PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingproviders met IP subnets



zerotje09
29/06/17, 19:09
Beste allen,

Wij zijn op zoek naar hostingproviders die hun servers aan kunnen bieden in combinatie met IP adressen.
Het is niet vereist dat dit opeenvolgende ranges zijn. We hebben in eerste instantie tussen de 50 en 200 IP adressen nodig.

Hebben jullie misschien een paar aanraders?

Alvast bedankt!

virtuality
29/06/17, 19:43
We krijgen regelmatig dit soort aanvragen. Misschien kun je uitleggen waar het voor bedoelt is eerst.
De meeste manieren om geld te verdienen aan diensten die veel IP adressen nodig hebben zijn niet goed voor de reputatie van die IP adressen.

Exsilia
30/06/17, 14:22
Ik denk dat je hier al snel bij de 'dubieuze' partijen moet aankloppen, want hetgeen wat jij er mee wilt doen is vermoedelijk ook dubieus.

Voor SEO redenen heeft nog nooit iemand daadwerkelijk aangetoond dat het hebben van verschillende IPs helpt. De enige reden waarom ik het terug zie komen is mensen die VPS'en/servers afnemen voor het sturen van spam of het hosten van Squid proxy servers voor twijfelachtige doeleinden.

Daarnaast zijn IPv4 IPs wel wat schaars aan het worden, dus ik denk niet dat iemand je snel voor weinig geld 200 IPs wil uitdelen.

dennis0162
30/06/17, 14:43
VPN tunnels wellicht?

Wij hebben ook een klant die heel wat IP's heeft op maar een paar systemen.
Die heeft een hoop VPN tunnels met een vast IP-adres.(gewoon zakelijke VPN tunnels, geen spam/abuse zooi).

SpectraIP
30/06/17, 16:54
Wij hebben verschillende klanten die zelf VPS diensten aanbieden en dat op onze dedicated servers doen. Maar 200 IP's voor 1 server is wel heel erg veel.

zerotje09
01/07/17, 17:51
Bedankt voor de reacties! Doeleind waar de IP adressen voor gebruikt worden is inderdaad Squid, maar geen spam mail en dergelijke. Dit is volledig uitgesloten door de server.

ronaldvanhoeven
04/07/17, 22:15
Wij hebben nog wel een paar IP4 reeksen over, maar zijn er wel voorzichtig mee. Je kan eventueel contact met me opnemen

HetRatje
13/07/17, 00:46
Ik heb ook nodig, voor hetzelfde doeleinde. Ga geen rape prijzen betalen maar wil graag een extra block van 64 IP-adressen bijvoorbeeld. Squid zaken, alleen proxy van bepaalde sneaker sites. Op een Debian distro. Contact me als je iets hebt :).

SeedWeb
13/07/17, 14:55
Dit lijkt me ook niet een normaal doeleinde. Ik denk dat dit gelijkwaardig naar spam gaat dan alleen VPN tunnels. En als je een VPN tunnel nodig hebt hoef je geen 200 ips te hebben voor je VPN service tenzij je een heel groot VPN provider hebt maar daar ga ik niet vanuit klanten houden namelijk van meerdere locaties dan alleen 1 locatie.

stefantriep
13/07/17, 18:58
SeedWeb, lees deze pagina even: http://www.squid-cache.org/

Exsilia
18/07/17, 13:16
SeedWeb, lees deze pagina even: http://www.squid-cache.org/

Dat Squid een legitiem stuk software is zegt natuurlijk niet zoveel. Squid gebruiken om sites te scrapen die je anders geblokkeerd zouden hebben is in mijn optiek geen legitiem doel. (want daar komt het volgens mij een beetje op neer).

Postfix is ook een legitiem stuk software, toch wordt daar aardig wat spam mee gestuurd

Ramon Fincken
18/07/17, 13:50
Ik doe de voorzichtige aanname dat t gewoon om SEO hosting / linknetwerken gaat.

SeedWeb
18/07/17, 13:57
Dat Squid een legitiem stuk software is zegt natuurlijk niet zoveel. Squid gebruiken om sites te scrapen die je anders geblokkeerd zouden hebben is in mijn optiek geen legitiem doel. (want daar komt het volgens mij een beetje op neer).

Postfix is ook een legitiem stuk software, toch wordt daar aardig wat spam mee gestuurd

Daar had ik al een vermoede van want zoveel ip's gebruik je niet om even een software op te zetten. Alleen als hoster kan je nooit van te voren inschatten wat deze persoon van plan is in werkelijkheid wanneer je ziet dat je meldingen krijgt kan je het afkappen?

Exsilia
18/07/17, 14:23
Daar had ik al een vermoede van want zoveel ip's gebruik je niet om even een software op te zetten. Alleen als hoster kan je nooit van te voren inschatten wat deze persoon van plan is in werkelijkheid wanneer je ziet dat je meldingen krijgt kan je het afkappen?

Een klant afsluiten wanneer die je eigen ToS overtreed kan, mits contractueel afgedekt, wel. Maar dan is eigenlijk het kwaad al geschied.

Mijn ervaring is dat dit soort aanvragen komen van buitenlandse personen, die betalen met PayPal en er niet voor schromen om chargebacks te doen wanneer je de dienst afsluit. Wij weigeren derhalve ook al dit soort aanvragen. Gaat vrijwel altijd om goedkope dedicated servers met hardware specificaties uit het jaar 0 (4 GB RAM, etc) met relatief veel IPs

SeedWeb
18/07/17, 14:43
Een klant afsluiten wanneer die je eigen ToS overtreed kan, mits contractueel afgedekt, wel. Maar dan is eigenlijk het kwaad al geschied.

Mijn ervaring is dat dit soort aanvragen komen van buitenlandse personen, die betalen met PayPal en er niet voor schromen om chargebacks te doen wanneer je de dienst afsluit. Wij weigeren derhalve ook al dit soort aanvragen. Gaat vrijwel altijd om goedkope dedicated servers met hardware specificaties uit het jaar 0 (4 GB RAM, etc) met relatief veel IPs

Vaak als je de IP's beperkt op spam score gaan ze van zelf ook vaak weg maar ze betalen best flink als je bijvoorbeeld zegt voor zo server 150 euro per maand betalen ze het wel.

stefantriep
18/07/17, 14:49
Vaak als je de IP's beperkt op spam score gaan ze van zelf ook vaak weg maar ze betalen best flink als je bijvoorbeeld zegt voor zo server 150 euro per maand betalen ze het wel.

Dat is heel leuk, maar dan is het kwaad al geschied en moet de hoster er weer voor zorgen dat de IP-adressen clean worden. Dat is het geld dus niet waard, want ze trekken betaling via Paypal terug en je hebt er een hoop werk aan. Doe mij maar liever klanten met een serieuze business.

SeedWeb
18/07/17, 14:53
Dat is heel leuk, maar dan is het kwaad al geschied en moet de hoster er weer voor zorgen dat de IP-adressen clean worden. Dat is het geld dus niet waard, want ze trekken betaling via Paypal terug en je hebt er een hoop werk aan. Doe mij maar liever klanten met een serieuze business.

Geef ik je groot gelijk in, als ze het charge backen. Maar goed zo zijn er ook genoeg Nederlandse klanten hoor. Daarom is de een van de redenen waarom ik geen PayPal betalingen heb aangeschaft.

Mark17
28/07/17, 17:47
Dat is heel leuk, maar dan is het kwaad al geschied en moet de hoster er weer voor zorgen dat de IP-adressen clean worden. Dat is het geld dus niet waard, want ze trekken betaling via Paypal terug en je hebt er een hoop werk aan. Doe mij maar liever klanten met een serieuze business.

Mijn ervaring is eigenlijk dat ze nooit het geld terug vragen. Poort 25 uitgaand zit verder ook dicht tot ze wat vragen (en de prijzen liggen hoger). We gaan er niet actief naar op zoek. Het is gewoon business en schade beperken is niet zo moeilijk. Bij voorbaat kan ik niet zeggen of we een dergelijke klant accepteren of niet.

Tuxis_IE
06/08/17, 10:58
Het feit dat je geen echt antwoord krijgt op de vraag: wat ga je ermee doen? Zegt genoeg..