PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijwaringsverklaring + KvK register stuff



poolplayer
19/09/02, 18:14
Wij bieden een online website builder aan voor laag tarief. Hierin zit ook een domeinnaam. Nu zijn wij bezig om de aanvraag en verwerking van een domeinnaam door een klant in ons systeem te verwerken.

Werkt goed alleen een aantal vragen aan de 'experienced ones':

1. Op geen enkele site zie je ook andere registers (http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Aanvragen/Erkende_registers/index.html) dan KvK vermeld, komen die blijkbaar heel weinig voor?

2. Maken jullie de eigenaar ook altijd de administrative contact?

3. Als iemand zijn domein wil verhuizen naar een ander, rekenen jullie daar en bedrag voor?

4. Als iemand wijzigingen in regsitratie wil (ander admin. contact etc.) rekenen jullie daar een bedrag voor?

5. Wat doen jullie met de vrijwaringsverklaring en uitreksel register? In een map. Wat als het er nu 1000 zijn? Nog steeds in mappen of heeft iemand een beter systeem hiervoor bedacht. Of hoef je het niet te bewaren?

Alvast bedankt

uFx
19/09/02, 18:55
1. We hebben inderdaad alleen het KVK uittreksel vermeld. Wanneer er sprake is van een ander register, dan komt de klant daar vaak zelf wel mee.

2. Ja

3. Nee

4. Ja, 10,00 euro

5. We doen het inderdaad in een plasticje, en vervolgens op alfabetische volgorde in een kast. Inmiddels zijn we zo'n 2000 vrijwaringen verder, en het beslaat nu 2/3 van een kast... Dus het valt wel mee.

almar
19/09/02, 19:06
1) Soms komt er nog wel eens wat anders binnen, we hebben wel wat liggen van de orde van advocaten en een bekostigingsbeschikking van een school, maar 99 % is kvk.

2) Ja, behalve als het een particulier is.

3) Nee, wij betalen daar ook niets voor, en hoeven er ook geen moeite voor te doen, dus hoeft te klant ook niets te betalen. Wettelijk gezien is het volgens mij ook niet toegestaan. (Belemmering van vrij handelsverkeer)

4) Nee, mits met mate

5) Bewaren, we hebben na een jaar al een flinke hoeveelheid ordners staan.

Suc6!

ric0
20/09/02, 09:09
1) Praktisch altijd KvK

2) Meestal, tenzij het niet anders kan

3) Nee, je hoeft er ook weinig/niks voor te doen

4) Heb het nog nooit gehad (nu zijn we ook niet een enorme registratietent)

5) In een map en gescanned als PDF op een netwerkschijf
Dat scannen is vooral voor het snel zoeken
We maken gebruik van "strategische" bestandsnamen
volgnummer_klantnaam_SIDN_typeform_domeinnaam.pdf :)
Maar goed waar het om gaat is dat je volgens mij verplicht bent die
formulieren te bewaren.
Tsja... 1000 formulieren bewaren... Het hoort erbij...
Als je provider bent en 30.000 klanten hebt kun je toch ook niet
de helft van de contracten weggooien "omdat het zoveel rommel
geeft"?

poolplayer
20/09/02, 14:47
Origineel geplaatst door almar

3) Nee, wij betalen daar ook niets voor, en hoeven er ook geen moeite voor te doen, dus hoeft te klant ook niets te betalen. Wettelijk gezien is het volgens mij ook niet toegestaan. (Belemmering van vrij handelsverkeer)


Bedankt voor de reacties. Ik dacht zelf ook al dat bijna alles KvK zou zijn, maar in de manual van SIDn staan namelijk xx andere genomed, dus vandaar die vraag.

Betreft bovenstaande: Kan iemand dit verifieren?

uFx
20/09/02, 15:27
Ik geloof dat je wel iets mag vragen voor het laten verhuizen van een domeinnaam. Wanneer een provider dit vermeldt in een contract, dan is daar weinig tegenover te zetten.

Tegenwerken mag de provider echter niet (dat kan hij ook niet). Maar geld vragen is altijd een mogelijkheid.

superior-is
21/09/02, 13:09
Zelf ook ooit nagedacht om onze documenten allemaal in te scannen en om te zetten naar pdf -- echter, waar haal je een circus aap vandaan die een paar weken wil scannen? :)

RobbertC
21/09/02, 13:35
Origineel geplaatst door superior-is
Zelf ook ooit nagedacht om onze documenten allemaal in te scannen en om te zetten naar pdf -- echter, waar haal je een circus aap vandaan die een paar weken wil scannen? :)
Het schijnt dat er binnenkort wat mensen komen die een melkertbaan hebben gehad :D :P

Het is ook de perfecte klus voor een stagaire :)

superior-is
22/09/02, 11:03
Daar heb ik ook aan zitten te denken, maar ik wil onze stagairs meestal iets van het *echte* werk meegeven. Ach het gaat prima zo en het blijft een beetje indiana jones spelen om de archiefkast in te duiken. Ehrm. ;)

ric0
23/09/02, 09:13
Het scannen van documenten is even werk... maar kijk dan uiteindelijk ook even naar de tijd die het je later scheelt als het op orde is (en blijft!).

Met onze naamgeving en de zoekfunctie in windows heb je een formulier in 3 seconden te pakken.

Let wel... ik heb het niet zelf gescanned (makkelijk praten dus) en het gebeurt hier al vanaf het begin.

Niet alleen met de SIDN formulieren, maar met echt alle inkomende en uitgaande post, contracten en formulieren.

Met elke dag even een uurtje schiet je ook lekker op...

RobbertC
23/09/02, 18:18
Kun je jullie bestandsnamen techniek met ons delen?

Deimos
23/09/02, 18:34
Dat is opzich toch niet zo moeilijk. Elke klant heeft waarschijnlijk een nummer. Dus je maakt gewoon allemaal mappen aan met zo'n nr. en vervolgens zet je in die map alle bestanden behorende bij die klant.

Klant nr is terug te vinden op alle correspondentie met de klant. En dus ook in een beheer systeem (desnoods een excell sheet) of wat dan ook. Dit is dan dus geen probleem.

Gewoon beetje creatief zijn :). En alles goed ordenen. Eventueel zou alles ook nog in 1 map kunnen dan gewoon zorgen dat alle bestanden met het klant nr beginnen en vervolgens eventuele extra informatie. Dan kan je dus ook makkelijk zoeken op klant nr.

Mocht er een heel ander systeem worden gehanteerd dat volgens jullie inziens efficienter is dan horen wij dit uiteraard graag :).

ric0
24/09/02, 09:29
Onze bestandsnamen techniek is (zoals ik eerder poste):

<volgnummer>_<klantnaam>_SIDN_<typeformulier>_<domein>.pdf

Maar goed... dat is geen heilige graal ofzo...
Je maakt eigenlijk gewoon een database met keywords, maar dan op bestandsnivo. Met de zoekfunctie van windows (of iets anders) kun je dan gewoon op een keyword zoeken.

Je kunt sorteren of zoeken op klantnaam, etc.
Voor andere registratietenten gebruiken we natuurlijk geen SIDN :).

WebBizz
14/01/03, 18:16
Ik zal blij zijn als straks dat gedoe met registers en dergelijke is afgelopen als het nieuwe reglement van de SIDN in werking treedt!

misschien niet echt een toevoegende posting dit, maar het is m'n 100e en nu ben ik ook een aktieve deelnemer :D