PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server app hosting



Peter Kroon
22/10/17, 14:35
Beste heren

Graag wil ik wat informatie hebben over dedicated hosting.

Ik ben bezig met een ontwikkelen van een app. Aangezien dat ik niet veel budget heb wil ik aantal dingen aan jullie vragen.

Er is nl. Veel verschil tussen een dedicated server prijs hier in nederland dan buitenland.
Stel dat ik een server neem uit buitenland bv ierland of duitsland krijg ik dan problemen met google ranking?

Ik wil nu met 1 server beginnen dedicated wat is voldoende om een app te hosten incl een webversie der van.

Is bijvoorbeeld een dedicated server om mee te beginnen intel xeon 3.0 ghz 4 core 8 of 16 gb ram voldoende om mee te beginnen?

Alvast bedankt.

Gr
Peter

access2it
22/10/17, 15:48
Hi Peter,

Er zit niet echt veel verschil als je een server in Nederland hebt of Duitsland en Frankrijk hooguit 10 a 20 ms meer latency.

Het is vaak zo hoe lager de prijs hoe later de kwaliteit op hardware en support/service. (pay peanuts get monkeys)

Wat voor app ben je aan het ontwikkelen? Is het alleen php of draait er ook een database achter.

Als je simpele app hebt met database er achter is 1GB of 2GB RAM ruim voldoende en 1 a 2 core's ook. Je kan het gemakkelijk op een VPS hosting scheelt een hoop in de kosten.

Peter Kroon
22/10/17, 18:32
Hoi jeroen

De app kan je vergelijken als bijvoorbeeld marktplaats, er zit een database achter en webversie gaat tijdelijk ook op de server draaien.

Wat raden jullie aan voor capaciteit en welke os zal beste draaien bv centos?

Marin
22/10/17, 18:46
Zoals Joeri zegt zal een Vps prima volstaan. En is schaalbaar, dus bij groei van je app kan de Vps meegroeien. Qua os. Bespreek dit me de leverancier en waar hun voorkeuren liggen. Wijzelf werken altijd met Centos.

Boyke
22/10/17, 19:03
Wat voor app ben je aan het ontwikkelen? Is het alleen php of draait er ook een database achter.

Want je kan alleen een app ontwikkelen in PHP?

Peter Kroon
22/10/17, 19:07
Bedankt voor uw reactie. Vps wordt zover ik weet met gedeeld ip adres, dus als je iemand iets geks uithaalt zit je weer op zwarte lijst of performance problemen

stefantriep
22/10/17, 19:10
Bedankt voor uw reactie. Vps wordt zover ik weet met gedeeld ip adres, dus als je iemand iets geks uithaalt zit je weer op zwarte lijst of performance problemen

VPS staat voor Virtual Private Server, dus je deelt niets, eigen server met eigen IP-adres

Peter Kroon
22/10/17, 19:41
Oke bedankt voornuw reactie, heeft buitelandse ip bv. Uit duitsland impact op google ranking.


Heb momenteel wen vps van strato, ik heb alles ingesteld zoals reverse dns, ipv6, spf, dkim dmarc alles staat goed alnog kom ik in spam terecht...

Komt het puur omdat het in buiteland staat de vps server?

stefantriep
22/10/17, 20:02
Oke bedankt voornuw reactie, heeft buitelandse ip bv. Uit duitsland impact op google ranking.


Heb momenteel wen vps van strato, ik heb alles ingesteld zoals reverse dns, ipv6, spf, dkim dmarc alles staat goed alnog kom ik in spam terecht...

Komt het puur omdat het in buiteland staat de vps server?

Dat komt niet door het Duitse IP-adres, maar doorgaans door de instellingen van de VPS. Als mail in de spam komt ben je al een heel eind met de instellingen, maar mis je nog de puntjes op de I.

Het Nederlandse IP-adres heeft zeker wel effect als je een product levert voor de Nederlandse markt. Ik zou altijd een lokaal IP-adres adviseren

vDong
23/10/17, 09:23
Stel dat ik een server neem uit buitenland bv ierland of duitsland krijg ik dan problemen met google ranking?

Jazeker, dat kost je flink in ranking.

vDong
23/10/17, 09:25
Oke bedankt voornuw reactie, heeft buitelandse ip bv. Uit duitsland impact op google ranking.


Heb momenteel wen vps van strato, ik heb alles ingesteld zoals reverse dns, ipv6, spf, dkim dmarc alles staat goed alnog kom ik in spam terecht...

Komt het puur omdat het in buiteland staat de vps server?

Nee, maar kan wel zijn dat de reputatie van de ISP meetelt, als je het zeker wil weten gebruik dan tools als https://www.mail-tester.com/

wila
23/10/17, 12:10
Anders kan mxtoolbox.com eventueel nog helpen om te zien of het IP adres (of ISP reeks) ergens op een lijst staat.