordelen.

Jan vd Biezen
15/05/18, 13:12
Wij zitten precies met hetzelfde probleem en staan voor de keuze voor een nieuw ticketsysteem.

Op dit moment zitten we wel met een paar vragen en een daarvan is wat nu precies de voordelen en nadelen zijn van het zelf hosten of juist niet. We hebben het vroeger altijd zelf gehost maar zien daar eigenlijk de noodzaak niet meer van in.

In deze thread zijn er wel wat partijen die het specifiek zelf willen hosten. Waarom dan eigenlijk? Het is niet zo'n groot issue maar wel eentje die op ons lijstje staat en moet worden afgevinkt.

Marin
15/05/18, 14:31
Het allergrootste voordeel vind ik dat ik de klantgegevens (AVG) binnen mijn eigen omgeving hou. Ook qua beveiliging kan de omgeving volledig volgens onze standaarden worden ingericht.

Als je naar een hosted systeem kijkt, zorg er dan wel voor dat hij binnen de EU wordt gehost.

Jan vd Biezen
22/05/18, 16:19
Het allergrootste voordeel vind ik dat ik de klantgegevens (AVG) binnen mijn eigen omgeving hou. Ook qua beveiliging kan de omgeving volledig volgens onze standaarden worden ingericht.

Als je naar een hosted systeem kijkt, zorg er dan wel voor dat hij binnen de EU wordt gehost.

Vooralsnog zijn wij dat dus als enige voordeel en zijn we druk aan het beraden of dit de doorslag moet gaan geven. Zelf weet ik niet of er een hosted ticketsysteem is buiten de VS.

Pepperfield
23/05/18, 11:42
Wij denken aan het inzetten van Kayako als ticket systeem. De nadruk moet liggen op de zelfredzaamheid van de gebruiker. Heeft iemand ervaring met de kennisbank van Kayako?

ju5t
12/10/18, 07:09
We zijn nu weer een paar maanden verder en ik ben wel benieuwd hoe sommigen structuur hebben aangebracht in het systeem. Ik vind Supportpal over het algemeen een redelijk systeem maar het wil teveel informatie kwijt in de interface. Het overzicht raakt snel zoek.

We hebben bijvoorbeeld een drietal afdelingen:
- Support
- Sales
- Finance

In Supportpal krijg ik het niet voor elkaar om hier een nette structuur in aan te brengen zonder de interface een complete chaos te maken.

Het probleem:
Als je klikt op de afdeling in Supportpal krijg je alle tickets te zien. Ongeacht de status.
Als je klikt op een status krijg je alle tickets te zien. Ongeacht de afdeling.

Er zijn twee oplossingen maar beide vind ik niet ideaal.
Of je maakt per status en per afdeling een filter aan.
Of je koopt een plugin van Supportpal die de zijbalk nog voller zet dan dat 'ie al is.

Hoe doen jullie dit?

bibawa
12/10/18, 07:35
Ik begrijp wat je bedoelt, we hebben hiervoor filters gemaakt..
Ben gewoon om met Autotask te werken, het kan nog erger [emoji23]

Hoe zit het bij jullie met snelheid? Bij ins is het met momenten traaaag.. dat zou dan liggen aan slack integratie oa.

Marin
12/10/18, 08:31
Ik begrijp wat je bedoelt, we hebben hiervoor filters gemaakt..
Ben gewoon om met Autotask te werken, het kan nog erger [emoji23]

Hoe zit het bij jullie met snelheid? Bij ins is het met momenten traaaag.. dat zou dan liggen aan slack integratie oa.Wij hebben gemerkt dat hij sinds de laatste update iets trager is geworden maar niet dramatisch. Wij gebruiken ook de slack integratie.

Daros
12/01/19, 13:10
Is iedereen nog steeds tevreden met supportpal? Zijn er al mensen die bezig zijn geweest met de API?

Marin
12/01/19, 18:42
Wij zijn nog steeds tevreden op wat kleine dingetjes na.